ברווזים ברווזים בואו ל- Ducks – בית קפה איטלקי בסגנון אחר

זהו בית קפה עם קהל מיוחד של מרכז תל-אביב בטבורו של רחוב דיזנגוף, עם תוספת של תיירים וקצת אנשי עסקים המתגוררים בקומות העליונות של מבנה בית הקפה, שכן הבניין כולו הוא DIZENGOFF SUITES HOTEL – מלון דירות המונה 20 חדרים בבעלות משפחתו של מרקו; משפחה יהודית איטלקית עם שורשים מטריפולי שבלוב

בקרן הרחובות גורדון ודיזנגוף בתל אביב, ואל תטריחו את עצמכם לחפש חניה בסביבה, כי כזו חוקית אין בנמצא, הקימו קרן ומרקו רובין בית קפה בניחוח איטלקי, בית קפה בסגנון אחר. אבל רגע, בואו נמצא חניה.
ברחוב בן יהודה פינת גורדון, עשרות מטרים בודדים של הליכה מבית הקפה ממוקם מגרש חניה רחב ידיים. תמורת 25 ₪ ללא מגבלת זמן, החנו שם את מכוניתכם, ורדו במורד גורדון אל פינת דיזנגוף לבית הקפה דאקס (ברווזים) – DUCKS sidewalk caffe.

זהו בית קפה עם קהל מיוחד של מרכז תל-אביב בטבורו של רחוב דיזנגוף, עם תוספת של תיירים וקצת אנשי עסקים המתגוררים בקומות העליונות של מבנה בית הקפה, שכן הבניין כולו הוא DIZENGOFF SUITES HOTEL – מלון דירות המונה 20 חדרים בבעלות משפחתו של מרקו; משפחה יהודית איטלקית עם שורשים מטריפולי שבלוב.

מסתבר כי מרקו הוא רופא נוירוכירורג בכיר בבית החולים בילינסון, והלוואי ולעולם לא נפגוש בו שם. אשתו קרן הנה בעלת תואר שני במנהל עסקים, והם בעלי בית המלון ובית הקפה, והם כאן, ולי זה מאד ברור, בכדי להישאר.

מדובר בבית קפה הפתוח כחודש וחצי והנמצא עדיין בתקופת ההרצה. יש בבית הקפה של מרקו וקרן שף חביב בשם ג'וזף, יש מלצרית מקסימה בשם שירלי, יש שירות למופת עם חיוך לכל אורך הדרך, יש תפריט עשיר ועיצוב איטלקי המזכיר בתי קפה ברומא.
בחלל הפנימי הצבוע כולו לבן קרמי אופנתי ומעוצב בקו נקי, פוזרו שולחנות וכסאות לבנים עשויים עץ. התאורה בתקרה מודרנית חדשנית וצעירה, ויוצרת אינטימיות וחמימות כאחד.

זוגתי ואני ביקשנו להעביר כאן ערב נחמד בכיף, וטיפות הגשם בחוץ ביקשו כי נשאר בבית הקפה נביט על המכוניות שחולפות חותכות את שלוליות המים, בעוד אנו מעיינים בתפריט.

היצע הסלטים, הפיצות, הפסטות מכיל כל מה שארוחה צריכה להיות. טרייה, מפתה, צבעונית, טעימה ובריאה. וכשתגיעו בימי רביעי או חמישי החל מהשעה 19:00 תקבלו גם בופה עשיר , עם משקה אלכוהולי של יין מתאוס / מרלו / קיאנטי / או בירה ב-39 ₪ .

גם אם שומרי דיאטה אתם, או כאלו שאולי חפצים רק טעימה קטנטונת מכל דבר, תמצאו שם סלטים וירקות ומיני פיצות, וגם סנדוויץ' משולש, והאמינו לי זהו בהחלט הישג להתעסק עם ירקות ואנטי פסטי ולהוציא אותם כך צבעוניים, מזמינים, טריים, ריחניים, חרוכים במידת צלייה נכונה, מבלי להפכם לסמרטוטים נוטפי שמן.

משהו בבית הקפה דאקס של קרן ומרקו, עושה אותו שונה מבתי הקפה אליהם אנו מורגלים, או מקפה ג'ו הממותג או אספרסו בר ארומה הממותג המאיימים משני עברי הכביש.
שכן בדאקס, האקסטרות מופיעות בניחוח הקלאסי עם אווירה של חוץ לארץ, מתוך רעיון לשכפל תפיסת בתי קפה ברומא, בהם לקוחות הנכנסים במהירות לבית הקפה, ובעמידה חוטפים איזה כריך קטן, מיני פיצה, דבר מאפה, וכוס קפה איטלקי חם חזק ומהביל – והופ יצאת לדרך.
את הרעיון הזה התל-אביבים עוד לא תפסו. אבל, הלו חכו רגע, זה ייקח גם לכם עוד קצת זמן.

התמחור בדאקס שפוי לחלוטין. בתפריט תמצאו גם ארוחות בוקר מהנות עם בריושים, קרואסונים, עוגת גבינה או פאי פירות, או מרנג אגסים ושוקולד. ואל תתביישו לשאול, לדגום ולטעום מהברוסקטה, המאפים המלוחים, הטמזיני, הטארטים, והקרוסטיני.

בין המנות הבולטות תמצאו:
* פסטת עגבניות טריות בשילוב של גבינת מוצרלה וצנוברים מוקפצים עם שום טרי , שמן זית ובזיליקום.
* סלט קרן – עם עגבניות שרי, פטריות וצנוברים מוקפצים עם כמהין.
* פאי מרנג אגסים ושוקולד מוגש חם.
* פסטת זוקיני, אנשובי ועגבניות טריות .
* פסטת "קאצ'ו פפה " – פסטה עם גבינת פיקורינו ופלפל שחור גרוס.

בסלטים לכו על הרוסלה המורכב מירקות, גבינת מוצרלה, עגבניות, תפוחי אדמה, ביצה קשה וארטישוק – 42 ₪; או על סלט פנזאנלה המקפל בתוכו סיפור אישי מבית אביו של מרקו באיטליה, שהיה שב לביתו מדי ערב אחרי יום עבודה ברומא 30 ק"מ מהבית, ומכין לעצמו את הסלט הזה העשוי מלחם כפרי אפוי, עגבניות טריות, אנשובי, בצל סגול וצלפים – 36 ₪. סלט הסירנה עשוי מירקות, סלמון ופטריות – 42 ₪.

הזמנתי לי פסטה עם פירות ים, והפסטה שקבלתי הייתה עשויה אל דנטה, חמה, עשירה, ממלאה את הצלחת, גדושה בשרימפס ובמולים, וממלאה את הבטן – 45 ₪. על יד הוגשה צלחת ירקות טריים.
זוגתי הזמינה טימבלו – מאפה פנה גבינה שבתוכו פטריות וברוקולי, ושמנת בשמל וגבינה מותכת מעל. מנה כבדה, טובה ועשירה.
קינחתי בגלידה איטלקית טרייה מעשה בית המיוצרת מדי יום במקום והנקראת קנטונצ'יני – עשויה מעוגיות איטלקיות ושוקולד בלגי. זוגתי נהנתה מגלידת פנקוטה עם פירות יער וניל צרפתי עם פחזניות. את הדיאטה אני ממשיך ממחר.

בימי ג', ובהמשך כך צופים בדאקס גם בימי ה', יופיע בשעה 21:00 באווירה חורפית ואינטימית תמיר חיטמן, האחיין של, עם שירים באנגלית ובצרפתית.

הגשם שטפטף בחוץ, פסק. היינו שבעים, מרוצים, והחלטנו שזה הזמן לעזוב. סימנו לעצמנו ביומן, פגישה על כוס קפה עם קרן ומרקו בפעם הבאה, והבטחנו לשוב ולהיפגש.
ולא, חרף העובדה ששמות המשפחה שלנו זהים, אין לי שום קרבה לבעלים. לצערי.


Ducks
גורדון 39 (פינת דיזנגוף), תל אביב
טל. 03-5291775

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר