ארגון עולם ללא סמים: ישראל כמעט אלופת העולם בשכרות אצל ילדים בני 11

הילדים יצאו לפני כמה ימים לחופשת הקיץ, הם מבלים בים או עם חברים, הם עשויים לגשת לקנות משקאות קרים או גלידות בפיצוציות, ובאותו מקום בדיוק עלולים להציע להם סמים ואלכוהול

ישראל כמעט מובילה בעולם בשכרות אצל ילדים בגילאי 11, גילאי כיתות ו'.
מספר הילדים בני 11 השותים אלכוהול בישראל עד למצב של שכרות, עלה בעשור האחרון, כך שבסקר בינלאומי ישראל הגיעה למקום השני בעולם בשכרות של ילדים בני 11.
כך כותבת לנו אילת מליס כהן, אחראית תוכנית "אמור לא לסמים אמור כן לחיים" בארגון "עולם ללא סמים". 

לדבריה, על פי הנתונים שהוצגו לאחרונה בוועדה למאבק בנגע הסמים, ילדים בישראל מתחילים לשתות אלכוהול בגיל מאוד מוקדם, בדרך כלל במסיבות ובארועים חברתיים. זוהי התחלת ה'רצף'. אדם לא מתחיל במצב של נרקומן. ילדים מתחילים את ה'רצף' באלכוהול, אחר כך עוברים לשימוש בחומרים 'חוקיים' שהם כשלעצמם מאוד מזיקים ולבסוף עוברים לשימוש בסמים, כותבת מליס כהן.

"אחוז גבוה מהילדים שמתחילים לשתות אלכוהול מוקדם עובר לשימוש בסמים, כאשר ידוע ששימוש בחומרים מסוכנים קשור גם להתנהגויות סיכון אחרות. האלכוהול זמין בפיצוציות, בכל שעה ביום, ומוכרים אותו גם לילדים קטנים, אפילו במנות קטנות. הילדים והנערים לא צריכים לקנות בקבוק גדול, יש מעין גביעים שכנראה נעשים בהכנה מקומית על ידי בעלי הפיצוציות, ואלו מאפשרים לילדים לצרוך אלכוהול בתקציב קטן ובזמינות גבוהה יותר", היא מוסיפה. "זה מאוד קל, זה זול וזה זמין. הילדים קונים את זה וכך התופעה מתרחבת".

"הילדים יצאו לפני כמה ימים לחופשת הקיץ, הם מבלים בים או עם חברים, הם עשויים לגשת לקנות משקאות קרים או גלידות בפיצוציות, ובאותו מקום בדיוק עלולים להציע להם סמים ואלכוהול".

כדי להלחם בתופעת השימוש בסמים אצל ילדים ונוער הוקם ארגון "עולם ללא סמים". הארגון הקים נציגות בארץ, וכך גם ישראל היא חלק מהפעילות הלא ממשלתית הגדולה בעולם לחינוך ומניעת שימוש בסמים.

"אמור לא לסמים אמור כן לחיים" הנה תוכנית חינוך ומניעה קהילתית של ארגון "עולם ללא סמים" שהוקם ע"י ארגון הסיינטולוגיה בשנות ה- 80 בלוס אנג'לס. תוכנית זאת מופעלת על ידי מתנדבים בכל הגילאים. התוכנית כוללת פעילויות שונות כגון דוכני הסברה, החתמה על עצומות, הרצאות וסדרה של חוברות המסבירות על הסמים השונים והנזקים שלהם. הפעילויות מעודדות צעירים ומבוגרים, בעזרת נתונים אמיתיים לגבי סמים, להחליט להיות נקיים מסמים ואף לעזור לחברה סביבם להיות נקיה מסמים.

www.notodrugs.co.il 
www.drugfreeworld.org
[email protected]
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר