ההפתעה של גולן תשבי בדרך היין באור יהודה

מניסיוני ולדעתי, חנויות דרך היין המלאות אדם כבדרך קבע בימי שישי, משלשות את קהל לקוחותיהן באותם ימי הטעמה שבהם נוכח יין טוב או נציגו של היקב המטעים. היום לא היה שונה מימים אלה

האורח והמטעים בטעימת יינות יקב "יונתן תשבי" בחנות רשת "דרך היין" באור יהודה, היה גולן תשבי בנו של הבעלים יונתן ויינן ראשי של היקב.

מניסיוני ולדעתי, חנויות דרך היין המלאות אדם כבדרך קבע בימי שישי, משלשות את קהל לקוחותיהן באותם ימי הטעמה שבהם נוכח יין טוב או נציגו של היקב המטעים. היום לא היה שונה מימים אלה.

הוטעמו הפעם:
ריזלינג LATE HARVEST (בציר מאוחר) חצי מתוק 2004 – 35.90 ₪
100% אחוז אמרלד ריזלינג, מענבים שנבצרו מאוחר בקיץ בכדי להגיע לבשלות ולרמת סוכר גבוהה. ליין ניחוח משמש, אפרסק, עם רמיזה לטעמי וניחוח וניל.
קברנה סוביניון 2004 סדרת ויניארדס – 33.20 ₪ –
יין צעיר פירותי רך ועדין. יהיה עשיר במעט בעתיד, ואולי גם יתעשרו טעמיו בהמתנה ארוכה בכוס.
קברנה סוביניון 2001 מסדרת אסטייט – 53.90 ₪.
85% קברנה, 15% מרלו. זהו יין המגיע מכרמים בכפר יובל ובגוש עציון, עם ניחוח מבוגר ואלגנטי של פירות יער, שזיף שחור, וניחוח צריבת החבית.
מרלו 2001 מסדרת אסטייט – 53.90 ₪.
85% מרלו, 15% קברנה סוביניון. ליין גוף בינוני, טעמי פטל שחור, שזיף, ושמץ שוקולד.

עם הגעתו של גולן תשבי נפתחו לטעימה:
תשבי ספיישל ריזרב קברנה סוביניון שדה בוקר 1999 – 152.90 ₪ במקום 169.90 ₪.
זהו יין הנותן "שוס" אמיתי. מיינות הריזרב היותר טובים שטעמתי לאחרונה. החלקה בשדה בוקר נתנה את האדמה, נתנה את השמש החזקה, נתנה את הטעמים של ריבת הפירות האדומה הכהה והסמיכה. יין בוגר, אלגנטי, עגול ומאוזן. צבעו עמוק כהה ועשיר, היין ממלא את חלל הפה בגוף מלא וסמיך, נותן טעם של סיומת שארית ארוכה. מחיר גבוה למוצר גבוה. פשוט יין גדול.
תשבי ספיישל ריזרב 2002 גוש עציון קברנה סוביניון – 152.90 ₪ במקום 169.90 ₪, יין עם פוטנציאל גבוה.
תשבי ספיישל ריזרב 2002 מרלו כפר יובל וגוש עציון – 139.50₪, במקום 155 ₪.

גולן תשבי הביא איתו ללא תכנון או צפי מוקדם, הפתעה לטועמים: סוביניון בלאן 2005 חדש שטרם יצא לשוק, המביא לביטוי עבודה קשה ומעקב אחר התפתחותו של אחד מיינות הסוביניון בלאן הטובים ביותר, על פי דעתי, שטעמתם מעודכם מיקב בישראל (כך גם על פי טעמם של הסובבים אותי, שגדשו את פינת הטעימה וביקשו מילוי חוזר פעם אחר פעם).
מדובר ביין שתסס 6 שבועות בתסיסה בטמפרטורה של 10 מעלות בריצה חופשית ללא פרס, שהעניקה ליין ריחות משגעים ובוקה מדהים של פירות וריח גויאבה דומיננטי.
אל תשתו, תחכו, תתענגו על הריח, תקרבו את הכוס לאף ותשאבו את שלל הריחות המגיעים. יש ליין התחלה, אמצע וסיומת ברורים. לעיתים כשאתה מריח סוביניון בלאן אתה מתענג על הריח, בטעימה אתה קצת מחפש לקבל גם את הטעם שהרחת קודם, ואתה עשוי פה ושם להתאכזב. אך בסוביניון בלאן 2005 של תשבי מסתמן סיפור של הצלחה. הטעם והריח מנצחים, יופי של יין.


(צילום: דני רובין)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר