ארצי היעל יחנך ילדים ונוער לשמור על הטבע

תחת הסיסמא "טיילו יותר, תדעו יותר" חונכת רשות הטבע והגנים את תהליך המיתוג החדש שלה ואת הקמפיין לחול המועד פסח, בו ניתן יהיה לפגוש את "ארצי" במודעות, בחומרי ההסברה, ובעיקר- בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע

רשות הטבע והגנים מציגה את "ארצי"- דמות היעל המצוירת שנבחרה להוביל את תהליך המיתוג החדש של רשות הטבע והגנים.
כבר במהלך חול המועד הקרוב ייפגשו המטיילים בחבר החדש והחביב שילווה את פרסומי הרשות ואתריה.
"ארצי" גם יוביל את קמפיין פסח הקרוב, ושלטי ההכוונה במבואות 12 מאתרי רשות הטבע והגנים כבר הוחלפו בשלטים בהם הוא מקדם את הבאים למקום ומלווה אותם לאורך מסלול ביקורם.

במהלך השנים האחרונים בוצעו על ידי רשות הטבע והגנים מחקרים וסקרים שהצביעו כי מרבית הציבור הישראלי תופס את הביקור בחיק הטבע כפעילות איכותית ורצויה. קהל היעד העיקרי של רשות הטבע והגנים הן משפחות עם ילדים בגילאי 5-12, כאשר במקרים רבים מאוד הילדים הם אלו שביקשו לצאת לחיק הטבע והם שהשפיעו על אופי הבילוי המשפחתי. ניתוח התוצאות הצביע כי על מנת לחנך ליציאה לטבע ולשמירת טבע יש לפנות להורים דרך הילדים, ולצורך כך הוחלט למתג את הרשות באמצעות דמות שתדבר אל לבם של הילדים מתוך הבנה שאלו הם דור העתיד של שומרי הטבע בישראל.

מתוך מספר אפשרויות שהוצגו ע"י משרד גיתם/ BBDO SOHO ו-BBDO DESIGN נבחרה דמות היעל "ארצי". עולם התוכן המתלווה לארצי- "טיילו יותר, תדעו יותר"- נולד מתוצאות נוספות של הסקרים שהראו כי ההורים היוצאים עם ילדיהם לטיולים בחיק הטבע מבקשים ללמוד אודות מסלולי הטיול והערכים הקשורים אליהם – כדי שידעו לענות לשאלות ילדיהם. מתוך הטיול, נולד הידע ומתוך הידע גם האהבה והרצון לשמור על הטבע ואתרי המורשת.

"ארצי" הוא יעל נובי (Nubian Capra Ibex) החי במצוקים ובהרים באזורים מדבריים, קרוב למקורות מים עשירים בצומח, והנו מין בסכנת הכחדה עולמית.
היעלים בארץ סובלים ממספר גורמי סיכון, אשר מאיימים למעשה על כלל חיות הבר בישראל: ציד לא חוקי, אכילת פסולת (ניילונים, פחיות) הגורמות לחסימות במערכת העיכול, פיתוח תשתיות הכרוך בהרס בית הגידול, קיטוע של בתי הגידול על ידי כבישים וגדרות, דריסה, טריפות, ותחרות על שטחי מרעה וייבוש מקורות המים בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר