גם מדובשן וגם מעוקצן – ריפוי בעזרת ארס ועקיצות מכוונות של דבורים

לקראת ראש השנה, דוד קאפח, מחבר סדרת מדריכי "טבעי" , מספר על אפיתרפייה – שיטת ריפוי בעזרת מוצרי כוורת ועקיצות דבורים

הנה ההוכחה שלפעמים טוב ליפול קרבן לתרגיל "עוקץ":
אפיתרפייה היא שיטת ריפוי בת אלפי שנים, העושה שימוש במוצרי הכוורת וארס הדבורים. מקור השם הוא יווני: אפיס – דבורה, תרפייה – ריפוי. בעבר תפסה השיטה מקום נכבד בעולם המרפאים, אך בדורות האחרונים ירדה מגדולתה.

דיקור בארס דבורים נועד לטפל בדלקות כרוניות כמו ארתריטיס, פולימיאלגיה, פולימיוסיטיס וקרוהן, במגוון מחלות אוטואימוניות כמו טרשת נפוצה וזאבת, ובבעיות עצביות כמו אלצהיימר, פרקינסון ו- ALS. בשיטה זו ניתן גם לחזק את מערכת החיסון, לטפל בניוון שרירים ובסרטן, להביא לאיזון בלחץ הדם, להקל על מיגרנות ולרפא פצעים.

הארס מכיל חומרים אנטי דלקתיים חזקים כמו מליטין ואפמין שמסייעים לריפוי דלקות כרוניות. המליטין מהווה פקטור חיוני באיזון מערכת החיסון, וממלא תפקיד חשוב בריפוי דלקות כרוניות ואוטואימוניות (בהן המערכת החיסונית מזהה מרכיבים של הגוף עצמו כפולשים זרים, ומשמידה אותם). זהו חומר אנטי דלקתי חזק פי ארבעה מקורטיזון. האפמין מתאפיין ביכולת מעבר מהדם היישר לתאי המוח, וכך הוא מגיע למרכזי מערכת העצבים, מרפא ומסדיר שיבושים בתוך המוח.

מרכיב נוסף הנמצא בארס הוא פפטיד 401 (MCDP), לו יש השפעה מרגיעה על המוח ומערכת העצבים. הוא נמצא יעיל כמרגיע התקפים של יתר פעילות חשמלית במוח (אפילפסיה).

חומרים נוספים בארס הם אדולפין – מאלחש מצוין, שלמרות כאב העקיצה משכך כאבים חזקים וכרוניים, והדופמין – מאזן מצב רוח, מביא לשליטה טובה על טונוס השרירים, ומשפיע על כושר הלמידה והקשב. גם הסרוטונין משפיע על מצב הרוח, מווסת כאבים, מעודד לוחמה בגידולים סרטניים, מחזק את מערכת החיסון, מעודד את ההיפופיזה בייצור הורמון הגדילה החיוני להתפתחות רקמות בגוף, במיוחד במקרים של ניוון שרירים, תאי עצב בכלל ותאי מוח בפרט, כפי שקורה בפרקינסון ואלצהיימר.

הטיפול הוא אימונותרפי טבעי ומדורג, שמחזק את מערכת החיסון. במקרים של מחלות אוטואימוניות הוא מדכא מצב של אוטו אגרסיה – פעולה שהרפואה הקונבנציונלית טרם הצליחה לחקות בה את הטבע. הטיפול כולל דיקור בארס דבורים (עקיצות מכוונות), בשילוב מרכיבים נוספים כמו פולן, פרופוליס ודבש.

השלב הראשון בטיפול הוא אבחון יסודי ובדיקת אלרגיה למוצרי הכוורת. לאחר מכן מתחיל חודש הסתגלות הכולל 4 – 6 מפגשים, שבהם ניתן הדיקור במנות ארס זעירות ההולכות וגדלות, תוך התחשבות בצרכי המטופל. הדיקור מתבצע באזורים הכואבים והדלקתיים ובנקודות האקופנקטורה (נקודות דיקור ברפואה הסינית). לאחר מכן מתחיל טיפול הכולל 12 – 15 פגישות בתדירות של פעם בשבוע.

המאמר לקוח מסדרת מדריכי "טבעי" של דוד קאפח. שלושת הכרכים יוצרים מקור מידע מקיף לצמחי המרפא ולשימוש שלהם ברפואה העממית ובבישול וכן התייחסות למוצרי מזון בעלי ערך בריאותי ותזונתי כולל ענבים ויין, חלב צאן, גרעיני רימון, מיני פירות וירקות וצמחי מרפא, בהם רוזמרין, שוש – ליקוריץ, קמומיל, עשב לימון ואחרים.
דויד קאפח הוא בעל ניסיון רב בתחומי החינוך והרפואה המשלימה, בעל טור קבוע בנושא רפואה טבעית ומרצה בסדנאות ברחבי הארץ. קאפח, יליד תימן, הוא נצר למשפחת רבנים ודיינים, אשר יצא להם שם בכל מחוזות תימן כמרפאים טובים.

את סדרת מדריכי "טבעי" ניתן להזמין ישירות אצל המחבר,
טל: 02-6241950. המחיר: 100 ש"ח למדריך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר