הדגים של אידי

"החברים הם האלוהים שלי". כך אמר בהתרגשות רבה המסעדן אידי ישראלוביץ, שבמסעדתו המפורסמת באשדוד התכנסו רבים מחברים אלה כדי לחגוג את היציאה לאור של הספר "הדגים של אידי" אחרי שנתיים של עבודה

הדגים של אידי
מאת אידי ישראלוביץ
כתבה וערכה: עירית בלוה
צילום: דני לרנר
סטיילינג: ליאת פז דה פורטוגייז
הפקה: תמי פרמונט
כנרת בית הוצאה לאור
מחיר מומלץ לצרכן: 98 ₪


"החברים הם האלוהים שלי". כך אמר בהתרגשות רבה המסעדן אידי ישראלוביץ, שבמסעדתו המפורסמת באשדוד התכנסו רבים מחברים אלה כדי לחגוג את היציאה לאור של הספר "הדגים של אידי" אחרי שנתיים של עבודה.

על המסעדה של אידי לא נרבה מילים במדור זה של סקירת ספרי בישול, אך הספר עצמו משמש גם כמקדם מכירות של המסעדה, וזאת בזכות המתכונים, אופן הצגתם הכתוב והמצולם, והעיצוב המרשים של הספר.

"אין לי פטנטים וגם לא סודות, ואין סיבה שלא לחלוק את המתכונים ואת האהבה שלי לבישול ולדגים עם עוד הרבה אנשים", כותב אידי על גב הספר. המתכונים המגוונים, שחלקם הגדול פשוטים להכנה ומבוססים על חומרים איכותיים, מאוששים את המסר של אידי, ומפעילים את בלוטות הטעם ואת הידיים.

הספר מתחיל עם דג מלוח בשמן, שום אפוי, ציר ירקות וציר דגים, ומהר מאוד עובר לשרימפס וסרטנים מולים וקוקי סן ז'ק (גם המסעדה וגם הספר לא כשרים) במבחר רחב של אופני הכנה; מה שנכון גם לגבי הדגים (לברק, לוקוס, דניס, ברבוניה אמנון, ועוד), תבשילים, פאייה, מרקי דגים, קבב וקציצות דגים. בקיצור, כל שם של מתכון הוא התחלה של חווית הכנה ואכילה.

הבונוס של הספר: מדריך לדגים המצויים בישראל ומסעדותיה, והתאמתם הגסטרונמית.
ואם הריר נוזל בעצם כתיבת שורות אלה ועיון חוויתי בספר – תארו לעצמכם איזה תוצאות צפויות במטבח.

"הדגים של אידי" – לקנות את הספר ולבשל. בתיאבון.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר