בופה אצל עדנה בשישי בבוקר

בבופה של יום שישי הרבה אוכל של בוקר, עם הרבה מתוקים לקינוח. תצטרכו להביא עמכם הרבה רצון ויכולת להתגבר על הכמויות בסגנון עדת 'אכול ככל יכולתך'

מסעדת עדנה ממוקמת ברמת השרון, צעדים מספר מחזית תחנת המשטרה – וראוי שתזכרו נקודת ציון זו, שכן המסעדה נחבאת אל הרחוב, ואלמלא חזית תחנת המשטרה על הניידות החונות בחזיתה, והשומר שנשען בעצלתיים בפתחו של שיח שמסתיר דלת כניסה שקופה, אתם עשויים פשוט להחמיץ את המסעדה.

רבות שמעתי על הבופה של שישי בבוקר, עם הנחיות ברורות שיש להזמין לקראתו מקום כבר ביום ד' של השבוע, אחרת ביום שישי בבוקר לא יימצא עבורכם מקום.
הבחורה הנחמדה מעברו השני של הקו הייתה קצרה, עניינית ואדיבה. היא רשמה את שמנו כמזמיני מקום, וטרחה להבהיר שעלינו לסיים את הארוחה תוך כשעה ומחצה, בכדי לאפשר לבאים אחרינו לתפוס את מקומם.
כן טרחה להבהיר כי לא מקבלים כרטיסי אשראי או צ'קים, כך שברירת המחדל היא מזומנים.

כמו ילדים צייתנים התייצבנו בפתח המסעדה סמוך לשעה תשע בבוקר. תנועת המכוניות הרחוב סימנה כי ברמת השרון מתעוררים מן הסתם מוקדם, ושאון חיי העיר כבר היה בעיצומו.
הבופה של מסעדת עדנה ביום שישי בבוקר מאפשר הצצה לעבר מטבחה של מסעדה ביתית במהותה, שיש המייחסים לה קו פרסי ברור על שום מוצאה של המייסדת עדנה נאמת-קדה, שעם עליית המשפחה לארץ מפרס דאגו אנשי הסוכנות להעניק לה שם עברי קצר וחדש, להלן נאמן,

המנות במסעדה נאפות ונעשות במקום אור ליום שישי בבוקר, בכדי להגישן כמה שיותר טריות, כמה שיותר טבעיות, כמה שיותר צבעוניות, כמה שיותר אסתטיות, בלי תחכום מיותר ועם תפריט מגוון של לחמים, נקניקים, מאכלי דג, גבינות, סלטים, זיתים, דברי מאפה מגדנות ועוגות, מיצים, ושתייה חמה. הלחם על סוגיו, נאפה במקום. העוגות והריבות אף הן מתוצרת בית.

אין אמנם קו מייצג או דוגמיות של המטבח הפרסי של עדנה, אבל כן תמצאו כאן פטה סלמון, סלט אשכנזי פולני של תפוחי אדמה עם ביצים, כשעל מלאכת הניצוח והביצוע מפקח מלמעלה וגם הרבה ומקרוב אלי נאמן, בעלי המסעדה ובנה של עדנה המיתולוגית.

אלי זוכר איך כשהיה קטן, היה עומד ליד סירי הבישול של אימו, עוקב מקרוב אחרי תנועות הידיים שלה. אלי, כמו כל ילד טוב, התאהב באוכל של אימא, ואת מה שהוא קיבל, לדבריו, באהבה, הוא מבקש להעביר הלאה. 

אלי מספר: "בסיומו של שבוע עבודה מאומץ אנו מתכנסים לקראת יום שישי. יש הרמוניה של ניגודים ביום שישי, המהווה פורקן של כל השבוע. הוא זה שמוציא מהשגרה היום יומית, מביא עמו הכול טרי, הכול צבעוני".
אלי נאמן אינו טבח גם לא שף. את הכשרתו והשכלתו רכש במדרשת אבני לאמנות. "אוכל מתחבר לאמנות, לאסתטיות, להשקעה, לטעמים ולוויזואליות שהעין אוהבת ומחפשת", אומר אלי.

אל השולחן שהוקצה לנו, הביאה המלצרית החיננית אופיר, חביתה על פי הזמנה. זוגתי בחרה בחביתת ירק, ואילו שלי הייתה על טהרת הפטריות והבצל המטוגן.
החביתות הגיעו חמות, עשירות עם מרכיבים טובים, וטעימות מאוד.
פעמיים שתייה מגיעים לכל סועד, ולפיכך בחרה זוגתי פעם בקפה נמס על חלב קר ופעם בקפה שחור וחזק, ואילו אני בחרתי בשתי כוסות מיץ תפוזים סחוט טבעי, שהיה פשוט טוב.

אז נכון שבבופה של יום שישי בבוקר לא תמצאו את מאכלי התפריט האופייניים למסעדה המתהדרים בשורת תבשילי בית פרסיים כמו שפטה, שהיא מנת כדורי בשר ברוטב עגבניות ובמיה/פירות יבשים, או מוסמה – נתחי בקר חציל ורוטב עגבניות, סבזי – נתחי בקר, עם עלי פאזי ולימון פרסי, ג'וג'ה קבב – נתחי פרגית על אסכלת הגריל עם אורז פרסי, או קבב הכבש שמוגש אף הוא על מצע אורז פרסי, כיסוני פיאז ממולאים בבשר בצל וקינמון, עלי גפן ממולאים בצימוקים ואורז.
יש גם ממטבחים אחרים מגוון פסטות: ספגטי הנפוליטנה או רוזה או אלפרדו, מנות בשר כמו אסקלופ או טבעות פילה על הגריל, כבד העוף ביין ובפטריות,  שניצל עוף או סטריפס המורכב מרצועות עוף וירקות בדבש ובסויה,

אתם כן תמצאו בבופה של יום שישי הרבה אוכל של בוקר, עם הרבה מתוקים לקינוח. תצטרכו להביא עמכם הרבה רצון ויכולת להתגבר על הכמויות בסגנון עדת 'אכול ככל יכולתך', עד שבערך תפרח נשמתכם.
תמורת כול הכיף הזה תצטרכו להיפרד מ-49 שקלים לאדם, 2 שקלים תוספת אבטחה לא חובה, וטיפ ככל שתמצאו לנכון.

בופה של יום שישי בבוקר עדנה ברמת השרון – שווה וגם מומלץ.

מסעדת עדנה
רח' טרומפלדור 3 רמת השרון
טל. 03-5494976

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר