בחודש יוני תחל מכוורת עמק חפר ברדיית דבש בצל

הדבש נוצר על ידי דבורים שמבלות את השנה בסמוך לשדות בצל ברמת הגולן. הדבורים ממלאות תפקיד כפול: הן מאביקות את הבצל ובכך מסייעות ביצירת הדור הבא של הצמחים ויוצרות דבש בעל טעם וארומה יחודיים

בחודש יוני תחל רדיית דבש יחודי מפרחי בצל, אשר פותח על ידי יוסי פאר, מגדל דבורים במכוורת עמק חפר.
הדבש נוצר על ידי דבורים שמבלות את השנה בסמוך לשדות בצל ברמת הגולן. הדבורים ממלאות תפקיד כפול: הן מאביקות את הבצל ובכך מסייעות ביצירת הדור הבא של הצמחים ויוצרות דבש בעל טעם וארומה יחודיים.

מנכ"ל מכוורת עמק חפר, יורם פז, אומר שדבש הבצל נוצר בתקופה מאוחרת יחסית, ולכן הרדייה שלו נעשית בחודש יוני, לאחר שרדיית סוגי הדבש האחרים כבר הסתיימה. הכמות המוערכת של הדבש היחודי תהיה השנה כ-3,000 קילו, ובמכוורת תתקבל החלטה אם וכיצד לשווק אותו כמוצר יחודי.

דבש הבצל מצטרף לשורה של סוגי דבש מיוחדים שמטפחים הדבוראים, ובהם: הדרים, אבוקדו, אקליפטוס, פרחי בר, זעתר, מרווה, תלתן, רותם, שיזף, דרדר, שלמון, אשל ועוד.

דבש יחודי נוסף שפותח על ידי יוסי פאר ממכוורת עמק חפר, הוא דבש מפרחי מצליבים. לדבש זה תכונה יחודית: הוא מתגבש לאחר שלושה ימים כמו קוביות חמאה. מסיבות הקשורות לגידול המצליבים, דבש זה נוצר רק אחת לכמה שנים.

לדברי יורם פז, בשנים האחרונות גדל יצור דבש האקליפטוס, וזאת כתוצאה מנטיעות של אקליפטוסים שמבצעים בשנים האחרונות הדבוראים בסמוך לכוורות.

לדבש האקליפטוס סגולות רפואיות מיוחדות. הוא עשיר במיוחד בצוף ומכיל בתוכו גרגירים של אבקת פרחים ופרופוליס, הגורמים לתהליך התגבשות מהיר יותר של הדבש.

בדבש האקליפטוס קיימים מרכיבים כימיים טבעיים ומינרלים רבים. הוא משמש כמעורר וממריץ וטוב לטיפולים אנטיספטיים. הוא מפחית רגישות, מעורר את פעילות הלב ומסייע בהתמודדות ומניעה של מחלות זיהומיות של מערכת הנשימה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר