ברקן חנך ביועזר בר יין את סופרייר קברנה סוביניון בציר 2003

יקבי ברקן יצאו עם יין חדש בסדרת הסופרייר, הנחשבת לסדרה היוקרתית של היקב המציגה יין המשקף את מיטב המסורת ושנות הניסיון של אנשי היקב

יקבי ברקן יצאו עם יין חדש בסדרת הסופרייר, הנחשבת לסדרה היוקרתית של היקב המציגה יין המשקף את מיטב המסורת ושנות הניסיון של אנשי היקב.

במסעדת יועזר בר יין ביפו, תחת הדרת כבוד של אירוע חגיגי, קיבלו את פנינו המנכ"לים המשותפים של יינות ברקן שמואל בוקסר ויאיר לרנר, יחד עם הייננים יותם שרון ואיתי להט והאגרונומית מיכל אקרמן.

אחת לכמה שנים מתקיימים תנאים אופטימליים לבציר איכותי, אותו ניתן להגדיר יוצא דופן. ליין שמיוצר באותה השנה מאפיינים ייחודיים הניחנים באיכויות גבוהות שבאות לידי ביטוי בסדרת הסופרייר. היה זה היין הראשון מסדרה מוצלחת זו בשנת 1995, והיה זה הסופרייר 2000 המפורסם, שהיה איכותי במיוחד.

הסופרייר 2003 קברנה סוביניון הוא יין מענבים שנבצרו בסוף חודש ספטמבר 2003. התנאים של הקיץ האחרון בשנה זו אפשרו הבשלה אופטימלית ואיכות ענבים שמצדיקה ייצור יין מסדרת היקב הגבוהה המכונה סופרייר.

תמורת 160 שקלים, מחיר שבהחלט אינו זול אך בהחלט ראוי והולם בצדק מוצר זה, אתם מתוודעים לגולת הכותרת של היקב, פרי עשייה והשקעה משותפת של אגרונומית חביבה בשם מיכל אקרמן המכוונת לחלקות שבכרמים המובחרים ביותר, ושל צמד הייננים איתי להט ויותם שרון, שנגיעתם המשותפת וידענותם איש איש בחלקו ביין, מלמדות על דרך ראייתם את פרי העשייה והתוצר המוגמר.

לדברי יותם שרון, מדובר ביין שנעשה משילוב הרמוני וכתוצאה מסיעור מוחות וסדרת טעימות שליוותה את הליך ייצור היין. מדובר, למעשה, בנבחרת של כרמים; וליקב, בלי עין הרע, יש שורה מכובדת של כרמים בשפלה בחולדה, תל צפית, מזכרת בתיה, הרי ירושלים בקרית ענבים, בדולב ובמצפה רמון, דובב, עמק קדש, עלמה, כרם בן זמרה שבגליל העליון ובגליל התחתון בכפר תבור, כפר קיש ושרונה, וברמת הגולן באבני איתן, שעל ואליעד, ומענבים המגיעים ליין הסופירייר מהכרמים שבגליל העליון ומרמת הגולן. נבחרת של חביות עם נבחרת של טועמים, מביאים יחדיו את המיזם הנפלא הזה אשר הם מכנים ובצדק סופרייר.

לכל כרם מוקצית כמות מסוימת של חביות היותר טובות. היינן מחפש אפיונים מיוחדים לבחירתו היותר מאוחרת של הבלנד המתאים ביותר לכנותו סופירייר. החביות בנבחרת, כך מכנה אותן יותם, הן חביות אלון אירופאי ואמריקאי שנבחרו בקפידה , ולאחר מכן אוחדו לבלנד מסוים שאותו העבירו ליישון סופי בחביות עץ אלון צרפתי חדשות. שם נשם היין עץ חדש ונוצרו בלנד אחיד.

הזמן הכולל ליישון היין נע בין 18 ל- 20 חודש, ולאחר מכן עוד כ 10-12 חודשי יישון נוספים בבקבוקים. שיטת יישון זו בה בחר היקב ליישן את סדרת הסופרייר, מעניקה מעטה די נכבד של עץ אלון מעודן אלגנטי ואיכותי.
בטעימה תקבלו יין בשל עוצמתי ומרוכז, ומאידך גם תחושו שהיין עדיין לא בשיאו, והוא רק ילך וישתפר ושלל מרכיביו יגיעו לאיזון מושלם של עץ ופרי בצורה הרמונית.
היין עשיר ומורכב, ומזמן מגוון רחב של טעמים וריחות. ניחוח היין מזכיר שזיף חם עם שוקולד ברקע, פטל שחור וגרגרי יער בשלים. גוון היין אדום בוהק בגוון רובי כהה ומפתה. האף עשיר וחם עם ארומת ריבת דובדבן, רמז לעור ישן ונגיעת קפה קלוי. הטאנינים רכים. החמיצות נעימה. בפה הוא קטיפתי וחלקלק, עם סיומת טובה וארוכה.

היין מצוין לשתייה עכשיו. התפתחותו בכוס אגב הטעימה, מלמדת כי ליין יכולת לבעוט ולחיות כמה שנים קדימה.
ביקב מאמינים ביין ובפוטנציאל שהוא טומן בחובו, והם נאמנים למטרה להגיע לרמה הגבוהה ביותר.לדבריהם מדובר ביין מבטיח, וכהגדרתם: THE BEST IS YET TO COME.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר