לרגל שבוע האוכל האיטלקי נציבות הסחר האיטלקית בישראל מקדמת את קטגוריית הגבינות האיטלקיות

יש גבינות איטלקיות איכותיות ובעלות אופי מיוחד המשווקות בישראל  שפחות מוכרות לצרכן הישראלי חובב המטבח האיטלקי
לפי נציבות הסחר נרשמה בשנתיים האחרונות (21-22) עלייה מצטברת של 56% ביבוא גבינות לישראל. בתשעה החודשים הראשונים של 2023 עלה יבוא המזון מאיטליה בכ-6% בהשוואה לתקופה אשתקד

לרגל שבוע האוכל האיטלקי המתקיים זו השנה השמינית ברציפות בישראל ובעולם במהלך חודש נובמבר, נציבות הסחר האיטלקית בישראל מקדמת את קטגוריית הגבינות האיטלקיות.

נציבות הסחר האיטלקית הינה ארגון ממשלתי איטלקי שמקדם ומעודד את כניסתן של חברות איטלקיות לישראל. השנה במסגרת שבוע האוכל, הנציבות החליטה להתמקד בנושא הגבינות, וזאת ממספר סיבות: יש עלייה מתמדת בייבוא גבינות מאיטליה, ובשנתיים האחרונות (21-22) נרשמה עלייה מצטברת של 56% ביבוא. כמו כן, לאחרונה נרשמו הקלות בייבוא גבינות קשות מאירופה ללא מכס או עם מכס מופחת, מה שאפשר את הגדלת היבוא ואת המגוון.

במסגרת הפעילות משתפת נציבות הסחר פעולה עם זוכה "מאסטר שף",  השף האיטלקי מסימיליאנו די מתאו שמתגורר ועובד בישראל. צילום אנטולי מיכאלו

סיבה נוספת היא, כי יש גבינות איטלקיות איכותיות ובעלות אופי מיוחד המשווקות בישראל  שפחות מוכרות לצרכן הישראלי חובב המטבח האיטלקי, ולנציבות חשוב לחשוף את המגוון לציבור תוך הסברת המאפיינים השונים והדגמת השימוש בהן בעזרת שף. כך, במסגרת הפעילות משתפת נציבות הסחר פעולה עם זוכה "מאסטר שף",  השף האיטלקי מסימיליאנו די מתאו שמתגורר ועובד בישראל.

ג'וזפה רוסו, ראש נציבות הסחר האיטלקית בישראל, אומר: "שבוע הקולינריה האיטלקית בעולם, שנערך השנה בסימן "בארוחה איטלקית: בריאות עם טעם", מבסס את מעמדו כאחד האירועים החשובים הנערכים בעולם לקידום המצוינות האיטלקית. מאז ומעולם היחסים המסחריים והתרבותיים בין אומות העולם שימשו כדרך למניעת קונפליקטים, לצד כלי יעיל לקידום הדיאלוג ושיתוף הפעולה בין העמים, לכן, למרות התקופה הקשה שעוברת על ישראל, היה חשוב לנו לקיים את האירוע בתקוה שגם האוכל הטוב, הבישול וה"ביחד", יוכלו לסמל את תרומתנו הצנועה לחזרה הדרגתית לשגרה".

לרגל שבוע האוכל האיטלקי ליקטה נציבות הסחר האיטלקית נתונים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שמהם עולה כי יבוא המזון והמשקאות מאיטליה בעלייה מתמדת. כך, בחמש השנים האחרונות עלה יבוא המזון מאיטליה במצטבר ב-60%, והגיע ב-2022 ל-279 מיליון דולר. בתשעה החודשים הראשונים של 2023 עלה יבוא המזון מאיטליה ב-5.8% בהשוואה לאותה תקופה אשתקד.

בין המוצרים שמיובאים בכמויות משמעותיות מאיטליה: מוצרי מאפה ועוגיות, פסטה, קפה, מים מינרליים, שוקולד, גבינות, שימורי עגבניות ורטבים. יינות, גם אם מיובאים בכמות יותר קטנה, עדיין שומרים על מקומם ואף רושמים עלייה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר