גם הסוכרתיים יוכלו לשמור על המשקל הקיץ

ממצאי מחקר "הפרדיקטיב" הישראלי, הגדול מסוגו שנערך אי פעם על חולי סוכרת בישראל, הוכיחו כי אינסולין לבמיר – בעל מנגנון פעולה ייחודי, הינו האינסולין היחידי שאינו גורם לעלייה במשקל לחולי סוכרת, ומסייע לסוכרתיים עם עודף משקל להפחית במשקל

חלק גדול מחולי הסוכרת בישראל אינם מאוזנים כהלכה, זקוקים לטיפול באינסולין ואינם מקבלים אותו. אחת הסיבות לכך נעוצה בחשש שמא התוספת של אינסולין תביא לעלייה במשקל גופם וגם לאירוע היפוגליקמיה. עליה במשקל הגוף בגין הטיפול באינסולין עלולה להעלות את תנגודת הגוף לאינסולין, ולהגדיל את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

ממצאי מחקר "הפרדיקטיב" הישראלי, הגדול מסוגו שנערך אי פעם על חולי סוכרת בישראל, הוכיחו כי אינסולין לבמיר – בעל מנגנון פעולה ייחודי, הינו האינסולין היחידי שאינו גורם לעלייה במשקל לחולי סוכרת, ומסייע לסוכרתיים עם עודף משקל להפחית במשקל.
חוקרים אומרים כי לראשונה יכולים חולי סוכרת להפחית במשקל בעת טיפול באינסולין.

ממצאים סופיים של המחקר בזרוע הישראלית הראו כי אינסולין "לבמיר" לא רק הוכח כיעיל באיזון טוב של הסוכרת בדם והפחתת אירועי היפוגליקמיה, בנטילה אחת בלבד ליום, אלא גם הוביל לשמירה על המשקל במרבית החולים, בניגוד לתרופות אחרות. ובחולים שסבלו מעודף משקל יתרון זה הועצם והם אף ירדו במשקל.
לבמיר נכלל בסל הבריאות וזמין בכל קופות החולים.

החוקר הישראלי ד"ר חוליו וינשטיין, נשיא האגודה הישראלית לסוכרת, אמר: "ממצאי המחקר מפיגים את החשש לטיפול באינסולין בקרב רופאים בישראל וחולים בשל החשש לעלייה במשקל".

מטרת המחקר היתה להעריך את בטיחותו ויעילותו של אינסולין לבמיר (דטמיר) מתוצרת חברת נובונורדיסק, שהנו אינסולין אנלוג חדשני, בשימוש קליני שגרתי אצל חולי סוכרת מסוג 1 ו-2. מטרה נוספת של המחקר היתה לחזק את תקפות יתרונות הטיפול בלבמיר בנוגע לבטיחות, יעילות, פרדיקטביליות ושמירה על משקל הגוף.

הנתונים החדשים והסופיים מהמחקר הישראלי אשר הוצגו בכנס שהתקיים בארץ, הוכיחו כי:
לבמיר (Levemir) אינסולין בעל פעולה ממושכת (insulin detemir) משפר את האיזון ברמות הסוכר בדם, מפחית את העלייה במשקל הגוף ואת הסיכון הכללי להיפוגליקמיה כאשר נלקח פעם אחת ביום על-ידי חולי סוכרת מסוג 1 ו-2.
"הנתונים החדשים, הם בעלי חשיבות מרובה לחולי הסוכרת ולרופאים המתקשים להתמודד עם נושא המשקל עם תחילת הטיפול באינסולין קונבנציונלי אחר, עובדה המגבירה את הסיכון, הגבוה ממילא, ללקות במחלות לב וכלי הדם, מציין ד"ר חוליו וינשטיין, נשיא האגודה הישראלית לסוכרת, מנהל היחידה לסוכרת, מרכז רפואי "וולפסון":
אנשים רבים הסובלים מסוכרת מסוג 2 הינם בעלי משקל עודף כבר בתחילת הטיפול. התחלת טיפול באינסולין עלולה להוביל לעלייה נוספת במשקל",
"נראה כי חלק נכבד מהסוכרתיים אשר אינם מאוזנים עדיין כהלכה, זקוקים לטיפול באינסולין, ואינם מקבלים אותו. אחת הסיבות לכך נעוצה בחשש שמא התוספת של אינסולין תביא לעלייה במשקל גופם וגם להיפוגליקמיה".
המחקר הוכיח, מציין ד"ר וינשטיין, כי הטיפול באינסולין לבמיר, נמצא יעיל ביותר באיזון הסוכרת, גם מסוג 1 וגם מסוג 2, גם כטיפול יחיד, וגם ביחד עם תרופות נוספות או משולב עם תכשירי אינסולין מהירי פעולה שונים.
לא רק היעילות של לבמיר הוכחה במחקר (ירידה ב -HbA1c כ-0.4%) כי אם גם שני החששות הגדולים של רופאי ישראל, מפני טיפול באינסולין: ההיפוגליקמיה והעלייה במשקל, שניהם צומצמו למדדים מזעריים עם טיפול בלבמיר."

שבירת מעגל ההשמנה אצל חולי סוכרת:
מחקרים רבים במהלך השנים הראו כי הטיפול באינסולין אצל חולי סוכרת גורם לעליה במשקל.תופעת לוואי זו במהלך הטיפול אינה רצויה ועלולה להפריע לחולים להגיע לאיזון הסוכר הדרוש, כמו גם להשפיע על התנהגות החולים בזמן הטיפול.
· אצל סוכרתיים מסוג 2 העלייה במשקל המלווה בטיפול באינסולין היא חלק ממעגל שבו ההשמנה גורמת להחמרת המחלה, לתנגודת לאינסולין ולעליה במינוני האינסולין שגורמת שוב לעליה נוספת במשקל ולאי הגעה לאיזון.
· בסוכרתיים מסוג 1 התפיסה היא שעליה משקל אינה בעייתית מאחר והחולים הם רזים (תת משקל) בתחילת הטיפול, אולם מחקרים בקבוצת חולים זו הראו, שעצם הסיכוי לעליה במשקל, גורם לחולים להזריק מנות אינסולין נמוכות מן הדרוש להם.

מנגנון הפעולה הייחודי של לבמיר הוצג בכנס:
לדברי החברה, החידוש באינסולין "לבמיר" הינו במקוריות התפיסה שלו. מדובר באנלוג בעל פעולה מתמשכת, אשר המבנה המולקולרי שלו מאריך את זמן השהיה ברקמה התת-עורית, ומאפשר על ידי כך לכונן קשר בלתי הפיך בין האינסולין והחלבון אלבומין. הקשר בין לבמיר והאלבומין שמאפשר בו בזמן להאריך את משך פעילותו, ומאפשר תנודות קטנות יותר ברמת הסוכר מאשר תכשירי אינסולין אחרים.

אינסולין לבמיר מוזרק פעם ביום עם מזרק FlexPen מוכן לשימוש. המוצר משווק בעולם משנת 2004. עד היום טופלו בו בהצלחה מאות אלפי חולים בעולם ובישראל.
כאמור, אינסולין לבמיר נכלל בסל התרופות 2007 וזמין בכל קופות החולים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר