ארטישוק ממולא בסגנון מזרחי

החומרים:12-10 תחתיות ארטישוק טרי נקיות1 כוס פטרוזיליה טרייה קצוצה½ כוס כוסברה טרייה קצוצה300 גרם בשר עגל טחון½ לימון בינוני1 בצל בינוני3-2 שיני שום כתושותתבלינים: פלפל, מלח, כורכום, כמון1 ביצהקמחשמן לטיגוןאופן ההכנה:מרתיחים מים ומיץ מחצי לימון, ומניחים את התחתיות הטריות בסיר למשך כ-7 דקות.קוצצים את הבצל דק, מטגנים במחבת עד שיזהיב ומוסיפים את הבשר. מוסיפים את השום הכתוש ומפוררים את הבשר במחבת בעזרת מזלג. מוסיפים חצי כוס פטרוזיליה קצוצה, מלח ופלפל לפי הטעם, מכסים ומנמיכים את האש.ממלאים את תחתית הארטישוק בבשר. יש ליצור מעין קציצות ולהדקן לתחתית הארטישוק. טובלים כל ארטישוק בקערה עם ביצה טרופה ובצלחת קמח ומטגנים משני הצדדים עד לקבלת גוון חום.מניחים את תחתיות הארטישוק בסיר נמוך ורחב – רצוי בשכבה אחת. מוסיפים לסיר מיץ מחצי לימון, חצי כוס מים, מלח, פלפל, כורכום, מעט כמון, הפטרוזיליה שנותרה והכוסברה.מכסים ומבשלים על אש נמוכה מאוד כשעה. מדי פעם מרטיבים את הארטישוק ברוטב מתחתית הסיר.מגישים את הארטישוק כמנה ראשונה או כמנה עיקרית בלוויית תוספות.

החומרים:
12-10 תחתיות ארטישוק טרי נקיות
1 כוס פטרוזיליה טרייה קצוצה
½ כוס כוסברה טרייה קצוצה
300 גרם בשר עגל טחון
½ לימון בינוני
1 בצל בינוני
3-2 שיני שום כתושות
תבלינים: פלפל, מלח, כורכום, כמון
1 ביצה
קמח
שמן לטיגון

אופן ההכנה:
מרתיחים מים ומיץ מחצי לימון, ומניחים את התחתיות הטריות בסיר למשך כ-7 דקות.
קוצצים את הבצל דק, מטגנים במחבת עד שיזהיב ומוסיפים את הבשר. מוסיפים את השום הכתוש ומפוררים את הבשר במחבת בעזרת מזלג. מוסיפים חצי כוס פטרוזיליה קצוצה, מלח ופלפל לפי הטעם, מכסים ומנמיכים את האש.
ממלאים את תחתית הארטישוק בבשר. יש ליצור מעין קציצות ולהדקן לתחתית הארטישוק. טובלים כל ארטישוק בקערה עם ביצה טרופה ובצלחת קמח ומטגנים משני הצדדים עד לקבלת גוון חום.
מניחים את תחתיות הארטישוק בסיר נמוך ורחב – רצוי בשכבה אחת. מוסיפים לסיר מיץ מחצי לימון, חצי כוס מים, מלח, פלפל, כורכום, מעט כמון, הפטרוזיליה שנותרה והכוסברה.
מכסים ומבשלים על אש נמוכה מאוד כשעה. מדי פעם מרטיבים את הארטישוק ברוטב מתחתית הסיר.
מגישים את הארטישוק כמנה ראשונה או כמנה עיקרית בלוויית תוספות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר