בשר טחון / ישראל אהרוני

בספר תמצאו כל מה שרציתם לדעת על בשר טחון: איך לבחור, היכן לקנות, כיצד לאחסן ולטפל בו, ובעיקר-איך לבשל ממנו שלל מאכלים

בשר טחון
מאת ישראל אהרוני
צילומים: נלי שפר
הוצאת כתר
המחיר 98 ש"ח


בשר טחון – מבחר מתכוני בשר טחון מהעולם, הנו ספר מתכונים חדש מאת השף ישראל אהרוני; מהשפים המובילים בארץ, מחלוצי המטבח העילי בישראל, ומהתורמים העיקריים להתפתחות התרבות הקולינארית שלנו. אהרוני הוא בעל טור אוכל זה 15 שנה במוסף "שבעה ימים" של ידיעות אחרונות ומחברם של ספרים רבים בנושאי בישול. הוא כמובן מופיע בתוכניות טלוויזיה רבות ונחשב בר-סמכא בנושאים קולינריים. עתה הוא מפרסם את ספרו ה-17, והמסר המוביל הוא כי בשר טחון הוא הבסיס לאין ספור מתכונים ותבשילים, ומקבל באהבה תיבול, צורות בישול מגוונות ותוספות שונות.

בספר תמצאו כל מה שרציתם לדעת על בשר טחון: איך לבחור, היכן לקנות, כיצד לאחסן ולטפל בו, ובעיקר-איך לבשל ממנו שלל מאכלים.

הספר מחולק לשישה פרקים, שכל אחד מהם מתמקד בהרחבה בטכניקת בישול אחרת: "ממולאים", "כיכרות בשר אפויות","מאפי בצק עם בשר טחון","מאפי ירקות עם בשר טחון ", "קציצות", ופרק מיוחד –"דברים אחרים", ובו מתכונים שאינם משתייכים לאף אחת מהקטגוריות האחרות.

100 המתכונים בספר, חלקם מסורתיים עם נגיעה עדכנית, וחלקם מיוחדים ויצירתיים, כתובים בפשטות, ומלווים בעצות ובטיפים המסייעים בהבנתם. לצדם מופיעים תצלומי המאכלים שצילם הצלם הוותיק נלי שפר, המהווים מקור מידע חשוב להכנת המאכלים.

מתכונים מעניינים שמצאנו בספר כוללים: רול וייטנמי עם בשר טחון ונענע, וסיגרים ממולאים בבשר מתובל – מתכונים הנראים כקרובים למורשת מסעדת ין-יאנג של אהרוני. נסו בעונה הנכונה משמשים טריים ממולאים בשר, או חבושים ממולאים בשר טחון ומבושלים בסילאן חרובים. לחמה עג'ון הוא מאכל תורכי: פיצה/פיתה דקה ועליה בשר טחון (כבש, כמובן), עגבנייה, פטרוזיליה ונענע – טעיםםם.

בספר מוצעים גם כדורי בשר כבש עם דובדבנים חמוצים וחומוס, עוף טחון חריף בנסח תאילנד, וגם מרק כדורי בשר פרסיים, וקניידלאך פרסיים ממולאים בכבד עוף – כל העולם בספר בשר טחון אחד.

אמנם בספר לא תמצאו פרק קינוחים, אבל כאמור, תמצאו הרבה פירות טריים ומיובשים בתוך המתכונים. הנה עוד אחד: אורז עם פירות יבשים ובשר טחון.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר