ברגר קינג: צרכן יכול להחליף 10 חברים וירטואליים מפייסבוק בהמבורגר עסיסי

רשת ההמבורגרים הרב לאומית מציגה בשנים האחרונות תהליך מרשים של שדרוג המיתוג שלה, המבוסס כמעט כולו על חשיפה תקשורתית של מסרים מקוריים ויצירתיים

רשת המזון המהיר ברגר קינג ממשיכה להפתיע, כאשר לפני זמן קצר פרסמה תכנית הקרויה "אתגר ההקרבה" לפיה יכול כל צרכן להחליף 10 חברים מרשימת הנטוורקינג הוירטואלית שלו בפייסבוק תמורת המבורגר ה'וופר' עסיסי. הקמפיין הופסק לאחר שהאתר החברתי המוביל, פייסבוק, הגיש תלונה חריפה לרשת המזון, אך הספיק ליצור תהודה רבה, הן חיובית והן שלילית.
כך מדווח TRENDS – הידיעון המקוון למגמות שיווקיות.

מהלך זה, הוא חוליה נוספת בשרשרת המאמצים המרשימים של הרשת לשדרג את המותג שלה, ולהציבו באותו רף גבוה של הרשת המתחרה מקדונלד'ס.
את מהלכי המיתוג המבריקים של ברגר קינג מייחסים לראס קליין, שהתמנה בשנת 2003 למנהל השיווק של הרשת (CMO) והצליח להחזיר את המותג ברגר קינג לכותרות.
זאת לאחר שהמותג כמעט נעלם מעיני הציבור מאז שנות השבעים עם הסיסמה המפורסמת "בדיוק כמו שרצית" (HAVE IT YOUR WAY), שאפשרה לקונים להחליט מה הם לא רוצים שיהיה בכריך ההמבורגר שלהם.

מסעי השיווק המקוריים של קליין גרמו על פי המגאזין ברנד-וויק, לקבל כותרות ראשיות כמו אלה המגיעות מהמזרח התיכון. אחד המהלכים המבריקים של קליין, היה לשנות את דמות 'המלך' הבנאלית שייצגה את הרשת, ולהחליפה בדמות של מלך שעל פניו מסיכה קשיחה, שרבים תיארו אותה כמצמררת. אך דמות זו, סייעה ליצור את המיצוב החדש של הרשת ונתפשה על ידי רבים אחרים כ 'מגניבה'.

פרשנות שמח סיגן, עורך TRENDS: שדרוג המיתוג של הרשת התבסס בעיקר על חשיפה תקשורתית דרמטית ומקורית, שמשכה את תשומת הלב של רבים, ונחקקה היטב בזיכרון. גישה מיתוגית זו אופיינית לחברה היודעת כי המוצרים שלה הם איכותיים, אך במשך תקופה ארוכה לא השכילה לחזור לתודעה של הציבור כרשת מובילה. יש להניח, כי במידה שהקמפיין 'אתגר ההקרבה' היה נכנס להילוך גבוה, צעירים רבים היו מחליפים ללא ניד עפעף, עשרות ואולי מאות של חברים וירטואליים תמורת ה'וופר'.

פורסם ב- TRENDS – הידיעון המקוון למגמות שיווקיות
www.trends-news.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר