בראנץ' ב"יד השמונה" – ארץ ישראל של ימי קדם בניחוח של חו"ל

יש מקומות בארץ בהם 85 שקל יכולים לקחת אתכם גם לתחושה של מקום אחר, וגם לזו של ימים אחרים. מקום כזה הוא יד השמונה, בו במבנה עץ פיני מיוחד, על רקע נוף קדומים בתוך הגן התנכ"י המרהיב, מוגשת ארוחת בראנץ' שבועית מדי יום שישי

יש מקומות בארץ בהם 85 ₪ יכולים לקחת אתכם גם לתחושה של מקום אחר, וגם לזו של ימים אחרים. מקום כזה הוא יד השמונה (ליד אולפני הטלוויזיה של ערוץ 2, המסעדה של אלוויס, ואבו גוש, בו אם לדייק), בו במבנה עץ פיני מיוחד, על רקע נוף קדומים בתוך הגן התנכ"י המרהיב, מוגשת ארוחת הבראנץ' השבועית של יד השמונה מדי יום שישי בין השעות 9.00 עד 14.00.

לפני תיאור התפריט החלבי השופע, כמה הרהורים על בתי עץ פיניים, שפעם אולי היו חידוש בארצנו, והיום הנם נפוצים עקב פריחת הצימרים. המבנה עליו אנו מדברים כאן הנו גדול ומרווח, אפלולי כלשהו, אך על כך מפצה בגדול גינה רחבת ידיים מקורה חלקית במרקיזות עץ, צופה אל נוף הרי יהודה מרהיב העין. אז זה קרוב, זה נוף שלנו, ובכל זאת לשקט ולשלווה יש טעם מבורך של חו"ל.

מושב "יד השמונה" ממוקם כאמור כ- 15 ק"מ מערבית לירושלים וכ- 40 דקות נסיעה מת"א. שמו ניתן לו לזכר שמונה הקורבנות היהודים הפליטים שנלקחו מפינלנד בזמן מלחמת העולם השנייה. מייסדי המושב, קבוצה של פינים נוצרים, באו לישראל בשנת 1962מתוך תחושת שליחות של אחרי המלחמה, ובהמשך קיבלו חברים ישראלים, כאשר לכולם משותפת האמונה בתנ"ך ובברית החדשה.

חברי המושב ומתנדבים מפעילים במקום בית הארחה הכולל כ- 70 חדרים, מתוכם 30 חדרי אירוח מעץ בסגנון פיני באיכות גבוהה, 12חדרי אבן ירושלמית, והשאר חדרי אכסניה ברמת הוסטל מראשית ימי דרכו של המושב.

שווה לסייר בגן התנכ"י ביד השמונה, המציג באמצעות שחזורים את הווי החיים ביישובי הרי יהודה בתקופה הקדומה של ההתיישבות הישראלית בארץ, בהתבסס על ממצאים ארכיאולוגיים מכל רחבי ישראל.
כדאי לבקר, למשל, בבית הגיתות – יקב תעשייתי משוכלל מהתקופה הביזנטית הכולל מיכל דריכה ותסיסה, משטח עבודה מרכזי (עם שרידי פסיפס), אבן עיגון, בור סינון ובור איגום. לצדו בית בד לייצור שמן – מכבש קורה ומשקולות מהתקופה ההלניסטית-רומית הקדומה, גם כן על כל רכיבי בית הבד. בקרבתם שוכנת גת נוספת – גת פרטית מתקופת המקרא.

המתקנים מיועדים לשימוש הקהל. ניתן להתארח במאהל, להתנסות בדריכה וייצור יין, לנפות ולטחון חיטה לקמח, לערוך אירועים וסדנאות התנסות חווייתיות במתקנים ובאמפיתיאטרון הפתוח (עד 200 איש), ולטייל בין הגפנים ועצי הזית.

ומה בתפריט, תמורת 85 שקל לאדם?
פיתות מיוחדות ולחמים כפריים, חמאה מתובלת: שום, שמיר, רגילה; מגוון גבינות כבשים ועיזים; גבינות רכות וקשות; חביתות מתובלות עם עשבי תיבול: בצל, זעתר, בזיליקום, פטריות; גבינת חלומי; סלט ירקות חי קצוץ עם עשבי תיבול; ירקות טריים; ארבעה סוגי דגים כבושים כולל סלמון; עשבי תיבול: קורנית, זעתר, בזיליקום, נענע, מרווה; מבחר זיתים: שחורים, ירוקים סורים שבורים; שמן זית ושמן שומשום. לצד אלה כיכבו ביום ביקורנו קישים שונים; מעדני בריאות: פירות יבשים, שומשום, שקדים, גרעיני חמניות; חלבת הבית, דבש דבורים ודבש תמרים; מגוון ריבות הבית; מיץ תפוזים ומיץ גזר סחוטים במקום; תה צמחים: מרווה, נענע; קפה: קפה הפוך, פילטר, עם הל; ומגוון עוגות הבית. אמנם שמשון הגיבור פעל באזור נמוך יותר ולא במרום הרי יהודה, אבל ארוחה כזאת הייתה מכריעה גם אותו.

ולמען הרוח, אחרי הארוחה הדשנה והסיור המרנין בגן התנ"כי, ניתן לקנח במופע קונצריים באולם הצמוד, עם תוכנית מתחלפת בכל יום שישי – מפניני זמר ובלט עם שלוש פרימדונות, דרך מיטב נגני וזמרי ארצנו.



בית הארחה יד השמונה/הכפר התנ"כי
טל. 02-5343956
[email protected]
www.yadha8.co.il



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר