אירופה – תנו לבטן להוביל

ידוע שאוכל עושה את הטיול בחו"ל והרבה פעמים זוכרים מה אכלתם ומה שתיתם כחלק מהחוויה
מדינות רבות מספקות שפע של השראה לצד נופים ותרבות אירופאית קלאסית. אך טיולים מאורגנים באירופה לעולם לא יהיו שלמים ללא מטבח אותנטי. יוצאים לטיול באירופה? הכירו חמישה מאכלים מסורתיים שהולכים להפתיע אתכם

מדינות רבות מספקות שפע של השראה לצד נופים ותרבות אירופאית קלאסית. אך טיולים מאורגנים באירופה לעולם לא יהיו שלמים ללא מטבח אותנטי. יוצאים לטיול באירופה? הכירו חמישה מאכלים מסורתיים שהולכים להפתיע אתכם!

העיר פורטו בפורטוגל. צילום pixabay
העיר פורטו בפורטוגל. צילום pixabay

פורטוגל – ארץ יורדי הים ומגלי היבשות

היא נושקת לאוקיינוס האטלנטי’ ורוב רובו של המטבח המסורתי שלה מתמקד בים. המנה הידועה בפורטוגל נקראת 'פסטל די בקליאו' – קציצה צמחונית המורכבת מתפוחי אדמה ודג מיובש מסוג בקלה, אותה תוכלו לשלב עם בירה מקומית. לקינוח תוכלו ליהנות ממאפה בסגנון פאי ממולא בקרם וניל, שנקרא גם 'הפסטל של בלם'. במסעדות התיירים תוכלו כמובן למצוא את המנות המוכרות והידועות: פסטות, פיצות, צ'יפס לצד שפע של דגים ומאכלי ים. טיפ: העדיפו מנות מוכרות בתיבול זעפרן – בארץ זו נעשה שימוש רב בתבלין האקזוטי, והטעם עשוי להפתיע אתכם לטובה.

האקרופוליס באתונה. צילום pixabay
האקרופוליס באתונה. צילום pixabay

יוון – בין המקדשים העתיקים לטברנות

יוון זו אהבה, המטבח הים התיכוני מוכר ואהוב על החך הישראלי, וכמעט בכל מקום ניתן למצוא מנת דגים לצד לחם הפאסומי המפורסם שמשתלב נהדר עם יוגורט צזיקי. הקוויאר היווני, הלא הוא ה'טרמה סלטה' – ממרח עממי שעשוי מדג הקרפיון. את גבינת הפטה הידועה והאהובה מומלץ לצרוך דווקא בטמפרטורה חמה. בשילוב ירקות צוננים מדובר במנה קלילה ומנצחת. אלו החולמים על חציל מטוגן  – 'מליטצנס טיגניטס' המזכיר ניחוחות מבית סבתא, ישמחו לאמץ גם גם את גרסת הפלפל המטוגן ותפוחי האדמה המטוגנים. על אף ריבוי המנות הצמחוניות  קציצות חומוס ('רויט'וקפטדס') ואפילו קציצות גביה מטוגנות ('טירוקפטדס'), אוהבי הבשר לא נשארים מקופחים ונהנים מ'קפטדס' – קציצות בשר מטוגנות.

מזרקת טרווי ברומא. צילום pixabay
מזרקת טרווי ברומא. צילום pixabay

איטליה – ארץ הפיצה והאומנות הנצחית

כולם אוהבים את איטליה, ובעיקר את המאכלים העממיים שכבר עשורים רבים מככבים במטבח הישראלי. ארץ הפיצה והפסטה, גבינת הפרמז'ן והקיאנטי – התגלמות החיים הטובים. את איטליה בוחנים מהמקומות האותנטיים ביותר שלה, כמו סיציליה המספקת פירות עסיסיים וגדולים,  בצק איטלקי אמתי הנאפה בידיים איטלקיות מיומנות, ופסטות טעימות כמו שרק האיטלקים יודעים להכין. את התגליות הקולינריות הגדולות ביותר תמצאו בסמטאות הקטנות, שם שוכנות מסעדות משפחתיות המשמרות מסורת ארוכת שנים, וטעמים אותנטיים של פעם . את איטליה חווים ברגליים, ומתמסרים אל בירת האומנות הבלתי מעורערת של העולם.

נופי פרא בצפון אירלנד. צילום pixabay
נופי פרא בצפון אירלנד. צילום pixabay

צפון אירלנד – נופים פראיים, טירות אבירים וקולינריה במיטבה

המטבח האירי מורכב ברובו ממאכלי ים, גבינה ובשר. כל אלה משתלבים היטב עם בירה מקומית, והכנסת פנים לבבית. גם כאן מככב לו דג הבקלה בטיגון בשמן עמוק, צדפות טריות, קדרות ופשטידות מחממות, לצד החמאה האירית הרכה אשר נמסה על פרוסה חמה של לחם כפרי עממי. חובבי הגבינות, אל תפספסו את  הגבינה הכחולה עם ארבעים אחוזי שומן, תוכלו למצוא אותה בכל שוק ומרכול, והיא בהחלט שווה כל ביס.

גם חמת החלילים היא חלק מהנוף בסקוטלנד. צילום pixabay
חמת החלילים היא חלק מהנוף בסקוטלנד. צילום pixabay

סקוטלנד – בירת הוויסקי וחמת חלילים

המטבח הסקוטי מזכיר מאוד את המטבח הבריטי, ומשלב מאכלי בשר וחלב לצד תוצרת טרייה. זהו מטבח שמן ומפנק, המתאים לתנאי האקלים השוררים באזור. מומלץ לנסות את ה'קאלן סקינק' – נזיד המורכב מדג ים חמור מעושן ותפוחי אדמה בשילוב כרוב עלים. לצד ארוחה זו מומלץ לשתות את הוויסקי הכי טוב בעולם –  וויסקי מקומי תוצרת סקוטלנד.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר