יותר ממתכונים: מטבח משלהן – ספר הבישול של נשות האוכל בישראל

המתכון של איילת לטוביץ – שפית מסעדנית ועורכת קולינרית: סלט אטריות כוסמת, קולרבי ואצות ברוטב טחינה תפוזית. צילום דניאל לילה. סגנון אוריה גבע
50 נשות אוכל מובילות בישראל משתפות פעולה בספר בישול ייחודי שרכישתו מהווה 100% תרומה למרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית

העולם הדיגיטלי נוגע בנו בכל פינה בכל תחום. המחשב והטלפון החכם הינם אחד היום לא זזים מאתנו ואפילו "חושבים" בשבילנו. עולם הקריאה והעיתונות לא יוצא דופן בתחום זה. העיתונות הכתובה על נייר הולכת ונאלמת וכך גם הספרים והרוב עובר למדיום הדיגיטלי לאינטרנט. כבר שנים אני "מכורה " לאפליקציות השונות לקריאת ספרים – הכול זמין וקרוב אבל יש יוצא מהכלל בתחום זה. ספרי בישול. אני ממש אוהבת לקרוא ספרי בישול  ועוד יותר ממש מכורה לספרי הבישול שהינם ממש אלבום . בכל יום בשנה נמצא ספר בישול כזה לצד המיטה ורגע לפני שעיני נעצמות אני מעלעלת בו.

לאחרונה הגיע לידי ספר בישול חדש מטבח משלהן, אותו ערכה יעל כלב, צילם דניאל לילה וסגננה (סטיילינג) אוריה גבע. ספר זה (כשר) הוא הרבה יותר מספר בישול מצוין; זהו ספר שנולד עם מטרה נעלה – להשמיע את הקול של הבישול הנשי בארץ, ולרתום כוח זה לחיזוק ותמיכה בנשים וגברים שנפגעו מינית.

צילום דניאל לילה. סגנון אוריה גבע

50 בשלניות – נשות אוכל מובילות, נענו להזמנה של יעל כלב לצאת למסע המעביר את הסיפור האישי של האוכל הנשי עבורן. המשתתפות חלקו מתכונים ביתיים שלהן, וגם הוסיפו סיפור אישי הקשור למנה המתאר את המשפחתיות והגעגוע למשפחה ולמטבח הביתי שלהן.

בדפדוף בין דפי הספר פגשתי רבות מחברותיי הקרובות וגם הווירטואליות, עם מבחר גדול של מנות המסודרות בתוכן העניינים לפי קטגוריות נוחות, כמו סירים לאמצע שבוע, לאכול ביחד, מזון מלכות ועוד. בחוש הומור ובהבנה לנפשה של המבשלת הביתית נאגדו ונערכו המתכונים, כולל הסיפורים האישיים, לספר מיוחד מעניין וגם קל לשימוש במטבח.

אהבתי מאוד את המתכונים של חברתי רות אוליבר, ששיתפה בספר מתכון לאימאם בילדי, בתורכית – האימאם התעלף; מתכון דגל מהמטבח הטורקי – בלקני ממנו היא באה. אני מכינה כבר הרבה שנים בדרך שונה – סירות של חצילים. רותי משתפת צורת הגשה מעניינת עם טוויסט נוסף של תוספת קינמון. אני עומדת להכין מנה זו ברוח רות אוליבר.

רות אוליבר. צילום איריס לוי
צילום דניאל לילה. סגנון אוריה גבע

מצאתי הרבה מתכונים מיוחדים כמו 'ניוקי מקמח פריקה עם כרשה, צנוברים ואבן יוגורט' של נאיפה מולא; 'טאג'ין דגים וטחינה' של ג'וליה זהר בעלת מפעל טחינה אל ארז, ועוד.

ספר זה הינו פרויקט ללא מטרות רווח, כל העושות במלאכה פעלו בהתנדבות. כל הרווחים ממכירות הספר מגיעות למרכזי הסיוע, למימון תכניות חינוך שהאיגוד מקדם למניעת אלימות מינית בקרב ילדים ובני נוער. עד היום נאספו כבר יותר ממיליון שקלים למטרה חשובה זו.

את הספר 'מטבח משלהן' ניתן לקנות בקישור זה – המחיר 142 ₪. רכשו היום ונעשה משהו טוב בשביל האחרים!!! כדאי מאוד לעיין בדף הפייסבוק      

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר