בית היין מעברות חוגג יום הולדת 6

כשברוך וריבה וולף הקיבוצניקים מבית קיבוץ מעברות, לקחו לעצמם מתחם מט לנפול והפכו אותו למקום לתפארת ובו מסעדה, חנות יין ופינת חמד עם מדשאה מוריקה ושתי שורות גפנים של ענבי קברנה סוביניון, סככה מוצלת ועצים נותני צל להפליא; הם מיסדו להם תקופה זאת של השנה כמועד אליו נצמדים פחות או יותר לחגיגת יום הולדת, כשהשנה הם חוגגים את החגיגה השישית להתפאר

כשברוך וריבה וולף הקיבוצניקים מבית קיבוץ מעברות, לקחו לעצמם מתחם מט לנפול והפכו אותו למקום לתפארת ובו מסעדה, חנות יין ופינת חמד עם מדשאה מוריקה ושתי שורות גפנים של ענבי קברנה סוביניון, סככה מוצלת ועצים נותני צל להפליא; הם מיסדו להם תקופה זאת של השנה כמועד אליו נצמדים פחות או יותר לחגיגת יום הולדת, כשהשנה הם חוגגים את החגיגה השישית להתפאר.

 

והשנה שינוי מרענן: יום ההולדת צוין פעמיים בשני מועדים סמוכים, ביום חמישי 11 לחודש בערב, ובבוקר יום שישי 12 בספטמבר. לצערי, בשל התחייבות קודמת לא עלה בידי להגיע לערב החגיגה ביום חמישי, ולדברי ידידתי הטובה שירה אבידן מיקב אבידן, החמצתי יופי של מזג אוויר נעים וכ- 300 איש שפקדו את המדשאה ואת עמדות הטעימה.
למדתי מברוך וולף שגם להקה דרום אמריקאית שהנעימה את זמנם של טועמי היין, הצליחה באופן מדהים למכור כמה עשרות דיסקים משלהם, עם כותר מוסיקה דרום אמריקאית מקורית ששלהבה את הנוכחים.

אבל אני באתי לטעום יין, לומר שלום לריבה ולברוך וולף, לפגוש את בתם הגדולה בר שהתבגרה בשנה מאז המפגש האחרון שלנו והפכה למדריכת חי"ר בצה"ל. שמחתי לפגוש את מטעימי היקבים, כרמית אהרנרייך – מנהלת השיווק של יקב הרי גליל, שימרית נחמיאס – מנהלת השיווק של יקב רימון, נילי ויסמין לבית יקב ססלוב, שירה אבידן שלא מחמיצה אף אירוע הטעמה של יינות היקב, ומרגישה צורך ומחויבות לתת לכל טועם יחס והסבר אישי על כל טעימה; ושוב כמו תמיד – לפגוש הרבה אנשים יפים.

אחטא אם לא אומר שהשמש הכבידה במקצת על טעימת היין, קל וחומר שמתחברים לטעימת היינות גם משקאות אלכוהוליים כמו הוודקות הססגוניות של נמירוף, או הליקר התוקפני מבית Y ששורף לך את הנשמה והריאות במתיקות של צ'ילי אדום, או אניס ירקרק.

נכון שתקופת הבציר היא עכשיו, והיקבים עושים את הכוונון האחרון של הענבים במיכלים, אבל יותר נכון להזכיר שהחג בפתח, והיין של כולם חייב להגיע לתחנתו האחרונה – כלומר, אנחנו, צרכני היין. ולפיכך האירוע השנתי שמקיים בית היין מעברות מדי שנה, נופל תמיד בקרבת ערב החג, ומאפשר לציבור לדגום מגוון ומבחר של יינות, ולקבל החלטה סובייקטיבית ושקולה מה יעלה אצלם על שולחן החג.

וכך, תמורת 45 ₪ דמי כניסה וכוס יין מהודרת אותה אתם שומרים לעצמכם, עמדו לרשותנו עמדות הטעמה של שמן זית, אמפנדס ממולאי בשר, שוקולד נפלא של עלמה מקסימה בשם חיה, בעלת עסק לשוקולדים מדהימים מעשה ידה בשם "חיה משוקולד". פגשתי גם את צבי הימן מכפר נטר; יהודי מבוגר וחביב, שלו עסק בשם "הסושי של צבי", שהטעים משקה מדהים וטעים הנקרא סאקה שוקו- תערובת של סאקה (יין אורז יפני) שוקולד חלב, שוקולד מריר, שמנת וחלב, אותו אמנם שומרים בקירור, אבל בשלב ההגשה מכניסים לשניות מספר למיקרוגל. שם האלכוהול של הסאקה עושה במשקה פלאים, והמתיקות של השוקולד מקבלת "בוסט" של אלכוהול, והופכת את המשקה לכייף אמיתי.

וליינות שבאירוע:
יקב הרי גליל – יראון 2005, גליל שירז קברנה, גליל רוזה, גליל ויונייה, גליל ברברה.
יקבי רמת הגולן – ירדן מרלו, ירדן סוביניון בלאן, גמלא שרדונה, גמלא פינו נואר, גמלא סנג'ובזה.
יקבי סגל – שרדונה סגל, קברנה סינגל, מרלו סינגל, סירה סינגל.
יקבי כרמל – קברנה שיראז גליל עליון הסדרה האזורית, פטיט סירה הסדרה האזורית, מרלו גליל עליון, ויונייה גליל עליון הסדרה האזורית, סוביניון בלאן גליל עליון הסדרה האזורית, ברוט P.C, קברנה סוביניון סדרת כרם כרם קאיומי.
יקב ססלוב – אביב קברנה, אביב מרלו, אביב מריאג'.
יקב טוליפ – ג'אסט קברנה מרלו, קברנה סוביניון רזרב.
יקב עגור – קסם, בלנקה, שמירה מיוחדת.
יקב ברבדו – קברנה סוביניון 2005.
יקב ויתקין – מסע ישראלי אדום, מסע ישראלי לבן, קריניאן.
יקבי רקנאטי – סוביניון בלאן רזרב, קברנה סוביניון מרלו, רוזה, רזרב סירה.
יקב צרעה – נווה אילן, גבעת החלוקים.
יקב רימון – יין רימון יבש, יין קינוח רימונים, פורט רימון, רימון פרימיום יבש.
יקב אבידן – בלנד אדום, בלנד סגול.
יקב בזלת הגולן – קברנה סוביניון רזרב 2005, קברנה 2007.
יקבי בנימינה – סדרת יוגב, סדרת אבני החושן תרשיש.
שיכר געתון – רימונים / תמרים, פסיפלורה.
ליקר Y – אדום, ירוק.
שיקוי אהבה שוקולד – הסושי של צבי
וודקה נמירוף.
גרנאדה – יקב בוטיק של יין רימונים ממושב גן הדרום, יין יבש ויין קינוח.
יינות מהעולם:
רוזמונט שירז קברנה, רוזמונט שירז, ברינג'ר קברנה, לה קונסולטה, וודברידג' קברנה מרלו, מרקס דה קסרס קריאנזה אדום, מרקס דה קסארס קריאנזה רוזה, שאטו מונרוז.

אהבתי את היינות הבולטים לדעתי שביינות: כרם קאיומי של יקבי כרמל, מסע לבן של ויתקין, יראון של הרי גליל, קברנה סוביניון של ברבדו, נווה אילן של צרעה, הקריניאן של ויתקין, הפרימיום החדש של יקב רימון, הקברנה סוביניון רזרב 2005 של בזלת גולן.
באחרים, מדובר ביינות אמצע שווי מחיר שיתאימו לחכם של רבים. לא תמצאו כאן יינות גרועים חלילה, ובאותה הנשימה אודה ואתוודה שאף אחד מהיינות לא התיימר להיות משהו שהוא לא.
מאידך, ההיצע והמבחר בהחלט ראויים, והם נותנים פייט מצוין לכל יין מתוצרת חוץ באותה קטגוריה או קבוצת מחיר.

בית היין בקיבוץ מעברות
טל. 09-8972055

 

צילום: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר