ההשקה הדיפלומטית של יקב Hardy's האוסטרלי

חברת שקד קיימה אירוע של הפנינג יין וגבינות, בביתו המפואר ובנוכחותו המכובדת של ג'יימס לרסן, שגריר אוסטרליה בישראל. הסיבה למסיבה: השקתם של יינות חדשים מיקב הרדיס בסדרות OOMMO ו- CREST

חברת שקד קיימה אירוע של הפנינג יין וגבינות, בביתו המפואר ובנוכחותו המכובדת של ג'יימס לרסן, שגריר אוסטרליה בישראל (בתמונה עם רעייתו).
הסיבה למסיבה הייתה השקתם של יינות חדשים מיקב הרדיס – Hardy's -מאוסטרליה, בסדרות OOMMO ו- CREST.
קדמה לאירוע טעימה מצומצמת ומודרכת ע"י טל שקד ובנוכחותו והשתתפותו המכובדת של השגריר.

בהמשך יצאנו אל חצר הבית, בסמוך לשפת הבריכה, שם כבר התנגנה מוסיקת רקע קצבית של חבורת נגנים צעירה, ניצבו להן עמדות הטעמת של שלל יינות היקב וגבינות איכות נפלאות – עיזים, כבשים ובקר, של אבינועם ברקין ממחלבת "ברקנית" (משק ברקין), הידועה בגבינות הצאן החצי קשות המשובחות שלה,
אלה, לצד מגוון לחמים טריים ממאפיית "לחם ארז", היוו את ליבת הכיבוד, עד אשר בשלב מסוים, פנה טל שקד בחיוך לאבינועם ברקין, לחץ את ידו ואמר כי הוא חושש שהגבינות הנפלאות שלו יגנבו את הצגת היינות.

קצת היסטוריה
ב-1850, בגיל 20, הגיע תומאס הארדי מדבון שבאנגליה לקולוניה החדשה שבדרום אוסטרליה, והקים יקב על גדותיו של נהר האדלייד ב-1853.
מכאן החל סיפור יוצא מגדר הרגיל של עיסוק משפחתי מסועף ביין, שגדל להיות אחד העסקים היצרניים המשגשגים ביותר בתחום היין בעולם.
תומאס הארדי היה איש שבנה את יכולותיו וכישוריו במו ידיו בחלוציות, אנרגיה, שיקול עצמי, חדשנות ונגיעה של אומץ ותעוזה, לצד ראייה מסחרית למרחוק; בשאיפה להציב ליינות של היקב שלו את הסטנדרטים הכי גבוהים.
ביקב הנוכחי, ובהמשך גם בנכס הנוסף שלו בטינטרה שבעמק מקלארן, הוא התמקד באיכות ובאומנות ייצור היין.

מאוחר יותר תהפוך טינטרה למרכז ולליבת העסקים של יקב הארדי'ס ,ועד לסוף המאה ה- 19 נודע היקב במיכון המשובח והמתקדם ביותר שלו, תחת הניהול הכי נכון באוסטרליה.

ההצלחה נבעה בעיקרה מנטיעתם של כרמים איכותיים, מגווני זנים, בעלי יבול נמוך במתכוון, במקום לנטוע כרמים באיכות נמוכה עם תנובה גבוהה של כמות פרי על חשבון איכות, כפי שהיה מקובל בשעתו.
גם הרצון של הארדי לעבוד עם הציוד הכי מודרני והכי מתקדם, שאת חלקו הוא בנה בעצמו או היה מעורב בבנייתו, תרמו להצלחה.

באמצע שנות ה-70' של המאה העשרים, עיצבו והתוו בני הדור החמישי של צאצאי תומס הארדי, את מדיניות ואופי פעילות היקב היום.
ביקב מייצרים יינות מהזנים הבאים: ריזלינג, שרדונה, סמיליון, שיראז, קברנה סוביניון, מרלו, פינו נואר וגרנאש. הכרמים נטועים במגוון אזורי יין משובחים.

סדרות יינות היקב מגוונות, וכוללות EILEEN HARDY שרדונה או שיראז. Thomas Hardy קברנה סוביניון, Oomoo שיראז, Tintara קברנה סוביניון או שרדונה, או שיראז, או שיראז רזרב או גראנאש רזרב, Padthaway שרדונה ללא עץ, קברנה סוביניון או שיראז, או ריזלינג. Siegersdorf ריזלינג, או שרדונה. Nottage Hill ריזלינג, סמילון בלאנק, שרדונה, מרלו, קברנה סוביניון,קברנה שיראז ושיראז. R&R ריזלינג, שרדונה, שרדונה קולומבר, רוזה, מרלו, קברנה סוביניון, שיראז. כמו כן מייצר היקב ברנדי ופורט וינטג'.

וליינות ההשקה:
סדרת CREST
יינות סדרת CREST מייצגים את מסורת ייצור היין באוסטרליה ואת החתירה לאיכות בכרם וביקב לאורך הדורות בהארד'יס. היינות מיוצרים תוך שילוב של ענבים מהכרמים העומדים לרשות היקב באזורים השונים בדרום מזרח אוסטרליה. יינות הסדרה עשירים ומרשימים, מציגים ניחוחות וטעמים מרוכזים עם נגיעות של עץ אלון.

הארדיס' CREST שרדונה סוביניון בלאן 2008
אזור גידול: ריברלנד שבדרום מזרח אוסטרליה. זני הענבים: שרדונה 76%, סוביניון בלאן 24%. היין עשיר ומפתיע ומציג ארומות של מלון ואפרסק, בצד רמזים לדשא ירוק וקצוץ.
מחירו 59.90 ₪.

הארד'יס CREST קברנה סוביניון-שיראז-מרלו 2007
אזור גידול: ריברלנד שבדרום מזרח אוסטרליה. זני  ענבים: קברנה סוביניון 47%, שיראז 41%, ומרלו 12%. היין בעל גוף מלא, עם ארומה מרוכזת של שזיף שחור וגרגרי יער, דובדבנים ונגיעות עץ חבית אלון, ורמזים לאניס עם תיבלון של פלפל שחור.
מחירו 59.90 ₪.

סדרת Oomoo – (באבורג'ינית- "משהו טוב, משהו מוצלח")
יין אומו מבית הארד'יס היה אחד הראשונים אותם יצר יצר תומאס הארדי ביקב בנקסייד אשר על גדות נהר טורנס ליד העיר אדלייד. יין שיראז עשיר ואיכותי זה יצא במהדורה מחודשת בחגיגות 150 השנים ליקב הארד'יס בשנת 2003.
עם הזמן נוספו לסדרה עוד מספר יינות המייצגים את הכרמים האיכותיים של הארד'יס ברחבי אוסטרליה, כאשר כל יין מגיע מאאחד מאזורי היין הידועים והחשובים באוסטרליה.

הארד'יס Oomoo שיראז McLAREN VALE 2007
אזור גידול: עמק מקלארן. זן הענבים: שיראז 100%. היין בעל גוף מלא וסיומת ארוכה ומרשימה. ליין ארומה של שזיף שחור, שוקולד מריר[ עם נגיעות וניל מעץ החבית.
מחירו 99.90 ₪.

הארד'יס Oomoo גראנאש,שיראז, מורבדר, McLAREN VALE 2006  
אזור גידול: עמק מקלארן. זני הענבים: גרנאש, שיראז ומורבדר. היין בעל גוף בינוני עד מלא.
הגרנאש מעניק ליין רכות ובשלות, וארומה של דובדבן ותבלין. המורבדר מעניק ליין מבנה ואדמתיות, ואילו השיראז מעניק ליין ארומה וטעמים עשירים של שזיף שחור וגרגרי יער.
מחירו 99.90 ₪.

EILEEN HARDY הארד'יס שרדונה 2003
זהו יין הדגל הלבן של היקב, המיוצר מטובי הענבים הגדלים באזורים הטובים ביותר באוסטרליה, לזכרה של איילין הארדי, אם המשפחה. 
הכרמים ממוקמים בטסמניה, גבעות אדלייד, עמק יערה, וטומברומבה. זן הענבים: 100% שרדונה.
היין בעל צבע קש זהוב מבריק, עם גוונים ירקרקים. באף ארומות של ליים, לימון, אשכולית ותבלינים. בפה פרי עוצמתי, אך עם זאת מפגין היין אלגנטיות, עם טעמי לימון לצד אגוזי קשיו, תבלינים ולתת.
מחירו 269 ₪.

THOMAS HARDY קברנה סוביניון 2001
יין דגל אדום זה מיוצר אך ורק מבצירים מעולים, לזכרו ולכבודו של מייסד שושלת הארד'יס – תומאס הארדי.  יין עשיר באופי וטעמים מכרמי היקב המובחרים.
אזור גידול הכרמים: COONAWARRA ומרגרט ריבר. זן הענבים: 100% קברנה סוביניון. צבעו של היין אדום כהה ומבריק, עם שוליים סגולים. באף קינמון, אקליפטוס, מנטה וקאסיס, לצד עור, תה ועץ אלון.
מתגלים בו רבדים רבדים של פירות יער שחורים ואדומים, שזיפים עטופים במנטה עדינה, ותבלינים. בפה עושר טעמים ארוכים עם עץ נוכח. היין בשל ועשיר עם, יכולת השתבחות והתיישנות ארוכה.זהו בפירוש יין הדוניסטי נהנתני ויקר.
מחירו 430 ₪.

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר