בליני בתפריט חורף 2008 – איטליה בנווה צדק

מסעדת בליני האיטלקית מציגה תפריט חורף חדש ומגוון. התפריט החורפי יוגש לצד התפריט הקבוע של המסעדה. ההשראה לתפריט שאובה מהמחוזות הצפוניים של איטליה והוא מאופיין בארומות וטעמים עזים

בערב שטוף רוחות, יום לפני השלג המובטח ברחבי הרי המדינה, באנו לבליני בנווה צדק לדגום את תפריט חורף 2008, אותו הכין רועי חנין הצעיר – שף המסעדה מזה חמש שנים.
הארוחה לוותה בקוקטיילים על בסיס Cinzano cherry מבית מותג הוורמוט האיטלקי צינזנו המיובא לישראל ע"י חברת אקרמן, אותם הכין ביד אמונה שמוליק מאקרמן.

ולפני האוכל ניסיון לפענח את הסוד של בליני הפועלת באותו מקום, עם אותו מראה, ואפילו תוך יציבות בתפריט – עם שינויים מתבקשים של הזמן ושל עונות השנה – מזה 13 שנים.
רונן ארדיטי, מבעלי בליני, אומר שזהו בדיוק הסוד: להיות לא סתם מסעדה אלא בית איטלקי כפרי טוסקני המשלב אווירה משפחתית – עם האח הבוערת בחורף וערימת העצים המוכנים לבעירה, שירות ערני וקשוב לצד מטבח פתוח לעיני האורחים ותפריט איטלקי איכותי.

בליני ממוקמת בלב חצר מרכז סוזן דלל בנווה צדק, והמראה מהחלון, עם הרוח הנושבת ונוקשת מבחוץ, בהחלט פתחו את התיאבון לדגימת תפריט החורף של בליני מודל 2008.
תפריט החורף החדש עשיר וצבעוני. במנות רבות השתלב יין המוסיף לארומה. המנות הקייציות לבשו מעיל וצעיף לכבוד העונה הקרה (גם רונן ארדיטי היה עטור צעיף), ויש מנות גם עבור הצמחונים שבינינו.

מנות ראשונות:
מרק היום- מבחר מרקים שיתחלפו מדי יום – 32 ₪.
ריזוטו אנטריקוט – מבושל עם ציר בקר, פרמז'אן, פטריות, רצועות אנטריקוט ויין מרסלה – 42 ₪. מנה מדהימה, אל תוותרו עליה, אם כמנה ראשונה ואם כעיקרית. מבחינתי הייתה יכולה להיות גם קינוח… מומלץ "אכול ושאטו".
רביולי שרימפס בקרם מסקרפונה ופרנו – 39 ₪ – מנה לא רעה, הייתי מעדיף יותר תוכן ופחות פסטה היקפית.
פטריות פורטבלו ברוטב יין אדום, מלווית בלחם פרושוטו – 39 ₪. למי שאוהב פטריה זאת.

מנות עיקריות:
אוסובוקו טלה בניחוח טוסקני שהתבשל במשך 6 שעות עם ירקות שורש במרינדה של יין אדום, דבש, שום ואגוז מוסקט – 89 ₪. מנה עשירה וטובה.
כבדים צרובים במחבת, ביין אדום וציר בקר, על מצע פירה ירקות שורש – 79 ₪. פשוט מעולה. מומלץ "אכול ושאטו".
דג בס במעטפת עלי מנגולד ברוטב זעפרן חם – 94 ₪.
צלעות טלה בגריל להבות על מצע ירקות גריל ותפוחי אדמה – 94 ₪. טעים מאוד, למי שאוהב טלה כמובן.

קינוחים:
טארט שקדים ואגסים עם כדור פרפה וניל ברוטב יין אדום – 34 ₪.
מאפה תפוחי עץ וצימוקים ברוטב קרם וניל – 34 ₪.
טירמיסו – 34 ₪.
מאפה תפוחי העץ היה מתוק מדי לטעמי. את טארט שקדים/אגסים לא טעמתי, ומכל המקום הטירמיסו מעולה. "הכי טוב בארץ", הכריז עליו השף רועי חנין. אז אני לא יודע אם הוא אכן עונה לתואר מחייב זה, אבל הטירמיסו של בליני בהחלט מומלץ.


בליני
יחיאלי 6, מרכז סוזן דלל, נווה צדק, תל אביב
טל. 03-5178486



ועוד משהו על צינזנו שרי – cinzano cherry
לי הוא היה מתוק מדי – כמו סירופ גזוז של פעם, אך שמוליק מאקרמן מעיד עליו כי דומיננטיות הדובדבן מעניקה טעם מתוק וחמים, ולדעתו צינזנו שרי הוא משקה מושלם לצד בישולי חורף, מאכלי קדירה, לחמין של שבת – אבל יותר מכל הוא געגוע לימים ולטעמים של פעם (אמרתי גזוז?).
עשבי התיבול המאפיינים את משקאות צינזנו מורגשים במלוא טעמם גם כאן: לענה, קמומיל, עלי כותרת של ורדים, ועוד.
טעם השרי מצטרף אל מבחר טעמים הקלאסיים של צינזנו, ביניהם רוסו, אקסטרה דריי וביאנקו, ולטעמים הייחודיים – לימטו (ליים) אורנצ'יו (תפוז), וכן מגוון יינות מבעבעים טבעיים (ספומנטי) במספר גרסאות.
צינזנו שרי נמכר בחנויות יין ואלכוהול, במסעדות ובברים, ובדיוטי פרי.
מחיר מומלץ לצרכן: 65 ₪


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר