מחקר של Booking.com: האם אנו מאמינים שנוכל לטייל בבטחה?

61% ייסעו רק למדינות שחיסנו את האוכלוסייה; 80% מצפים לצאת לחופשות הודות לחיסונים; 61% אומרים כי אי-יכולת לצאת לחופשה השפיע לרעה על בריאותם הנפשית; 64% מוכנים להנחיה שרק מי שהתחסן יוכל לצאת לחופשה

לאחר שנה של הגבלות, מחקר חדש של Booking.com שהקיף יותר מ-28,000 מטיילים ברחבי 28 מדינות וטריטוריות, ביניהן ישראל, חושף את תקוות היציאה לחופשה ואת הציפייה בקרב מטיילים פוטנציאליים בעקבות פריסת החיסונים.

חיסונים – אופטימיות זהירה

למרות שעדיין לא הגענו לקו הסיום של המגיפה, כ-80% מהמטיילים הישראלים ושני שליש מהגלובליים (66%) מרגישים שיש יותר תקווה בכל הנוגע לטיולים ונסיעות בשנת 2021, בשל המחויבות הקהילות המדעיות והרפואיות והפריסה הרחבה של החיסונים בעולם נגד נגיף הקורונה. מספר דומה של מטיילים ישראלים (77%) ומספר זהה של מטיילים גלובליים (66%) טענו כי חוסר היכולת לטייל באופן נרחב בשנת 2020 גרמה להם להתגעגע עוד יותר לטייל ולנפוש בשנת 2021.

נראה שהמטיילים מביעים אמון גדול בחיסונים, כאשר כשני שלישי מהישראלים (65%) ויותר ממחצית מהמטיילים בעולם (59%) מציינים שהם לא ייסעו ברחבי העולם עד שיחוסנו. נתון זה עולה ל-83% בקרב הישראלים בני 55 ומעלה, ול-68% בקרב בני אותו גיל בעולם, בעוד ש-61% מהישראלים ו-55% מהמטיילים הגלובליים העידו כי ייסעו רק למדינות אשר יישמו תוכניות לחיסון האוכלוסייה. קרוב לשליש מהישראלים (32%) עדיין לא בטוחים אם החיסון באמת יבטיח שאכן יהיה ניתן לטייל באופן בטוח יותר. המטיילים בעולם מעט יותר פסימיים כש-41% דיווחו כי הם מטילים ספק ביכולת של החיסון לספק ביטחון בתחום הטיולים.

ההשפעה החיובית של חופשה

למרות שרוב המטיילים מביעים אופטימיות, הם מבינים שחוסר היכולת לצאת לחופשה במהלך 2020 כמו שעשו בשנים קודמות, השפיע לרעה עליהם – 61% מהישראלים דיווחו כי הדבר יצר השפעה שלילית על בריאותם הנפשית, כאשר 59% מהם העידו כי הרגישו כלואים בבית שלהם בגלל מגבלות הנסיעה. בחו"ל המספרים קצת יותר נמוכים אך ההשפעה ניכרת גם כן, כאשר 48% העידו כי הסיטואציה השפיעה על בריאותם ו-47% טענו שהרגישו כלואים בביתם. 74% מהישראלים אומרים שלטייל חשוב להם כעת יותר מאשר לפני פרוץ המגיפה (64% בקרב מטיילים בעולם).

חולמים ומתכננים

יותר ממחצית מהמטיילים הישראלים (52%) והגלובליים (53%) ניצלו את הזמן הפנוי שהיה להם בבית כדי לתכנן נסיעות עתידיות. כמחצית מהם (ישראלים – 49% וגלובליים – 45%) קיבלו גם ימי חופשה נוספים בזמן הזה, אותם הם משתוקקים לנצל לחופשה ארוכה יותר ב-2021. בזמן שהם חולמים על החופשה הבאה שלהם, שלושה רבעים מהישראלים (76%) וכשישה מתוך עשרה (61%) מהמטיילים הגלובליים בטוחים שהם יצליחו להשיג חופשה שתביא אותם לביקור ביעד עם חוף במהלך קיץ 2021. 17% מהישראלים אומרים שחופשה רגועה על החוף או טיול ספא יהיו סוגי החופשה הראשונים שהם יבחרו בהם כאשר יהיה בטוח לטייל שוב בעולם (23% בקרב מטיילים גלובליים). כמו כן, לאחר שנה כל כך מתישה, 13% מהישראלים אמרו שיבחרו בחופשה אורבנית בעיר ורק 7% אמרו שיזמינו לעצמם חופשה פעלתנית. בקרב המטיילים בעולם רק 6% יזמינו טיול אקטיבי ואפילו פחות (5%) אמרו שחופשה בעיר עדיפה מבחינתם.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר