גיל הזהב חולם לטייל: מהם היעדים המובילים בקרב מטיילים מבוגרים?

מטיילים מוזמנים להוריד את האפליקציה של Booking.com, להתחבר לחשבון ולחפש את הלוגו של Genius כדי לדעת איפה אפשר לקבל את ההטבות וההנחות של התוכנית

אחרי שנה וחצי של קורונה וביטול והגבלות נסיעה שהביאו לדחיית חופשות ותוכניות אחרות, הרבה אנשים חולמים על החופשה הבאה, כאשר יהיה מספיק בטוח לעשות זאת שוב. מחקר של Booking.com מגלה כי לרצון לטייל ולחוות את העולם אין גבול. למעלה ממחצית (58%) מהמטיילים מרחבי העולם שעברו את גיל 55 (יש ארצות שבגיל זה יוצאים בהן לפנסיה…), סיפרו שהעובדה שהם לא יכלו לנסוע ולטייל בתקופה זו גרמה להם להבין כמה זה חשוב. עכשיו, כשהעולם מתחיל להיפתח לאט-לאט והמטיילים מתחילים לתכנן את הנסיעות העתידיות שלהם כדי לפצות על הזמן שאבד – ולפעמים למען עצם הדיבור והתכנון, Booking.com ניתחה את 28 מיליון מקומות האירוח שרשומים אצלה, ביותר מ-226 מדינות וטריטוריות ברחבי העולם, כדי לחשוף את היעדים המובילים שמטיילים מעל גיל 55 ביקרו בהם ואהבו אותם. אף כנראה שפעם לא מאוחר מדי לצאת לטיול או לחופשה, להרחיב אופקים, להכיר אנשים, נופים ותרבויות שלא הכרתם בעבר – או לחזור שאלה שהייתם בהם, אהבתם, וחלמתם לחזור אליהם.

מאצ'ו פיצ'ו, פרו

היעד המוביל בקרב מטיילים בעולם גילאי 55 ומעלה, הוא המצודה הדרמטית והמסתורית של בני עם האינקה במאצ'ו פיצ'ו. הפלא הארכיטקטוני והאמנותי הזה, שהוא גם אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, יושב על פסגת הר בגובה 2,400 מטר מעל פני הים. כדי לבקר באתר אתם יכולים לצאת לטיול רגלי של יום אחד אל הפסגה – אבל אפשר גם לעבור את רוב הדרך באחת משתי הרכבות שמטפסות למעלה, אם אתם מוגבלים בתנועה או פשוט רוצים להגיע לשם כמו חדשים.

אחרי המסע לפסגת המאצ'ו פי'צו, תוכלו להתארח במלון Inkaterra Machu Picchu Pueblo Hotel, אשר מהווה יעד מושלם למי שרוצה לנוח ולהירגע אחרי מסע רגלי מפרך. במקום יש עיסויים וסאונה בסגנון הרי האנדים, שירגיעו כל איבר כואב ויחזירו אתכם לכושר.

מטרה, איטליה

הודות להיסטוריה שלה, העיר מטרה (Matera) היא יעד שאסור לפספס לפי המטיילים המבוגרים של Booking.com. העיר מטרה היא יעד-חובה באזור בזיליקטה (Basilicata) שבו תוכלו לאכול, ללון ולשתות במערות שננטשו בעבר. בעיר הייחודית הזו יש הרבה מערות שנחפרו ידנית בסלע ושימשו פעם כבית לאוכלוסייה המקומית, המכונות 'סאסי' (Sassi). באתר המורשת העולמית של אונסק"ו, ה'סאסי' שבעיר מטרה, שוכן מלון Aquatio Cave Luxury Hotel & SPA שמציע חוויית אירוח ייחודית במערה עם טוויסט של פאר. המלון נותן נגיעות מודרניות להיסטוריה העשירה של המערות, ויש בו אפילו סאונה, חמאם ובריכה מקורה ומחוממת. העיר מספקת הזדמנות לצאת לטיול אחורה בזמן עם ביקור במערות העתיקות בעיר – ה'קאזה גרוטה' Casa Grotta ומערות ה'סאסי' השונות, או ביקור בכנסיות העתיקות בעיר, החצובות בסלעים Chiese Rupestri)).

טורון, פולין

טורון (Toruń) היא אחת הערים העתיקות ביותר בפולין. מטיילים מכל הגילאים נמשכים אל העיר מלאת ההיסטוריה ששוכנת על הנהר. טורון קיימת מאז המאה השמינית, והנוף העירוני היפה שלה כולל גם אתר מורשת עולמית של אונסק"ו: העיר העתיקה. בין היתר, תוכלו למצוא שם את התשובה של פולין למגדל פיזה שבאיטליה – מגדל מימי הביניים שנוטה הצידה. אם אתם אוהבים מתוק, תוכלו לבחור לבקר במוזיאון 'פיירניקה' המפורסם (Muzeum Piernika) – מוזיאון של עוגיות ג'ינג'ר הממוקם בעיר.

איפה כדאי להתארח בעיר? דירת האירוח Apartamenty Chleb i Wino Toruń תעניק לכם תחושה מושלמת של בית, אפילו כשאתם רחוקים ממנו. הדירה ממוקמת בלב העיר העתיקה, ולמרות שהיא שוכנת בבניין מהמאה ה-16, היא מעוצבת בצורה מודרנית ויש בה את כל מה שאורחים צריכים כדי ליהנות מחוויית אירוח נוחה ונעימה.

סנט פטרסבורג, רוסיה

בחירה פופולרית נוספת בקרב המטיילים המבוגרים היא סנט פטרסבורג – העיר השנייה בגודלה ברוסיה. במשך מאות שנים העיר שימשה בתור בירת הקיסרות הרוסית, והיום היא מרכז התרבות ההומה של רוסיה. אפשר למצוא בה מוזיאונים ידועים, תיאטראות, גלריות, פנינים אדריכליות ומוסדות תרבות וחינוך. כדי לחוות בעצמכם את המורשת התרבותית העשירה של העיר, תוכלו לבקר במוזיאון האמנות השני בגודלו בעולם – מוזיאון ההרמיטאז' (State Hermitage Museum). מלון Pushka INN שוכן במבנה מהמאה ה-18 ששימש בזמנו כאחוזה, והיום מציע יחידות אירוח יוקרתיות שתוכלו להתארח בהן בעת השהייה בעיר. היחידות משקיפות על נהר נבה (Neva) שחוצה את העיר ומציעות לאורחים ליהנות משהייה מלכותית בחדרים מפוארים ומרווחים, וממיקום נוח המאפשר להכיר את כל מה שיש לסנט פטרסבורג להציע.

יורק, בריטניה

המטיילים שיבחרו לבקר ביורק ימצאו עיר עשירה בהיסטוריה ותרבות שעטופה בחומות מהמאה ה-13. בתוך החומות אפשר למצוא קתדרלה גותית מימי הביניים, סצנת אמנות עכשווית ופאבים רדופי-רוחות שהם רק חלק מהסיבה שבגללה טוענים שזו העיר הכי רדופת רוחות באירופה. במיקום נוח בעיר נמצא מקום האירוח Judge's Lodging, אשר צופה על הקתדרלה ושוכן במבנה בסגנון אדריכלי ג'וריג'יאני אלגנטי. בזכותו מיקומו הנוח, אפשר לצאת בקלות להסתובב באזור. המקום מציע חדרים יפהפיים וארוחת בוקר מדי יום, והוא נמצא במרחק הליכה קצר מתחנת הרכבת של יורק.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר