ב- 20 בינואר: סדנת בישול מולקולרי בהנחיית השף-קונדיטור לירן גרודה

ביום שלישי 20.1.09 בשעה 18:30 תתקיים סדנת בישול מולקולרי בהנחיית השף קונדיטור לירן גרודה, בחדר הפרטי של מסעדת רוטשילד'ס קיטשן

בשנים האחרונות, שפים מכל רחבי העולם משתפים פעולה עם כימאים ופיסיקאים, לפיתוח טכניקות בישול חדשות והכנסת חומרי גלם ומכשירים חדשים למטבח. השימוש במדע להבנת תהליכי הבישול ויישומו לשיפור הבישול מכונה "גסטרונומיה מולקולרית".

השף קונדיטור לירן גרודה, יקיים סדנת בישול מולקולרי ביום שלישי 20.1.09 בשעה 18:30, בחדר הפרטי של מסעדת רוטשילד'ס קיטשן. הסדנה, אותה ניתן לקיים גם בבית בהשתתפות של עד 10 משתתפים, תסקור את עיקרי "הגסטרונומיה המולקולרית" ותדגים חלק מההמצאות הבולטות ביותר שלה.

במהלך הסדנה יוצרים גלידות בעזרת חנקן נוזלי. תהליך אשר ניתן ללמוד לעשות בבית בקלות, יוצרים "קוויאר" ממספר מרכיבים שונים, מבשלים בבישול איטי נתחי בשר ועוד. עוד בסדנא, ייחשפו המשתתפים לטכניקות בישול מתקדמות: בישול ארוך זמן בטמפרטורה נמוכה, בישול בוואקום, ספריפיקציה בעזרת אלגינאט וקלציום כלוריד, אספומה (מקצפים), ג'לים עמידים לחום, עבודה עם חנקן נוזלי, תוספי מזון, ציוד מתקדם וטכניקות ייחודיות, פרי מוחו של לירן גרודה. משתתפי הסדנא יטעמו מן המוצרים שיוכנו בסדנא, כדי להמחיש את יתרונות הגסטרונומיה המולקולרית.

בארוחת הדגמה של הטכניקות של השף גרודה טעמנו מרנגים – מקרון בצל עם שף-קונדיטור לירן גרודהאבוקדו, מקרון מלפפון עם קרם שמיר, מקרון עגבניה עם קרם גבינה.
המשכנו עם קוויאר תות בננה, חזינו בבישול בוואקום – ביצים ב- 62 מעלול עם חלמון ההופך לגמיש וניתן לעיצוב, ודג סלמון ב- 55 מעלות הנשאר עסיסי ביותר.
עברנו לגלידה בחנקן – מעולה, ופופקורן עגבניה ושמן זית – אהבנו פחות.
חזינו בייבוש שומן – "חול" שוקולד ו"חול" שמן זית. נהנינו מאוד ממוס שוקולד על בסיס מים, השתאינו מספגטי עשוי מדבש, וקינחנו בעוגת גבינה וגלידת שמיר. היה מולקולרי, עם אפקטים של הארי פוטר בעת השימוש בחנקן. 

להזמנת סדנת בישול מולקולרי : 054-7341984
מחיר: 180 ₪ למשתתף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר