הוואנה: דיינר קובני עם המוחיטו הכי טוב בעיר

המטבח הקובני הוא שילוב בין המטבח הספרדי, האפריקני והקריבי. תוסיפו לזה את הטאצ' הישראלי ותקבלו את 'הוואנה' – דיינר קובני עם שלל מנות אקזוטיות, פיקנטיות עם הרבה תבלינים וטעם. מדובר במקום בילוי לכל דבר המציע אווירה נינוחה ונעימה של בר שכונתי יחד עם מנות שנבחרו בקפידה ולא היו מביישות אף מסעדה טובה

המטבח הקובני הוא שילוב בין המטבח הספרדי, האפריקני והקריבי. תוסיפו לזה את הטאצ' הישראלי ותקבלו את 'הוואנה' – דיינר קובני עם שלל מנות אקזוטיות, פיקנטיות עם הרבה תבלינים וטעם.
מדובר במקום בילוי לכל דבר המציע אווירה נינוחה ונעימה של בר שכונתי יחד עם מנות שנבחרו בקפידה ולא היו מביישות אף מסעדה טובה. הכל באווירה דרום אמריקאית-לטינית ובעיצוב מוקפד שתוכנן על ידי יגאל מרום.

בימי שלישי המקום עמוס במיוחד הודות ללהקה דרום אמריקאית הכוללת זמרת ו – 2 נגנים מתחלפים שמנגנים מוסיקה חיה לאורך כל הערב. הלהקה משדרגת את המקום והופכת את הבילוי בו להרבה יותר אטרקטיבי מסתם עוד ערב במסעדה. (אגב 'הוואנה' מארחת מדי פעם הופעות של להקות דרום אמריקאיות ובעבר אירחה גם את להקת הג'יפסי קינגס).

'הוואנה' קיימת כתשעה חודשים ולמיטב ידיעתי היא אחת המסעדות הקובניות הבודדות בישראל, אם לא האחת והיחידה. יעקב כהן (לא הסטנדאפיסט המוכר) ושי עפרון, שניים מתוך ארבעת הבעלים של המקום, חיפשו לפתוח מקום מיוחד ושונה. הרעיון לפתוח בר-מסעדה בסגנון קובני בת"א הגיע אחרי שהסתובבו לא מעט באירופה במטרה להתרשם ממקומות בילוי שונים ולקבל השראה, ואחרי שנתקלו בפראג במקום דומה שנקרא: 'הוואנה קפה'.

יעקב כהן סיפר לי שמיד עם הגיעם למקום המדובר בפראג נדלקו על הקונספט והחליטו להעתיק אותו לישראל. לדברי כהן, הדיינר הממוקם בלב רחוב דיזינגוף, כמה פסיעות מתאטרון בית ליסין, הינו סניף ראשון בסדרת סניפים שיוקמו בעתיד. "המקום הוא מעין פיילוט בשבילנו ויש עוד למה לצפות", אמר כהן.

קובה מוכרת בזכות הקפה, הטבק ומטעי קני הסוכר שלה…אבל לא רק! הקוקטילים הקובנים מפורסמים בכל רחבי העולם, והמוחיטו, המשקה המבוסס על רום, הוא משקה הדגל הקובני.

ב'הוואנה' ניתן למצוא 5 סוגי מוחיטו: קלאסי, הוואנה, גויאבה, טרינידד, סנטיאגו (המומלץ ביותר לדברי הברמנית), כשכולם מוגשים עם קנה סוכר טרי, מחית פרי וסירופ מונין – חגיגה אמיתית לעיניים ולחיך.

זה המקום לציין את הבר העשיר, תפריט האלכוהול והקוקטיילים המגוון, וכן את מיכל הברמנית המקסימה, שהנעימה לנו את הערב בישיבה על הבר והפגינה יכולת עבודה מקצועית ביותר.

'הוואנה' מציעה שלל מנות ראשונות וטאפסים למי שמגיע כדי לנשנש משהו קטן על הבר עם האלכוהול או למי שמחפש מנות פתיחה מעניינות לארוחה מלאה. בין המנות הראשונות שבן זוגי ואני טעמנו ראוי לציין את הקלאמרי המטוגן באיולי צ'ילי (26 שקל), כנפי העוף בגריל ברוטב צ'ילי פיקנטי (32 שקל), וצ'ילי חלפיניו ממולא בגבינת עיזים. האחרונה היא מנה חריפה ביותר המיועדת לאמיצים ביותר ואוהבי חריף ברמות של מזוכיזם.

טאפסים ומנות ראשונות נוספות: זיתים מתובלים, זוקיני בגריל, צ'יפס בטטה באיולי שום, הום פרייז, מרק, סביצ'ה פיסקאדו, ועוד. המחירים לטפאסים נעים בין 8 ל – 18 שקל ובין 24 ל-45 שקל למנות הראשונות.

מי שמחפש ארוחה קלילה יכול להסתפק באחד הסלטים המוגשים ב'הוואנה': סלט קובני עם גבינה (35 שקל), סלט עוף (38 שקל), סלט בריאות המבוסס על חסות ועלים ירוקים (36 שקל). 'הוואנה' מציעה גם אופציה של סנדוויצ'ים שונים שמחיריהם נעים בין 29 ל – 44 שקל.

אנחנו בחרנו לטעום למנות עיקריות את מנת ה"שושי דה קובה", קציצות בקר פיקנטיות ברוטב עגבניות, פירות יבשים ואורז – מנה ביתית ומאוד טעימה (43 שקל), ואת דג היום – פילה בורי שהגיע על מצע פירה עם צ'אטני, שרי וצ'ילי – מנה מדהימה, איכותית, מתקתקה ופיקנטית גם יחד (79 שקל).

היות וישבנו על הבר, התחככנו גם עם הסועדים לצידנו, ואלה ציינו מאוד לטובה גם את ההמבורגר של 'הוואנה' העשוי מבשר בקר משובח ומיושן ומוגש על לחמניה עם מיונז צ'יפוטלה, חסה, עגבניה, מלפפון חמוץ ובצל סגול, יחד עם צ'יפס או סלט ירוק (39 שקל ל–200 גרם, 46 שקל ל–300 גרם).

שלב המנה האחרונה היה שלב מענג במיוחד ב'הוואנה' שכן כל הקינוחים המוגשים הם קינוחים תוצרת בית ובהחלט מרגישים זאת. הקינוח שלקחנו, שהיה מורכב ממוס קוקוס, מוס שוקולד לבן ותותים, היה פשוט אחד הקינוחים המוצלחים והמיוחדים בהם נתקלנו. המנה הייתה מתוקה במידה הנכונה, קלילה ומשאירה אותך עם טעם רציני של עוד…שינוי מרענן מקינוחי השוקולד המסורתיים.

קינוחים נוספים שתוכלו למצוא בתפריט: קרם ברולה עם טוויל קינמון, פונדנט שוקולד עשיר בתוך בריכת שוקולד, עוגת קרם גבינה ושוקולד לבן, הוואנה פנקייקס. המחירים: 29-33 שקל.

על התפריט "הגאוני" בעיניי, אחראית אביבית פריאל אביחי, מי שבנתה את התפריט גם למסעדת 'טפאו' הממוקמת ברח' הארבעה בת"א.

ללא ספק הבחירה המוקפדת של המנות והטעמים, העיצוב החם והשכונתי משהו, לצד האסתטיות, הניקיון והשירות האדיב יגרמו לנו לשוב לשם במהרה וכנראה באחד מימי השלישי, כדי שנוכל גם ליהנות מההופעות החיות במקום.

'הוואנה' מציעה עסקיות בימי א'-ה', בין השעות: 12:00-17:00, ופתוחה כל יום החל מהשעה 12:00 ועד אחרון הסועדים. כאמור, בימי שלישי המקום עמוס במיוחד ולכן רצוי לשריין מקום.
כתובת: דיזינגוף 106 פינת פרישמן ת"א, טל: 03-5271005

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר