בשבוע הבא חגיגת יום הולדת 249 למשורר הסקוטי רוברט בארנס

ממוסקבה ועד לניו יורק, מיפן ועד לניו זילנד. בשפות רבות או בסגנונות שונים – כולם חוגגים את יום הולדתו של המשורר הסקוטי רוברט ברנס עם כוס וויסקי

מדי שנה חוגגים חובבי וויסקי רבים ברחבי העולם את יום הולדתו של רוברט ברנס – אחד ממשורריה החשובים של סקוטלנד.
ברנס, משורר פרוע, לוחם חופש ופטריוט סקוטי שחי במאה ה- 18 היה ידוע היה באהבתו הרבה לנשים ולהאגיס – המאכל הסקוטי הלאומי, אך יותר מכל אהב את 'מי החיים' – וויסקי.
ברנס היה מהראשונים אשר הבינו כי וויסקי הוא הרבה מעבר למשקה – וויסקי הוא תרבות, חלק בלתי נפרד מההוויה ומהגאווה הסקוטית. מזה מאתיים שנה, בכל רחבי העולם מתכנסים בסוף ינואר חובבי וויסקי רבים וחוגגים את יום הולדתו של האיש המסמל יותר מכול את התרבות הסקוטית בכלל ואת הוויסקי בפרט.

השנה יחגגו בישראל שוחרי הוויסקי את יום הולדתו של רוברט ברנס. ביוזמה של מועדון הוויסקי הישראלי וקבוצת צרפת ישראל. החגיגה שתימשך 3 חודשים בברים ברחבי הארץ תיפתח בחגיגה סקוטית מסורתית במשך שלושה ערבים (בתאריכים 21,22,23 לינואר).

הוויסקי: את יום הולדתו של המשורר הפופולארי ביותר בסקוטלנד יחגגו עם הוויסקי הפופולארי ביותר בסקוטלנד, ומאחר והוויסקי, היה "סם החיים" של ברנס, הוויסקי שנבחר לחגיגה, הוא הוויסקי האהוב ביותר על הסקוטים – הפיימוס גראוס The Famous grous.
פיימוס גראוס הוא הוויסקי בלנדד הנמכר ביותר בסקוטלנד המאלטים החשובים והעיקריים המרכיבים את הבלנד מגיעים משתי המזקקות – היילנד פארק ומאקלן הנחשבות לאיכותיות ומוערכות בתעשייה, ומעניקות לבלנדד פיימוס גראוס את אופיו.
לצורך החגיגה נבחרו ארבעה מותגים: פיימוס גראוס, פיימוס גראוס בלנדד מאלט 12 שנה, והמאלטים המרכיבים את הפיימוס גראוס: מקאלן והיילנד פארק.

האוכל: יום הולדתו של רוברט ברנס לא יהיה שלם ללא האגיס – המאכל הלאומי של סקוטלנד. ה'האגיס' הנו מעין שילוב של נקניקייה עם חלקי פנים של כבש.
מכיוון שלא ניתן למצוא האגיס בארץ, נרתמו לפרויקט אלן טלמור- השרקוטייר ואחד המומחים בארץ לנקניקיות ולבשרים – על מנת שיכין עבורנו תפריט שיאפשר להכיר וליהנות מההאגיס הישראלי הראשון; ומסעדת טרקלין שתארח את שלושת הערבים בהם תתקיים החגיגה

הערב יתקיים בתאריכים 21,22,23 לינואר בשעה 20:00 בטרקלין, רח' נחלת בנימין 41, תל אביב. מחיר לאדם – 215 ₪ בלבד.
מספר מקומות מוגבל – יש להזמין מקומות מראש במייל: [email protected]



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר