מיכאל בן יוסף: 3 יינות מומלצים לראש השנה

מיכאל (מימי) בן יוסף הוא כותב יין ותיק ואושיית יין מדהימה. בן 90 הצעיר ביותר שאנחנו מכירים. מזל טוב והרבה בריאות למימי ולאביבה רעייתו
זך של סוסון ים. צילום זאב דוניה

יקב סוסון ים – זך Underground 2019

סוביניון בלאן שקיבל את שמו לכבוד המשורר נתן זך. על התווית כתוב: חבית אחת של סוביניון בלאן "סימנה את עצמה" כבעלת פוטנציאל יוצא דופן. אנחנו הקשבנו… הענבים מכרם בן זימרה. היין תסס והתיישן בחביות עץ אלון בנפח של 500 ליטר במשך כחצי שנה. כמות מוגבלת מאוד של בקבוקים.

זה לא כל הסיפור. היין מיוחד, מלא ניחוחות וטעמים המשתנים במשך הטעימה, עטוף בחמאה וירק עוקצני ברקע. יין ורסטילי, בעל גוף ונוכחות, מרענן ומלטף בו זמנית. בהחלט יין מיוחד. יהיינן זאב דוניה בעל ידע ויכולות. האומן שבו הצדיע לנתן זך. בבקשה, להגישו בין 6-8 מעלות! המחיר 150 ₪.

כל הקודם זוכה כנראה. יין מדהים
קריניאן רזרב פרא 2016 של רקנאטי. צילום ישראל פרקר

יקב רקנאטי – פרא קריניאן רזרב 2016

על התווית כתוב: מקור ענבי יין זה בכרם בעל בהרי יהודה, בו הגפנים אינן מושקות כלל. שורשי הגפנים מתפתלים אל מעמקי הקרקע בחיפוש תמידי אחרי המים הדרושים לקיומן. היין בוקבק לאחר סינון גס בלבד.

היין פשוט ממלא את החך עם בלנד של טעמים וניחוחות ממש פראיים. יש בו אדמה חמה ורטובה, שורשים שרופים, גרעינים קלויים, ועץ אלון ספוג יין. בהחלט יין של הימים ההם, לפני שהמציאו את ההשקיה המלאכותית. הקריניאן של ישראל. המחיר 130-150 ₪.

צילום דוד סילברמן dpsimages
יואב לוי יקב בזלת הגולן. צילום דוד סילברמן dpsimages

יקב בזלת הגולן – 2018 Magma

על התווית כתוב: קברנה סוביניון 75% + מרלו 25%. היינן ובעל היקב, יואב לוי, מספר על הכרם של רמת הגולן, על הטרואר המיוחד שלו, וכמובן על יכולותיו כיינן בעל ותק. היין התבגר בחביות עץ אלון במשך 10 חודשים. יין עם ריגוש וחותמת מקומית.

הדובדבנים קופצים מהכוס, עטופים בניחוח של סיגאר ריחני. בעל גוף מוצק, מלא פרי אדום בשל, שזיפים עם תבלינים מורכבים. יין עם חותמת רמת הגולן. "הסוד של היין הטוב טמון בקרקע של הכרם", מצהיר בקול רם היינן; הוא צודק. המחיר 105 ₪. לחיים!

מימי בן יוסף באחת הפעולות האהובות עליו. ממש לא רק. צילום איל גוטמן

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר