ביקב דרימיה פורחים החצב והיינות

ארץ, קרקע, אדמה וראש בשמיים הם מושגים שמעסיקים את אלעד מובשוביץ בעשיית היין שלו. אלעד הוא בוגר קורסי ייננות במכללת תל חי ועבד ביקבים שונים לפני שפתח יקב משלו בסוסיא שבדרום הר חברון

דרימיה הוא שמו הלועזי של פרח החצב – הפרח הראשון הפורח בסתיו, אם כי היינן והבעלים של יקב דרימיה, אלעד מובשוביץ ואשתו נאוה, שותפתו לחיים וליקב, סבורים כי החצב הוא הפרח האחרון שפורח בשנה. על דבר אחד לא ניתן להתווכח: ראשו של הפרח זקוף לשמיים, הוא גדל ללא מים, והבצל ממנו הוא צומח יכול להתגולל שנים מחוץ לאדמה או בסלע לתוכו הוא חודר, ופתאום יפרח במלוא הדרו.

אלעד מובשוביץ. צילום נאוה מובשוביץ
אלעד מובשוביץ. צילום נאוה מובשוביץ

ארץ, קרקע, אדמה וראש בשמיים, הם מושגים שמעסיקים את אלעד מובשוביץ בעשיית היין שלו. אלעד הוא בוגר קורסי ייננות במכללת תל חי, ועבד ביקבים שונים לפני שפתח יקב משלו בסוסיא שבדרום הר חברון. "עשיית יין עבורנו היא דרך הדורשת השקעה, סבלנות, אהבה ומפגש עם הטבע והאדם", הוא מסביר. היקב מייצר כ- 20,000 בקבוקים בשנה בשתי סדרות של יינות אדומים – סדרת בסיס וסדרת פרימיום הנקראת ספר (SFAR), כי חבל יתיר נמצא בנקודת המפגש בין אקלים ים תיכוני ואקלים מדברי, באזור ספר מרוחק. הענבים גדלים באזור חבל יתיר, אזור נהדר לענבי יין. אקלים חם ביום, קר בלילה, שלג בחורף לעתים מזומנות, וגובה של כ- 900 מ"ר. הקרבה ליקב יתיר ששמעו יצא בעולם היין, בודאי שאינה מזיקה. עוד דבר מיוחד ביקב הקטן והחביב שגיליתי בו: הגרפיקה המקסימה והמינימליסטית של תויות הבקבוק, תורמות הרבה למראה האלגנטי והמיוחד במינו של היקב ויינותיו. אם הייתי מתבקש לתת את פרס העיצוב הטוב לתוויות בקבוקי יין בישראל, ללא ספק הייתי מעניק אותו ליקב דרימיה.

צילום נאוה מובשוביץ
צילום נאוה מובשוביץ

אגב, הטעימה בה השתתפתי התקיימה במקום ייחודי, וגם זה תורם להילה המיוחדת של היקב: בכפר המוסלמי אבו גוש, בואכה ירושלים, הוקם לפני זמן קצר מיזם יחודי בשם מרכז הינם לסובלנות חברתית. זהו מיזם א-פוליטי, שרוב תקציבו – איך לא – מגיע מיהדות ארה"ב הליברלית יותר מזו שלנו, ששם לו למטרה להכיר את השונה ולקדם אותנו לקראת חברה סובלנית ומכבדת יותר של האחר, באמצעות היכרות משמעותית בקהילה עצמה. דווקא כאן, בכפר מוסלמי, קיבלנו הרצאה קצרה על איסור שתיית יין באיסלם. כבר מזמן סברתי כי אילו מוסלמים היו שותים, ניתן היה לעשות שלום, שכן 'יין מקרב בין רחוקים' ו'נכנס יין יצא סוד'. ודווקא כאן, בכפר מוסלמי בו השתייה של אלכוהול אסורה, שתינו את יינות יקב דרימיה.

צילום נאוה מובשוביץ
צילום נאוה מובשוביץ

דרימיה סוביניון בלאן 2017  – הענבים מרמת ערד בגידול ביודינמי.  ניסיון ראשון של אלעד לייצר יין לבן. יין בהיר, מבריק. ריחות מדהימים של ליים ומלון בשל. טעם מקסים בתחילה, עם טעם לוואי בסוף שלא אהבתי, אבל יש בו סימנים ראשונים לניסוי מענין בענבים לבנים מאזור חם במיוחד. המחיר 80 ₪.

דרימיה סהר 2015 – בלנד של 80% מרלו, 15% קברנה סוביניון ו- 5% קריניאן. יין בעל בוקה נהדר, ריח נעים וקליל של פירות. נגיש, נחמד, טעים, וכמעט לעיס בלי לאבד מקלילותו. אהבתי את העובדה כי אינו ריבתי ואינו צורב את הגרון. היין, כמו מרבית יינות היקב, שהה שנה בחבית. המחיר  100 ₪.

דרימיה שיראז 2015 – וואו, איזה יין מקסים. אני אוהב שיראז, או סירה כפי שנקרא לפעמים. ללא ספק זה של דרימיה הוא מהשיראזים הטובים יותר ששתיתי בארץ לאחרונה. יין פירותי, נעים בפה ומתפתח בכוס ליין מרתק. טעמים נהדרים של שוקולד וליקריץ. מומלץ ביותר. המחיר 100 ₪.

מיטב שרביט מיקב דרימיה. צילום מדף הפייסבוק
מיטב שרביט מיקב דרימיה. צילום מדף הפייסבוק

לאחר הטעימה של הסהר והשיראז, עברנו לטעום את יינות הדגל של היקב: דרימיה ספר 2016 – טעמנו גם שנים קודמות של אותו יין. אלו בלנדים של מבחר ענבי היקב מזני קברנה סוביניון – 75%, ו- 25% פטי וורדו. היין התיישן מעט יותר משנה בחביות עץ אלון. לכולם יינות 'ספר' טעמי עור וטבק. אלה יינות פירותיים, מאוד אלגנטיים, עם טעמים רבים וסיומת שלא מסתיימת. לדעתי כל היינות היו עדיין סגורים, ונפתחו מאוחר מדי בטרם טעימה. ליין פוטנציאל אדיר להתיישנות, ובכל זאת אם תרצו לשתות אותו כבר עכשיו, תצטרכו לפתוח את הבקבוק הרבה זמן לפני השתייה, על מנת לתת לו להיפתח בדיקנטר. עם כל ההערות, שאפו ליינן. המחיר 160 ₪.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר