ב- 26-28 בפברואר תחגוג באזל את קרנבל פאסנאכט: מגרשים את החורף ומהתחשבנים עם השלטונות

אוכלוסיית העיר כולה מתחלקת ל"קליקות" (קבוצות). כמה מהן מונות רק 20 איש, האחרות יותר מ- 1,000. בכל קליקה יש נגני חלילים, מתופפים ושחקנים. אחד משיאיו של הקרנבל הוא ההתמודדות, ביום הראשון והשלישי בין צמדי קליקות. הן צועדות זו מול זו ומנגנות בקולי קולות. המנצחת היא זו שהצליחה לבלבל את הקבוצה השנייה ולהוציא אותה מן הקצב

תושבי באזל בשוויץ ידועים באדיבותם ובאופיים המאופק. אולם בכל שנה מקבלת העיר תפנית והופכת למשך יומיים לעיר פרועה ותוססת. פסטיבל פאסנאכט, הנחגג זה למעלה מ- 700 שנה, מוציא לרחובות אלפי חוגגים לתהלוכות רועשות ומשחררות. השנה מתקיים הפסטיבל ב- 26-28 בפברואר.

"בליל פתיחת הקרנבל מכבים את תאורת הרחוב בכל העיר, ואל הכיכר המרכזית זורמות בבת אחת קבוצות משתתפים, מרעישות ככל יכולתן בכלי הנגינה שברשותן. על פי המסורת אמור הרעש לגרש את החורף" אומר משה מרום, מנכ"ל אלדין טרוול ומוסיף, "את הבידור מספקות קבוצות שחקנים, המעיזות לפרוק כל עול ולצאת במופעים סאטיריים נגד הרשויות. ימי הפסטיבל הם הזמן הטוב ביותר להתחשבן עם השלטונות המקומיים".

אוכלוסיית העיר כולה מתחלקת ל"קליקות" (קבוצות). כמה מהן מונות רק 20 איש, האחרות יותר מ- 1,000. בכל קליקה יש נגני חלילים, מתופפים ושחקנים. אחד משיאיו של הקרנבל הוא ההתמודדות, ביום הראשון והשלישי בין צמדי קליקות. הן צועדות זו מול זו ומנגנות בקולי קולות. המנצחת היא זו שהצליחה לבלבל את הקבוצה השנייה ולהוציא אותה מן הקצב.

לדוגמא בתי מלון בבאזל:
מלון ALEXANDER – מלון בדרגת 3 כוכבים הממוקם קילומטר ממרכז העיר. מבנה המלון מודרני וחדריו נעימים ומאובזרים. מחיר ללילה לאדם בחדר זוגי החל מ- 241 ₪.

מלון CENTRAL
– מלון בדרגת 3 כוכבים הממוקם קילומטר ממרכז העיר. הבניין מעוצב בסגנון מודרני וחדריו נוחים ואינטימיים. מחיר ללילה לאדם בחדר זוגי החל מ- 304 ₪.

מלון EULER – מלון בדרגת 5 כוכבים הממוקם קילומטר ממרכז העיר. מבנה המלון מעוצב בסגנון מסורתי כמו גם החדרים. מסעדת המלון, מתמחה במטבח הצרפתי ונחשבת לפופולארית מאוד בקרב המקומיים. מחיר ללילה לאדם בחדר זוגי החל מ- 454 ₪.

חדרים בבית מלון ניתן להזמין מראש דרך האתר של חברת אלדין טרוול www.aladdintravel.co.il או בטלפון 03-9414349.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר