דוד קאפח: החלב מבריח את הסידן מהגוף

בספרו "טבעי" מנפץ דוד קאפח כמה מהמיתוסים הנפוצים, ובהם חשיבות שתיית החלב לצורך חיזוק העצמות, ומסביר מדוע התוסף שניתן בקופות החולים הוא הגרוע ביותר

מסת העצם של האדם נבנית עד גיל 30 – 32 . מגיל זה ואילך אפשר רק לשמור על מסת העצם או להפחית אותה. אצל רוב הנשים מתחיל בגיל סוף הפוריות תהליך של הידלדלות העצם. רבים סבורים שכדי לשמור על בריאות העצמות שלנו ולמנוע בריחת סידן עלינו לצרוך הרבה חלב, שכן בחלב יש אחוז גבוה של סידן.

בספרו "טבעי", העוסק ברפואה טבעית וצמחי מרפא, מנפץ דוד קאפח כמה מהמיתוסים בנוגע לחלב ומציע חלופות לאספקת הסידן שהכרחי לשמירה על העצמות:
שומן חיוני לספיגת הסידן. אי לכך, כל מוצרי החלב דלי השומן, מ- 5 אחוזים ומטה אינם תורמים סידן כלל. צריכת חלב קבועה מעלה את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס ב- 40 אחוז. צריכה קבועה של חלב פרה אצל ילדים עד גיל שלוש מגדילה את הסיכון לחלות בסוכרת נעורים, במחלות ריאה ובמחלות עור.

הוכח כי החלב שאנו שותים גורם לשיבוש הורמונלי, לבעיות פריון, לקטרקט, לדימומים רקטליים, למחלות כבד, לציסטות, להפרעות התנהגות ועוד.
כמה מהמוצרים רבי הצריכה בעידן המודרני כמו מאכלי חלב, קולה, קפה, סוכר, קמח לבן ועוד שכמותם תורמים לבריחת הסידן.

כדי לשמור על בריאות העצם מומלץ לאכול טחינה מלאה, סויה, טופו ירקות ירוקים, חלבה, בשר, קטניות מלאות, דגנים מלאים, סרדינים על עצמותיהם וכיוצא באלו. כמו כן מומלץ סידן כתוסף תזונה.

תוסף הסידן שקופת חולים נותנת הוא סידן פחמתי (קלציום קרבונט) – הסידן בעל הספיגה הגרועה ביותר. הסידן הפחמתי הוא חומר בסיס, וככזה הוא מנטרל חומצה. כשהסידן הפחמתי מגיע לקיבה הוא מנטרל את חומצת הקיבה, זו שתפקידה לפרק חלבונים ופחמימות. בכך פוגע סידן זה בעיכול. רבים מהנוטלים סידן פחמתי סובלים מגזים, כאבי בטן, שלשולים, עייפות, הרגשת כבדות, אלרגיות למזון ועוד. נוסף על כך, הפחמן שבתרכובת זו שוקע בכליות ובכלי הדם ופוגע בתפקודם.

הסידן המומלץ לצריכה כתוסף מזון הוא סידן ציטרט. סידן המורכב מסידן ומחומצה ציטרית, קרי חומצת הדרים. סידן זה הוא חומצי, ולכן אינו מפריע לתפקוד הקיבה. הוא נספג טוב הרבה יותר, והחומצה הצטרית אינה פוגעת בכליות ובכלי הדם.

ספרו של דוד קאפח הוא השלישי בסדרת מדריכי "טבעי", שיוצרים מקור מידע מקיף לצמחי המרפא ולשימוש שלהם ברפואה העממית ובבישול. הכרך השלישי כולל פרקים שעוסקים במוצרי מזון שבשנים האחרונות התפרסמו מחקרים מדעיים רבים על ערכם הבריאותי והתזונתי כולל ענבים ויין, חלב צאן, גרעיני רימון, מוצרי מכוורת, מיני פירות וירקות וצמחי מרפא בהם רוזמרין, שוש – ליקוריץ, קמומיל, עשב לימון ואחרים.

דויד קאפח הוא בעל ניסיון רב בתחומי החינוך והרפואה המשלימה, בעל טור קבוע בנושא רפואה טבעית ומרצה בסדנאות ברחבי הארץ. קאפח, יליד תימן, הוא נצר למשפחת רבנים ודיינים, אשר יצא להם שם בכל מחוזות תימן כמרפאים טובים.

את סדרת מדריכי "טבעי" ניתן להזמין ישירות אצל המחבר.
טל. 02-6241950.
המחיר: 100 שקל למדריך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר