איך להתכונן לנסיעה לסקי בחרמון

הגולשים הישראלים שחיכו לשלג יודעים שאם רוצים לתפוס שלג טוב בישראל צריך לקום מוקדם בבוקר, להיכנס לאוטו ולהתקדם צפונה. עם השנים החסרונות של החרמון הולכים ונעלמים, ואנו מתחילים ליהנות מאתר ישראלי ברמה אירופאית

החורף קצת התמהמה השנה, אולם ינואר מסתמן כחודש מושלג בישראל, השלג כבר נוגע בפסגת החרמון וכנראה שבקרוב עם ישראל ייסע לשחק בשלג.
הגולשים הישראלים שחיכו לשלג יודעים שאם רוצים לתפוס שלג טוב בישראל צריך לקום מוקדם בבוקר, להיכנס לאוטו ולהתקדם צפונה. עם השנים החסרונות של החרמון הולכים ונעלמים, ואנו מתחילים ליהנות מאתר ישראלי ברמה אירופאית.

לכל הגולשים המתחילים ולאלו שלא מכירים, הנה סקירה היסטורית קצרה על אתר החרמון: אתר החרמון נפתח לגולשים בשנת 1971 והיו בו שני רכבלים ומסלול אחד בלבד. ב-1983 נפתח מסלול נוסף והתנופה האמיתית החלה בסוף שנות ה-90 עם הוספת השיאון. כך החל להתקדם לו האתר וגדל להיות אטרקציה אמיתית לגולש הישראלי.

ניתן לומר כי הגולשים הישראלים מתחלקים לשתי מחנות, אלו שאוהבים את האתר, ואלו שמעדיפים להימנע ממנו. לכל אלו שנמנעים מלהגיע לחרמון נזכיר שסקי וסנובורד הם חוויה שאנו זוכים לה מספר מועט של ימים בשנה, ולכן חבל לוותר על ימים כל כך יפים. האתר משתפר בכל שנה בשירות, כמות הקופות, תורים קצרים יותר ופינות מנוחה על ההר למי שרוצה שוקו חם בשביל להרגיש קצת חו"ל.

יתרון גדול באתר החרמון הוא עובדת היותו סלעי. הסיבה פשוטה: בכל פעם שיורד מעט שלג תוואי השטח משתנה ואנחנו יכולים לקבל אתר שונה. יתרון אדיר לכל מי שמתכנן להגיע פעם בשבוע בעונה לאתר, ומקווה למצוא חוויה חדשה בכל פעם.
אם אתם גולשים מתחילים שמחפשים חופשה זולה אולי כדאי לשקול את אתר החרמון כחלק מהחופשה. ניתן היום להגיע לאתר לסוף שבוע, לבלות בצימר קרוב ובכך להימנע מנסיעה מתישה. מומלץ להגיע מוקדם ולשכור ציוד שמתאים לכם. הזדמנות מעולה לעלות לגלוש עם חברים או לנצל את הזמן כדי להתפעל מארצנו היפהפייה.

חשוב מאוד לשמור על עצמכם ולזכור שזהו ספורט מסוכן, ולכן יש להקפיד על כללי בטיחות ולהימנע מסיכונים מיותרים. לעיתים מה שנראה כשלג מדהים בחרמון מתברר כשכבה דקה שמסתירה סלעים או קרח, מתכון בטוח לנזק לכם ולציודכם. לכן שמרו על עצמכם וגם על הציוד והיזהרו.

בשנים האחרונות התווספו לאתר מסלול מתחילים ושדרוג למסלול מתקדמים. עמדות לרכישת סקי-פס בנווה אטי"ב למשכימים וחתול שלג חדש לתנאי גלישה טובים יותר. 

הקפדה על תחזוקה שוטפת והולמת של הציוד היא יותר מהמלצה. אין מדובר כאן בתיקונים קוסמטיים, לא שאני ממעיט בערכם, אלא בראש ובראשונה בבדיקת הציוד וכשירותו לגלישה מבחינת בטיחות ותפקוד. החלפת רצועה קרועה בביינדינגס היא קריטית, כך גם תיקון סכין שהתעקמה בעונה שעברה, החלפת משקף שרוט שמעוות את שדה הראיה וכיו"ב.
על מנת להפיק את המרב מן הציוד יש להביא אותו למצב אופטימאלי, מגלש שטופל היטב, שתחתיתו אינה מחורצת וסכיניו מושחזים, ינפק ביצועים טובים יותר על המסלול.

להלן מספר טיפים לטיפול בציוד הגלישה, לפני שנוסעים לחופשה:

המגלש:

ההמלצה הגורפת היא להעביר את המגלש לטיפול של מילוי חריצים, ליטוש סכינים ומריחת ווקס, עדיף חם, כבר בסוף העונה, מיד אחרי החופשה. הווקס החם נותן תוצאה טובה יותר, שכן ווקס קר חסר את היכולת לחדור לכל נקבובית והתוצאה הסופית לרוב אינה משביעת רצון. גם אם המגלש במצב טוב ואין צורך במילוי חריצים, כדאי להעניק לו שיוף נאות, להסיר חלודה מהסכינים ולמרוח בשכבת ווקס נדיבה.

ביינדינגס (בסנובורד):

יש לבדוק את תקינות כל החלקים:
הבסיס והגב – יש לוודא שהם תקינים ואין בהם סדקים או שבירות מבניות (להבדיל משריטות ושפשופים).
הרצועות – יש לוודא שהן שלמות וללא קרעים.יש לבדוק את כל הברגים – לוודא שמצבם תקין והם אינם "אכולים", חלודים או שבורים.
יש לוודא כי הביינדינגס מכוונים לפי הנעליים שברשותך. במידה ורכשת זוג נעליים חדש, יש להתאים אליהן את הביינדינגס.

הנעליים:
יש לנקות את הנעליים מלכלוך ומבוץ, לייבש אותן היטב ולמרוח בחומר דוחה רטיבות, בהתאם לחומר ממנו הן עשויות.
את הנעליים יש לאחסן במקום מאוורר ולא בשקית ניילון אטומה, על מנת למנוע היווצרות של פטריות וריחות לא נעימים. חשוב להקפיד על מקום אחסון בו הטמפרטורות והלחות אינן גבוהות.

ביגוד:
מומלץ לעבור בקפידה על פרטי הביגוד ולנסות לאתר תפרים פרומים וחורים קטנים, יש לחורים הקטנים נטייה מוכחת להיפתח וכדאי מאוד לתקן אותם לפני שהם גדלים.
יש לנקות את הביגוד היטב ולוודא שהוא יבש לחלוטין, כאשר המהדרין מגדילים לעשות ומורחים אותו בחומר דוחה רטיבות. כמעט כל בגדי הסקי האיכותיים מגיעים עם שכבה של חומר דוחה רטיבות, אך הוא נוטה לאבד את יעילותו עם הזמן וחידושו מידי עונה יבטיח לבגד חיים ארוכים.

משקף:
יש לבדוק את תקינות עדשת המשקף ולוודא שהיא אינה שרוטה באופן בלתי הפיך. במקרה שמצב השריטות פוגם בראייה, כדאי להחליף את העדשה. כמו כן חשוב לבדוק את תקינות ושלמות הספוג בהיקף המסגרת. במקרה של קרעים קטנים או התחלה של היפרדות הספוג מהמסגרת, ניתן לנסות לתקן עם מעט ספריי דבק. גם את זה לא מומלץ לעשות ברגע האחרון על הרכבל בדרך לפסגה.

דורון איטלסון הוא מנכ"ל ובעלים של רשת חנויות 'סקי-פס' לסקי וסנובורד.
הרשת מובילה את תרבות הסקי והסנובורד בישראל זו השנה ה- 35 ברציפות, יבואנית בלעדית של המותגים "ספיידר" ו"ברטון", ומייבאת עשרות מותגי סקי וסנובורד המציעים ביגוד וציוד לכל מטרה ולכל רמה.
בית יוסף וולף, רח' השלושה 3 ב' יד אליהו ת"א, טלפון: 03-5372204
מרכז קסטרא, חוף הכרמל חיפה, טלפון: 04-8500715
מתחם סקי סקול, רחוב הנדיב 71 הרצליה, טלפון: 09-9513293

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר