האם להתמכר לקפאין?

ביקור בבית הקפה החדש ברחוב נחלת בנימין העלה מסקנות סותרות לגבי ביקור חוזר. המיתון עוזר להחליט בחיוב

לפני כחודש וחצי נפתח ברחוב נחלת בנימין, בסמוך לשדרות רוטשילד, בית קפה חלבי חדש העונה לשם קפאין. החלטה אמיצה לפתוח עסק רגיש כל כך בתקופה כלכלית רגישה כל כך, אך את הבעלים-אחים, מאיר ואבי עובדיה, נראה שהמצב אינו מרתיע.

שני יתרונות מובהקים יש לקפאין. הראשון שבהם הוא חצר אחורית גדולה ומרווחת, שהשניים סידרו והפכו לנעימה במיוחד לישיבה. יש בה מספיק מקום לשבת בנינוחות ולשוחח זה עם זה מבלי להרגיש קלסטרופוביות יתר. מצוין.

היתרון השני הוא המחיר הזול להפליא. מחירי הכריכים נעים בין 18 ל-24 ₪, והסלטים בין 26 ל-28 ₪. שני קווי המנות באים כאופציית מיני או כמנה גדולה יותר, והמחירים בהתאם.
עוד: פסטה ב-24 ₪, רביולי ב-29 ₪ וארוחות בוקר בין 18 ₪ למיני כריך או קרואסון וקפה, עד ל-39 ₪ לארוחה הכוללת שתי ביצים, סלט עלים ועגבניות שרי, 2 גבינות, סלט טונה, חמאה, לחם הבית, קונפיטורת פרי, שתייה חמה ומיץ טבעי. בימי מיתון זוהי הצעה אטרקטיבית במיוחד.

לגבי האיכות של האוכל, כאן היתרון של קפאין מתעמעם מעט. המוצא הגרוזיני של שני האחים בא לידי ביטוי גם בתפריט, וזה טוויסט חביב המתבטא בעיקר בלחמים ובלחמניות המיוחדים שהם אופים, כמו גם בגבינות המיוחדות וברטבים השונים. אך בסך הכל אין בקפאין הברקה קולינרית.

ניסינו מתוך התפריט את ביז'ו – סלט הכולל חסה רוקט, אגוזים, גבינה ורוטב גרוזיניים מיוחדים. הביצה הקשה שהובטחה לא הגיעה, ולתוצאה הסופית התווספו גם מלפפונים וגמבה שלא היו כתובים בתפריט. סלט חביב בלבד, עם דמיון גדול מדי לסלט אחר שהוגש, טולוז שמו, הכולל לבבות חסה, עלי רוקט, תלתלי גזר, גבינת רוקפור, ריבת אגסים ואגוזים קלויים – אך בפועל הגיע גם הוא עם אותם מלפפונים וגמבה.

הפסטה פנה ברוטב פונגיטו היתה טעימה, עם שילוב טוב של רכיבים, כולל פטריות שמפיניון, שמנת ואגוזי מלך. בין הקינוחים שלא כתובים עדיין בתפריט, ניסינו את המלבי שלהם, שכלל קונפיטורת תותים טובה ולא סמיכה מדי, אגוזים, וכמובן מלבי איכותי. זו, לטעמנו, היתה גולת הכותרת של הארוחה, מנה מיוחדת שלא תמצאו בהרבה מקומות בעיר.

לסיכום, קפאין מציעה הצעה טובה בימים אלו – מיקום מצוין, חצר מרווחת ומחירים נוחים במיוחד. האוכל אינו הברקה, אך ביחס למחירים זוהי הצעה משתלמת מאוד לתקופת מיתון מעיקה כמו זו.

קפאין
רח' נחלת בנימין 63, תל-אביב
טל 03-6868986
א'-ה' 8:00-24:00, ו' 8:00-17:00, שבת 10:00-24:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר