בציר חדש לסדרת Assemblage של ברקן: איתן, ריחן וצפית 2014

2014 הייתה שנה מצוינת לכרמים אך מאתגרת. לאחר אירוע שלג חריג היו כמויות משקעים נמוכות מהממוצע בסיכום החורף. התעוררות אחידה של הגפנים באביב ומשקעים שנתי גבוה במרכז הארץ. בקיץ הבשלה הדרגתית וטובה בכרמי היקב שהביאו פרי איכותי
שלושת הבלנדים האדומים המקומיים: ריחן מהגליל העליון, צפית משפלת יהודה ואיתן מהרי ירושלים, מורכבים מזנים שמאפיינים את אזור הגידול

יקב ברקן מציג בפעם השישית את סדרת יינות Assemblage, והפעם משנת בציר 2014. ביקב אומרים כי הסדרה מהווה נדבך מרכזי בבחינת הפוטנציאל והאופי הייחודי של הטרואר באזורי הגידול השונים בישראל. מדובר בסדרת איכות של בלנדים מקומיים, כאשר כל יין ייחודי בטעמו ומורכב מהזנים המאפיינים את אותו אזור. שלושת הבלנדים האדומים המקומיים – ריחן מאזור הגידול הגליל העליון, צפית משפלת יהודה ואיתן מהרי ירושלים, מציגים בלנדים ייחודיים המורכבים מזנים אשר מאפיינים כל אחד את אזור גידולו.  כל התיאורים כאן הם דבר היקב.

ריחן Assemblage 2014 – בלנד של קברנה סוביניון (40%), מרלו (33%), שיראז (18%), ופטי ורדו (9%). הכרמים באזור המושבים עלמה, דישון ודובב. 12 חודשים בחביות מאלון צרפתי, 25% חדשות. אלכוהול: 13.5%.

רשמי טעימה מהיקב: באף ארומות פירותיות כגון שזיפים שחורים ודובדבנים, מלווים בנגיעות עשבי תיבול ים תיכוניים, משולבים בארומות וניל וקינמון המגיעות מיישון בחביות עץ אלון צרפתי.  בפה טעמי פירות אדומים מלווים בנגיעות שוקולד מריר וקפה שמקורן בחביות. ליין גוף בינוני, עם טאנינים קטיפתיים שעוטפים את החך ומובילים לסיומת מאוזנת וארוכה.

איתן Assemblage 2014 – היין נקרא על שם הר איתן בהרי ירושלים. בלנד של מרלו (35%), שיראז (25%), קברנה סוביניון (22%), פטי וורדו (18%). כמעט כל הענבים מקריית ענבים, פרט לפטי וורדו מבית נקופה. יישון בנפרד בחביות אלון במשך 12 חודשים, ואז יצירת הבלנד וביקבוק ללא זיכוך ולאחר סינון קל בלבד. אלכוהול: 13.5%.

רשמי טעימה של היקב: באף ארומות של פירות אדומים, משולבות בנגיעות תיבול מתקתק שמגיע מהחביות. גוף מלא, בעל מבנה טאני מאוזן וסיומת פירותית עם חמיצות מעודנת המדגישה את האופי הפירותי של היין.

צפית Assemblage 2014 –  היין עשוי מענבי סירה (29%), קלאדוק (26%), פינוטאז' (24%), ומלבק (21%) מכרמים בתל צפית. התיישן 12 חודשים בחביות מעץ אלון צרפתי, כ-60% מהן חדשות. אלכוהול: 14%.

רשמי טעימה של היקב: באף עושר פרי אדום מלווה בנגיעות של עשבי תיבול ים תיכוניים, המזוהים עם הזנים שמרכיבים את היין. בפה, גוף מלא וטאנינים עשירים ומוצקים אך מאוזנים.  נגיעות תבלינים מתוקים מיישון בחביות עץ אלון מתווספות לסיומת עשירה וארוכה.

מחיר כל אחד מהיינות: 69 ₪. להשיג בחנויות היין ונקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ

פרטים נוספים באתר יקב ברקן

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר