ביום ראשון סמואל אדמס לונג שוט 09: תחרות הבירה החמישית של מועדון הבירה הישראלי

לא פחות מ- 69 בירות ישראליות מיוחדות הוגשו השנה לתחרות של מועדון הבירה הישראלי – סמואל אדמס לונג שוט V – על ידי 21 מבשלי בירה ביתית. האירוע יתקיים ביום א', 7.6.09 ב"כחול" שבחוף תל ברוך בתל אביב, החל בשעה 18:30

לא פחות מ- 69 בירות ישראליות מיוחדות הוגשו השנה לתחרות של מועדון הבירה הישראלי – סמואל אדמס לונג שוט V – על ידי 21 מבשלי בירה ביתית.
האירוע יתקיים ביום א', 7.6.09 ב"כחול" שבחוף תל ברוך בתל אביב, החל בשעה 18:30.

לפי המארגנים, סמואל אדמס לונג שוט 2009 – תחרות הבירה החמישית של מועדון הבירה הישראלי, היא תחרות הבירה הביתית החשובה בישראל.
מדי שנה משתתפים בה מבשלי בירה ביתית מכל רחבי הארץ.
מבשלות הבירה הביתיות – מבשלות שאינן מסחריות ולא מייצרות יותר מאשר עשרות בודדות של בקבוקי בירה בכל בישול – נחשבות לגרעין העתיד של מבשלות הבוטיק והמיקרו-מבשלות.

בתחרות, שנערכת בשיתוף ובסיוע מרכז הבירה "בירדי", נשפטות הבירות על ידי טובי מומחי הבירה בישראל, הברומאסטרים של שתי המבשלות המסחריות הגדולות, אנשי המבשלות המסחריות הקטנות, עיתונאים וחובבי בירה.

פרסי התחרות יוענקו, כבכל שנה, בערב מיוחד אליו יוזמנו כל חברי מועדון הבירה הישראלי, חברי מועדון סמואל אדמס, אנשי מבשלות הבירה וחובבי בירה מכל הארץ.
הפרס הראשון בכל קטגוריה יהיה סמואל אדמס אוטופיה, הבירה בעלת שיעור האלכוהול הגבוה ביותר שיוצרה אי פעם. מבין המקומות הראשונים בתחרות, תבחר הבירה הטובה ביותר – Best in Show – שתזכה את מבשלה בטיסה ואירוח על ידי מבשלת סמואל אדמס בארצות הברית. 
לבחירת ה-Best In Show יגיעו ארצה דין ג'יאנוקוסטה, הברומייסטר של הבירות המיוחדות של סמואל אדמס, ופרד מנדס, מנהל היצוא של החברה.

מועדון הבירה הישראלי
מועדון הבירה הישראלי הוקם בשנת 2003 על ידי העיתונאי שגיא קופר, כדי לקדם את תרבות הבירה בישראל. המועדון מעודד את הקמתן של מבשלות ביתיות ומבשלות פרמיום (בוטיק), עורך פסטיבלים, ערבי טעימות, סדנאות, הרצאות ועוד.
מאז שנת 2004, מועדון הבירה מקיים תחרות בישול בירה ביתית שנתית. זו השנה השלישית שבה חברה אליו 'סמואל אדמס', והתחרות נערכת תחת השם "תחרות סמואל אדמס לונג שוט, תחרות הבירה השנתית של מועדון הבירה הישראלי". "השנה נפקד בתחרות מקומם של שניים מהמבשלים הוותיקים שלנו, שנמצאים בדרך לפתיחת מבשלות מיקרו-מסחריות," אומר שגיא קופר, מייסד מועדון הבירה הישראלי. "אנחנו נמצאים במקום בו היתה תעשיית היין הישראלית לפני כעשר שנים," מוסיף קופר, "ורואים עכשיו כיצד המבשלים הביתיים אכן מקימים מבשלות בוטיק, שיחד עם המבשלות הגדולות, יהיו הכח המוביל של תעשיית הבירה בישראל."

מבשלת סמואל אדמס
מראשית ימיה סימנה 'סמואל אדמס' את תחילתו של עידן בירות הבוטיק בארה"ב: בירות מורכבות, עשירות בארומה, בעלות טעמים מתמשכים וצבע עמוק. הצלחתה של 'סמואל אדמס' הפכה אותה למודל לחיקוי לעשרות מבשלות בוטיק ומיקרו מבשלות ברחבי ארה"ב.
'סמואל אדמס' זכתה ביותר פרסי איכויות מכל בירה אחרת בארצות הברית, ונחשבת לבירת הבוטיק הטובה בעולם. הבירה מיוצרת בבוסטון בשיטות מסורתיות, על פי מתכון בווארי מהמאה ה- 19 שעבר מדור לדור. לייצור הבירה משתמשים ביותר לתת ובפי חמישה יותר כשות מבירות אחרות, דבר המעניק לה טעם עמוק יותר, ארומות יוצאות דופן וסיומת ארוכה..
'סמואל אדמס בוסטון לאגר' מכילה 4.8% אלכוהול, זמן ייצורה אורך חמישה שבועות לעומת זמן יצור ממוצע של שלושה שבועות של בירות אחרות.
מלבד סמואל אדמס בוסטון לאגר, מייצרת סמואל אדמס עוד מגוון רחב של בירות מיוחדות במגוון מתכונים המחולקים ל3 סדרות עיקריות: ובירות עונתיות – מהדורות מוגבלות לכל עונה לפי מתכוני בירה קלאסיים, ברומייסטר'ס קולקשן – בירות מיוחדות עם מתכונים ייחודיים של הברומייסטר של סמואל אדמס וסדרת האקסטרים, סדרה בה מיוצרות בירות שוברות שיאים שבראשם סמואל אדמס אוטופיה, הבירה בעלת שיעור האלכוהול הגבוה ביותר שיוצרה אי פעם עם 27% אלכוהול ב-2007.

"בירדי", מרכז הבירה המוביל בישראל
המרכז פועל מזה כארבע שנים לקידום תרבות הבירה בישראל. הבעלים, מומחה הבירה, גדי דבירי, מציע שלל מוצרים ושירותים לעוסקים בתחום הבירה, ולאלו שרק מתחילים להתעניין. פעילות המרכז חולשת על מספר תחומים, וביניהם ייבוא ושיווק של ציוד וחומרי גלם לבישול בירה, קורסים והדרכות אודות בישול בירה, הרצאות אודות תרבות הבירה וייעוץ מקצועי למבשלות, מסעדות ובארים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר