גלית בר און: אלול של סבא אהרון ואלול של סוסון ים

וכך גלית מגדירה את עצמה: "טועמת, חווה, מתנסה, ורצה לספר לחבר'ה". בין לבין היא מלווה את רשמי הטעימה שלה בסיפורים קצת אחרים

פעם בשנה, לקראת ראש השנה, סבא אהרון היה מגיע לבית משפחת בר און עם כמה ג'ריקנים,  ומרוקן בחגיגיות את תכולתם – נוזל סגול, עכור ומקציף – לתוך האמבטיה שלנו. סבתא אידה הייתה מביאה איתה כמה בקבוקים ריקים, שבעברם הזוהר אכלסו גזוז, אותם שטפה ברמה לא ידועה של יסודיות, ובערב החג סבא אהרון היה מציב בחגיגיות על שולחן החג שני בקבוקים מלאים בנוזל סגול, עכור ומקציף, שכל המבוגרים העמידו פנים שהם אוהבים.

צילום דוד סילברמן dpsimages

בתור ילדה שהייתה חייבת לטעום מהכול (שהפכה לאשה שחייבת לטעום מהכול), היין הראשון שטעמתי היה היין  של סבא, והוא זכה ממני לציון "פיחס" פסקני (בגיל שלוש לא הייתי האדם הסלחן, המכיל ורב הטאקט שאני היום).

השיעור החשוב שלמדתי מסבא הוא שגם איש עמל, שיומו מתחיל לפני הנץ החמה ומסתיים אחרי שקיעתה, יכול לפנות לו זמן לעשייה שהתכלית היחידה שלה היא לגרום עונג, לו ולאנשים שהוא אוהב.

מאז עבר זמן (כל כך הרבה זמן), הרבה יין נמזג להרבה כוסות. היין שיעניין אותי הוא לא זה שיוצר ב"מפעל", אלא זה שמאחוריו עומד איש עמל, שרוצה לגרום הנאה לעצמו וליקיריו.

צילום הפקק של סוסון ים דוד סילברמן dpsimages

סוסון ים, אלול 2017, קברנה סוביניון – סירה – פטיט סירה, 18 חודשי חבית.

הקברנה סוביניון דומיננטי בבלנד ומתובל- פטל שחור בולט עם נגיעות של מנטה, תה שחור פלפל שחור. הטאנינים נוכחים אבל לא מציקים, ותו דק של מרירות "ירוקה", אנדיבית, בפה. בקבוק עם טביעת אצבע. אולי עם סיפור. המחיר 130 ₪ ב'דרך היין'.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר