בדיקת Which? הבריטי: חטיפי דגנים עלולים להזיק לבריאות כמו שוקולד

למרות התדמית הבריאותית שלהם, חטיפי דגנים רבים מכילים כל כך הרבה סוכר, עד שהם זכאים להתראת ג'אנקפוד אדומה לוהטת על אריזותיהם – כפי שזו נקבעת במסגרת מערכת "רמזורי ההתראה" של הסוכנות לתקני מזון בבריטניה

חסידי הכושר הגופני אוכלים אותם כמקור אנרגיה, והורים מציידים איתם ילדים לבית הספר.
אך למרות התדמית הבריאותית שלהם, חטיפי דגנים רבים מכילים כל כך הרבה סוכר, עד שהם זכאים להתראת ג'אנקפוד אדומה לוהטת על אריזותיהם – כפי שזו נקבעת במסגרת מערכת "רמזורי ההתראה" של הסוכנות לתקני מזון בבריטניה.

סקר של 20 חטיפי דגנים ידועים אותו ערך כתב העת הצרכני הבריטי Which?, מצא כי כל אחד מהם ניתן לסיווג כעתיר סוכר, ועשוי לדרוש התראת אזהרה אדומה.

יותר מחצי מהחטיפים גם הכילו רמות גבוהות של שומנים רוויים שצריכות לדרוש התראה אדומה.
לדוגמא, חטיף Fruit n Fibre של קלוגס הכיל 10 מ"ג סוכר. יותר מאשר שוקולד נפוץ בבריטניה – חטיף פינגווין של מקטיויס (9.7 מ"ג), ולא רחוק משתי אצבעות KitKat של נסטלה.
החטיפים עם הכמות הגדולה ביותר של שומן רווי היו חטיף דגנים וחלב של נסקוויק, וחטיף גולדן גרהאמס דגנים וחלב של נסטלה, כל אחד מהם עם 2.1 גרם של שומן רווי – יותר מאשר פרוסת עוגת שקדים של מיסטר קיפלינג.

בודקי ה- Which? החליטו לחקור חטיפי דגנים אחרי מחקר שבוצע ביולי ומצא כי 75 אחוז מתך 275 דגני הבוקר שנבדקו, הכילו רמות סוכר גבוהות.
חטיפי דגנים Weetabix Weetos במשקל 20 ג' הכילו 8.2 ג' של סוכר, וחטיפי Coco Pops Cereal&Milk של קלוגס – 8 ג' סוכר – שניהם יותר מאשר הסוכר בשני ביסקוויטים HobNobs של מקוויטי.

החטיף עם כמות הסוכר הנמוכה ביותר (5.6 ג') ושל שומן (1.6 ג') היה Fintess Original של נסטלה. חטיף זה וחטיף אגוזים וצימוקים Jordans Frusli הצטיינו בשומן רווי נמוך – 0.7 ג' לחטיף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר