האם גורדון ראמזי יבשל את דרכו החוצה מהצרות שלו?

השנה האחרונה הייתה סיוט עבור השף הכוכב, אך כישרונו במטבח יציל את האימפריה. כך אומרים מומחי הענף

לגורדון ראמזי, השף הבלונדיני הכוכב, השנה האחרונה הייתה דווקא אפורה ביותר.
מדריך Hardens למסעדות לונדון לשנת 2010 שפורסם בתחילת חודש ספטמבר, מכריז כי מסעדת הדגל של ראמזי – Royal Hospital Road – סבלה מ"הידרדרות ללא תקדים" לפי תחושות מבקרי המדריך, והיא ירדה מהמקום הראשון לרביעי ברשימת "הארוחות הטובות ביותר של השנה", ולהוספת מלח על הפצעים, בן חסותו של ראמזי בעבר, מרקוס וורינג, שאמר בשנה האחרונה כי "אם לא אדבר עם ראמזי שאר ימי חיי, זה לא יפריע לי בכלל" – תופס עתה את המקום הראשון ברשימה.

ואם זה לא מספיק, רשימת Hardens למסעדות המאכזבות והיקרות ביותר בלונדון, כוללת מספר מסעדות באחזקת ראמזי.
החדשה הטובה היחידה: Murano, המסעדה האיטלקית של ראמזי בניהולה של אנג'לה הארטנט, זכתה בפרס המסעדה החדשה הטובה ביותר.

Hardens אינו המדריך היחיד ממנו לא רווח ראמזי נחת. בדירוג 50 המסעדות הטובות ביטותר של סן פלגרינו ל- 2009 שהתפרסם בחודש אפריל, לא נכללה מסעדת גורדון ראמזי, בעוד העיתון Sun חשף כי חלק מהמנות המוגשות בפאבים של ראמזי בלונדון הוכנו במטבח ייצור מרכזי.

בחודש יוני הוא התנצל על העלבת מנחת הטלוויזיה האוסטרלית טרייסי גרימשאו, אותה השווה לחזיר, וזכה לגינוי בוטה מראש ממשלת אוסטרליה.
גם בעסקיו לא רווה ראמזי נחת, ונאלץ להודות כי חברת האחזקות שלו הייתה קרובה לקריסה בתחילת 2009, והוא ואביה של רעייתו נאלצו להשקיע מיליוני לירות שטרלינג מכספם הפרטי כדי להציל את החברה.

השליטה על מסעדותיו בפריז, לוס אנג'לס ופראג נמסרה לבתי המלון בהם הן שוכנות, ואפילו המסעדות הכושלות אותן הציל בתוכנית הטלוויזיה שלו Kitchen Nightmares, נופלות כמו זבובים.

ובכל זאת, מקורות בתעשיית ההסעדה הבריטית, לא מוכנים למחוק את ראמזי – כשף או כמסעדן. "כאשר אתה מבשל כפי שראמזי יכול – אפילו אם הוא כבר לא עושה זאת לעתים קרובות – יש לך הרבה סיכויים", אומר מארק לואיס, עורך העיתון המקצועי Caterer and Hotel keeper. "בעוד ברור שזו לא התקופה הטוב של ראמזי, יש עדיין הרבה כבוד כלפיו, לא רק לכישוריו כשף, אלא גם ליכולת תכנון הירושה שלו, שהנה המפתח לאימפריה של ראמזי.

כשרונו הגדול הוא לזהות במטבחיו שפים גדולים כמו ג'ייסון אתרטון, לקדם אותם ולהעצים אותם כדי להשתלט על הפעילות".
ליז קרטר, עורכת מייעצת של ה- Good Food Guide, מסכימה שהמוניטין של ראמזי והחוויה המיוחדת שמסעדותיו ככלל מספקות, ממקדמות אותו בחזית הענף. מדריך ה- Good Food ל- 2010 מעניק למסעדת גורדון ראמזי ציון של 9/10, ומציין אותה כ"חוויה שלא תישכח לסועד".

"איננו מקבלים תלונות על מסעדת גורדון ראמזי, ואנחנו כן מקבלים תלונות על מסעדות צמרת אחרות", אומרת קרטר, במה שנראה חלק ממאמץ מאורגן של תעשיית ההסעדה הלונדונית לרומם את גורדון ראמזי כאחד מסמלי המטבח הבריטי והלונדוני, שבשנים האחרונות הצליח להתברג בצמרת המסעדנות העולמית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר