אצל פיני בחצר ביפו: חוויה קולינרית סבירה ואוירה נהדרת

החבורה העליזה שהגיעה למסעדה לארוחת סוף השנה הקלנדרית ולהרמת הכוסית המסורתית לרגל השנה החדשה, הזמינה כמעט את כל התפריט. את היינות הביא הבוס ממרתפו הפרטי

כמדי שנה, ציפיתי להזמנה לארוחת סוף השנה הקלנדרית ולהרמת הכוסית המסורתית לרגל השנה החדשה. כשהגיע המייל עם save the date ל-'אצל פיני בחצר', התרגשתי מאוד, ויחד עם חבריי למשרד הודיתי על הטוב שנפל בחלקנו.

וכך, בערב גשום של סוף חודש דצמבר, התכנסנו לנו בחדר הפרטי הנעים והחמים של מסעדת פיני בחצר ביפו, עשרה אנשים, כולל בני/בנות זוגם, לארוחה המיוחלת.

השירות הטוב והנעים שקיבל את פנינו בכניסה ליווה אותנו לאורך כל הערב.
את היין, אדום של בזלת הגולן 2004 ולבן של יקב קסטל, שלף הבוס היישר ממרתף היינות הפרטי שלו, ולא נותר אלא לשלם דמי חליצה (35 ₪ לבקבוק), לרחרח, לגלגל, להתרווח בכיסא וללגום.

לאחר מונולוג אדיב, חייכני וענייני של מלצרנו החביב על מנות המסעדה, הזמנו כמעט את כל התפריט: את מצעד המנות הראשונות פתח ה- special היומי: מרק רגל חם ומהביל שהיה מצוין, ומי שהזמינה את מנת הקרפצ'יו סינטה דיווחה על מנה לא רעה.
הסרדינים המטוגנים הממולאים בעשבי תיבול נשמעו מבטיחים, ושלוש מנות כאלה הוזמנו לשולחן, אך הסרדינים נזקקו לתגבור תיבול וטעם מצד האריסה שהגיעה עם פוקאצ'ת הבית (3 ₪ לאדם, וחבל שלא נאפתה במקום אלא רק חוממה).
את המצעד חתמו סלט פאטוש שהיה סטנדרטי וללא כל הברקה מיוחדת ורביולי ממולא ברוקפור ואגסים (68 ₪) שקצר תשואות.

המנה העיקרית הראשונה שנחתה על שולחננו,הייתה תבשיל זנב שור (82 ₪) מהביל, שהריח שהופץ ממנו גרם לכולנו לתהות האם עשינו נכון כשלא הזמנו את המנה המעולה הזו. הקבב הסורי (78 ₪), שהוגש עטוף בבצק בדומה לסיניה, הכיל תערובת בשר טובה, תיבול מעולה וטחינה סבירה.
הבשרים – נתח קצבים עשוי בדיוק כפי שצריך (108 ₪) וסטייק אנטריקוט מיושן (96 ₪) תובלו כהלכה והיו טובים, אך האוסובוקו טלה (85 ₪) היה סביר ולא יותר.

אוהבי הדגים שבחבורה הזמינו לברק בגריל, אחד מה- specials, שהיה די חסר טעם, ופילה דניס ממולא בזיתים ושופע שאר מטעמים ותבלינים (86 ₪), אשר היה קצת מריר מהזיתים, כפי שהזהיר אותנו מלצרנו החביב מבעוד מועד.

כלאחר כבוד רב נחתו בזה אחר זה על שולחננו טובי הקינוחים בגזרה: גלידת וניל מעולה (32 ₪) שנחה לה בתוך דבש ענבים, סיבי חלבה, טחינה גולמית ושבבי פיסטוק (שהיו קצת חסרים בפריכותם); מלבי אמיתי עם רוטב פירות יער, קונטרסטי להפליא; וטרין שוקולד בלגי, עשיר, מתוק וטעים.
בחביבותו הרבה פינק אותנו מלצרנו, על חשבון הבית, בדיג'סטיף מתקתק בדמות של צ'ייסר ליקר פסיפלורה צונן שהגיע בדיוק בזמן הנכון, לקראת סיום הארוחה.

תמורת הארוחה השנתית בחדר הפרטי החמים של המוסד היפואי, השומר על שמו על אף שפיני עצמו עזב וחזר לירושלים מכורתו והוא מבשל שם ב, נכון, מסעדת אצל פיני בחצר הירושלמית, שילם הבוס סכום של כ- 2,000 ₪, כולל טיפ נאה. זאת עבור חוויה קולינרית סבירה, אוירה נהדרת, ושירות נעים ואדיב

אצל פיני בחצר
רח' נחום גולדמן 6, יפו
טל. 03-6822111
פתוח בכל יום 01:00-9:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר