לא רק כדורגל – 'הדרבי האיטלקי' גם בספר מתכונים דיגיטלי

הספר מתחיל במספר מונחי יסוד ומשם מפליג למחוזות הקוקטיילים ואנטיפסטי – אותם מתאבנים הפותחים כל ארוחה, סלטים שווים, עד הסוף הטוב במנות האחרונות. צילום מהספר
ההנאה מלטייל באיטליה גדולה. אפשר להמשיך את ההנאה בהעלאת זיכרונות. טעמים וריחות הם המתכון המושלם לזיכרונות טובים. מיכל מלרד ואיתי נוביק הוציאו ספר בישול דיגיטלי שהינו סוג של יומן אישי של טעמים איטלקיים נהדרים

כאשר משתלבות ביחד מספר אהבות שלי – אני פורחת. השילוב של טיול באיטליה עם אוכל איטלקי, וכל זה בספר דיגיטלי, עושה לי שמח במיוחד.

את מיכל מילרד לא הכרתי , את איתי נוביק אני לא ממש מכירה – רק שמעתי עליו ו"הכרתי" דרך הפייסבוק. מכאן ממש הגיוני להסיק שעל המיזם של השניים – "הדרבי האיטלקי", לא שמעתי בזמן אמת. אבל כפי שסבתי החכמה אמרה לא פעם "טוב מאוחר מלעולם לא", לאחרונה קראתי מספר המלצות על עמוד האינסטגרם השווה של מיכל מילרד, ועל כך שכל חובב איטליה חייב לבקר בו . אז ביקרתי. אכן שווה!

מיכל מילרד היא שף-קונדיטור הגרה ברומא כבר יותר מעשר שנים, חיה ונושמת את העיר, מקיימת סיורי אוכל  וסדנאות בישול. איתי נוביק הוא מעצב אוכל ומתמחה בקולינריה של ברלין והאזור. איתי גר בברלין, מדריך טיולים קולינריים ושף פרטי.

המפגש בין השניים היה מקרי, ברובו אינטרנטי. "בזכות" הקורונה יצרו יחד עסק וירטואלי לסדנאות בישול בזום, בהן לימדו אנשים לבשל אוכל איטלקי בבתיהם. במשך שלוש-ארבע פעמים בשבוע בישלו יחד – הוא מברלין, היא מרומא והרבה תלמידים מהארץ;  פסטה, ניוקי, פיצה – הסודות והיסודות של הבישול האיטלקי. למפעל הזה קראו "הדרבי האיטלקי".

צילום העטיפה מאתר הספר

במבט לאחור לשנת 2020, גילו השניים שיש להם ביד יותר מ-100 מתכונים של מנות איטלקיות משובחות, אותן חלקו עם רבים. הם החליטו לקחת את המיזם שלהם עוד צעד אחד קדימה, ולפרסם מעין סיכום – ספר דיגיטלי ובו המתכונים המוצלחים והאהובים ביותר על תלמידיהם, וכמובן גם עליהם.

הספר המדובר מזכיר לי יומן מסע, או יותר נכון יומן מסע קולינרי אישי, עם טעם ספרי הבישול של פעם – כאלה שלא הפכו לאלבום תמונות, אלא מה שחשובים הם המתכונים עצמם.

הספר מתחיל במספר מונחי יסוד, ומשם מפליג למחוזות הקוקטיילים ואנטיפסטי – אותם מתאבנים הפותחים כל ארוחה, סלטים שווים, עד הסוף הטוב במנות האחרונות.

עלי מנגולד ממולאים (תמונה מאתר הספר)
גלילות אספרגוס עם פרמז'ן (תמונה מאתר הספר)

 בספר אפשר למצוא מנות קלאסיות ביתיות נהדרות כמו קציצות חצילים נהדרות – כבר ניסיתי.

 קרוקנטלה – קרקרים דקיקים מושלמים, שמתחברים נהדר עם כל מגש אנטיפסטי שתיצרו לכם.

מתכוני ריזוטו חלומיים – ביניהם כזה עם אספרגוס, ניוקי כמו עננים ואפילו מתכון לניוקי ללא גלוטן, וניוקי מושחת במיוחד במילוי גבינות, ועוד מנות קלאסיות כמו אוסובוקו.

טירמיסו אלוהי (תמונה מאתר הספר)

איך אפשר לסיים ארוחה בלי הנגיעה המתוקה, ולא – אין כאן רק טירמיסו, אלא יש מאפים ביתיים, ופינה רחבה של מושחתים כמו בומבה – מעין סופגניות ממולאות בקרם להתפוצץ.

אז כבר ברור שאני מאוד אוהבת את ה "דרבי האיטלקי" – כנסו לקישור תתרשמו ובטוחה שתתאהבו. מחיר הספר הדיגיטלי – 20 יורו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר