איך שומרים על תפריט בריא גם בחופשה ובתקופת החגים?

עם קצת תכנון מראש, לא קשה כל כך לשמור על תפריט בריא גם במהלך חופשה
מיטל עזר התזונאית של חברת הרבלייף, אומרת כי חופשות יכולות בהחלט להפריע לשגרת הדיאטה והפעילות הגופנית שלנו, אבל יש דרכים לשמור על תפריט בריא גם בחופשה

חגי תשרי בפתח, ואין כמעט ישראלי שלא נוסע לטייל ברחבי הארץ או בעולם. חופשות יכולות בהחלט להפריע לשגרת הדיאטה והפעילות הגופנית שלנו, אבל יש דרכים לשמור על תפריט בריא גם בחופשה. לפני יציאה לחופשה אנו קוראים על היעד, מוצאים את כל הדרכים להגיע אליו, מחליטים כמה זמן נישאר, ומתכננים מה נעשה במהלך החופשה. אבל פעמים רבות אנו שוכחים לתכנן איך לא נעלה במשקל במהלך החופשה.

מניחים מראש שהמשמעות של חופשה היא עלייה של כמה קילוגרמים במשקל? תשמחו לשמוע שעם קצת תכנון מראש, לא קשה כל כך לשמור על תפריט בריא גם במהלך חופשה. נכון, חופשה משנה את שגרת היומיום שלנו, אבל משקל עודף עדיף שיישאר במזוודה ולא סביב המותניים והירכיים שלנו. לפניכם טיפים ועצות כיצד לשמור על תפריט בריא בחופשה ובתקופת החגים:

ארזו אוכל בריא לנסיעה – אם אתם יוצאים לחופשה ברכב, וותרו על עצירות מיותרות בתחנות דלק לתדלוק חטיפים, מאפים וקפה. ארזו מראש אוכל וחטיפים בריאים לדרך. צאו מהבית רק אחרי שאכלתם ארוחה ואתם שבעים, ואם אתם ממהרים, קחו לדרך שייק חלבונים.

קחו אתכם חטיפים לנשנוש – בין אם מתכננים נסיעה ארוכה ברכב או טיסה, הכינו מראש חטיפים בריאים לנשנושים בדרך. דוגמאות מעולות לחטיפים בריאים כוללות חטיפי חלבון, פירות, אגוזים, גזר גמדי או ירקות חתוכים.

אל תתפתו לקנות אוכל בשדה התעופה – אוכל בשדה התעופה הוא לא רק פחות בריא מהאוכל שתכינו לבד, הוא גם הרבה יותר יקר. גם אוכל שנראה בריא על פניו, כמו סלטים או יוגורט עם פירות, עלול להכיל רטבים עתירי סוכר וקלוריות. לכן תמיד כדאי להביא אוכל ארוז מהבית, שאתם יודעים בדיוק מה הוא מכיל. במקרה הזה שמירה על תפריט בריא גם תחסוך כמה שקלים, שתוכלו לבזבז בכיף אחר כך ברחובות ברצלונה או פריז.

 דוגמאות מעולות לחטיפים בריאים כוללות חטיפי חלבון, פירות, אגוזים, גזר גמדי או ירקות חתוכים
דוגמאות מעולות לחטיפים בריאים כוללות חטיפי חלבון, פירות, אגוזים, גזר גמדי או ירקות חתוכים. צילום pixabay

נצלו הזדמנויות לזוז – הטיסה מתעכבת? במקום לשבת במסעדה או בבר בטרמינל ולמלא את עצמכם בקלוריות מיותרות, נצלו את הזמן להליכה בטרמינל. בשדות תעופה גדולים תוכלו בקלות ללכת מרחקים גדולים, וליהנות מסיבוב נחמד בזמן שאתם שורפים קלוריות.

היזהרו ממשקאות עתירי קלוריות – חשוב לשמור על שתייה מספקת במהלך החופשה, בעיקר בזמן הטיסה. כדי לא להתייבש, מומלץ לשתות כוס שתייה בכל שעה שאתם באוויר. הדיילים מציעים מבחר גדול של משקאות תוססים ואלכוהוליים בחינם. אתם מרגישים בחופש, אבל בכל זאת כדי לשמור על הבריאות ועל המשקל. עדיף תמיד לבחור במים או בתה קר לא ממותק.

הצטיידו במצרכים בריאים למלון – ברוב המלונות תמצאו מקרר קטן בחדר. עם ההגעה למלון, צאו לטיול קצר לסופרמרקט המקומי והצטיידו במצרכים שיעזרו לשמור על תפריט בריא, כמו פירות טריים, ירקות חתוכים או יוגורט. אם אין מקרר בחדר, עדיין ניתן להצטייד בחטיפים בריאים שלא דורשים קירור, כמו אגוזים או חטיפי חלבון ארוזים.

אל תתפרעו בארוחת הבוקר – מלונות רבים מציעים ארוחת בוקר בחינם למתארחים. לרוב זוהי ארוחת מזנון, עם מגוון רחב של מאכלים, כולל לחמים לבנים, פנקייקים וקינוחים למיניהם. קל מאוד למלא את הצלחת בשלל מאכלים שבימים כתיקונם לא הייתם מקרבים לפה, בעיקר כשאתם לא משלמים תשלום נוסף על הארוחה. אבל כדי לשמור על הבריאות והמשקל, העמיסו ירקות טריים על הצלחת, והוסיפו גם פירות וחלבון כמו ביצה קשה או יוגורט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר