בציר ברוח נשית – יקב ויתקין מוכיח שיש דבר כזה

זו הייתה הזדמנות מצוינת למפגש מעורר השראה עם נשים שהגיעו הרבה מעבר לתקרת הזכוכית ומייצגות את הרוח הנשית במיטבה. נשים בגילאים שונים, מתחומים שונים ובשלבים שונים של ההתפתחות העסקית, המקצועית והאישית

ביום שני האחרון קמתי ב- 4:30 לפנות בוקר (דבר שמי שמכירים אותי יודעים שאני עושה רק כדי לנסוע לנתב"ג), ונסעתי לקחת חלק ב"בציר ברוח נשית" – אירוע שיזמה שרונה פז-בלוגולובסקי, מנכ"לית ושותפה ביקב ויתקין,  בשיתוף עם עמותת "רוח נשית" המסייעת לנשים נפגעות אלימות להגיע לעצמאות כלכלית. לאירוע הוזמנו נשים מהמגזר העסקי, הקולינרי, התרבותי והספורטיבי, שבאו לבצור ענבים, לשתות יין ולהכיר את העמותה שפועלת לקידום עצמאות כלכלית לנשים נפגעות אלימות, וזאת באמצעות העצמה אישית ומתן כלים פיננסיים ותעסוקתיים. הנחת העבודה היא שנשים שיצאו ממעגל האלימות לא יחזרו אליו רק אם וכאשר תופסק תלותן הכלכלית בבן הזוג האלים.

מימין לשמאל: יעל ארד, איילת נחמיאס-ורבין, תמר שוורץ, אביבית פריאל-אביחי. צילום רווית תורקיה

לבציר ברוח נשית הצטרפו ד"ר שולמית גרי- מנכ"לית בנק ישראל, איילת נחמיאס-ורבין – ח"כית לשעבר וכיום סגנית נשיא התאחדות התעשיינים, אשת העסקים גליה אלבין (הלוואי עלי בגילי, האנרגיות, המרץ והחריפות של האישה המופלאה הזאת), הפובליציסטית אמילי מואטי, המדליסטית האולימפית יעל ארד, השחקניות עידית טפרסון וליליאן ברטו, מאמנת הכושר ענת הראל, ג'וליה ולאנה זאהר בעלות טחינת אל-ארז,  השפיות אביבית פריאל-אביחי ואיילת לטוביץ', אושיית הקולינריה אירית שנקר, נשות היין דבי שיאון, עירית בוקסר-שנק, לי הופמן-עגיב ושירה גרנות;, העיתונאיות אורית הראל, הדס שטייף, שרי מקובר, טליה לוין וריטה גולדשטיין, ועוד נשים מופלאות באמת.

שרונה פז-בלוגולובסקי (מימין) וד"ר שולמית גרי. צילום רווית תורקיה

כשהגענו לכרם הקולומבר בן 40 השנים בבקעת בית הנדיב, קיבלנו סינרים כדי שלא נתלכלך חלילה, וכובעי קש שהגנו עלינו מהשמש הקופחת. חילקו לנו מזמרות, והתחלנו לבצור. היינן אסף פז (הגבר היחיד בצוות הניהול של היקב), חשב לתומו שחבורת הנשים הגיעה לבצור את כל הכרם, אבל למרות העבודה הרצינית שנתנו שם, הוא נאלץ להודיע לכורם שכדאי שיזמין את הצוות המקצועי להמשיך את מלאכת הבציר למחרת. אחרי הבציר חזרנו למרכז המבקרים של יקב ויתקין, לארוחת בוקר עשירה שהכינה עינת, השפית הקבועה של היקב, וכללה סלטים, טאפאס, ביצים עלומות על תפוחי אדמה סגולים מעוכים, וגם גבינות ולחמים שתרמה דפי תומר-יעקבס, וכמובן יינות לבנים משובחים של יקב ויתקין.

הבוצרת גליה אלבין. צילום רווית תורקיה

זו הייתה הזדמנות מצוינת למפגש מעורר השראה עם נשים שהגיעו הרבה מעבר לתקרת הזכוכית ומייצגות את הרוח הנשית במיטבה. נשים בגילאים שונים, מתחומים שונים, ובשלבים שונים של ההתפתחות העסקית, המקצועית והאישית שלהן. בעקבות אירועי האונס והאלימות נגד נשים שקרו לאחרונה, עלתה בקרב כולנו התחושה שעלינו לפעול במלוא המרץ למיגור התופעה. שמחתי לפגוש סוף סוף נשים שאני מעריכה ומחבבת מאחורי מסכים, ומכירה מהרשתות החברתיות. בזכות האירוע הזה, גיליתי גם כמה נשים שלא היכרתי קודם לכן, והתאהבתי בהן לחלוטין.

השחקניות הכורמות ליליאן ברטו (מימין) ועידית טפרסון. צילום רווית תורקיה

התרשמתי מאוד מדבריה של ד"ר שולמית גרי, מנכ"לית בנק ישראל, שדיברה על כך שנשים רבות חוות אלימות לסוגיה, ואחת מהן היא האלימות הכלכלית – אלימות שקופה שאינה גורמת לחבורות על גופה של אישה. היא סיפרה על יוזמות שישלבו את בנק ישראל, הבנקים, עמותות כמו רוח נשית ומקלטים לנשים מוכות, ויסייעו לנשים שחוות אלימות כלכלית ומוצאות עצמן ללא אמצעי מחייה וחובות עצומים. טוב לדעת שמי שמנהלת את בנק ישראל, מבינה שעצמאות כלכלית היא המפתח לשגשוגן של נשים כשוות ערך בחברה, וגם המפתח ליציאה ממעגל האלימות על סוגיה. עצמאות כלכלית יכולה גם למנוע כניסתן של נשים למערכת יחסים אלימה.

איילת נחמיאס-ורבין (מימין), יעל ארד ושרונה פז-בלוגולובסקי. צילום רווית תורקיה

שרונה פז-בלוגולובסקי סיפרה, שהיקב מחובר מספר שנים לארגונים שקרובים ללב המשפחה, ותורם להם חלק מהרווחים. מרגע שהתוודעו לפעילות של עמותת רוח נשית בתחילת השנה, שילבו את התרומה לעמותה במארזי החג. ביקב שמנוהל ברובו על ידי נשים, החליטו לנוכח העלייה המשמעותית במקרי האלימות במשפחה ובשל מצב החירום, להרחיב את שיתוף הפעולה עם "רוח נשית", ולקיים את האירוע להעלאת המודעות לעמותה ולפעילותה. שמענו גם את תמר שוורץ, מנכ"לית עמותת "רוח נשית" שדיברה על העלייה במקרי האלימות נגד נשים גואה, והתרגשה מכך שנשים שהגיעו לעמדות בכירות בתחומים שונים, החליטו לעצור הכול ולהגיע כדי להירתם למען מטרה חברתית בוערת.

אחרי ששתינו קפה ואכלנו קינוחים משובחים במיוחד שנתרמו על ידי יואב דקלבאום, נסענו כל אחת להמשך יומה, ואני נותרתי עם מחשבות רבות על החיבורים המעניינים שנוצרים כאשר נשים מתגייסות לעזור אחת לשנייה. גם בחג הזה אני מציעה לכם לשקול לקנות מארזי שי מיקב ויתקין, לא רק בזכות איכות היינות, אלא גם כי בכל המארזים והרכישות בחנות המקוונת של היקב גלומה תרומה לעמותת רוח נשית, ולכל מארז מצורפת תעודה המספרת על הפעילות של העמותה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר