החגיגה השנתית ביקב כפיר: אוהבים את ריטה (ואת מאיר)

המבחר שמטעים יקב כפיר הוא לא אחת בלתי נתפס במושגים של יקב בוטיק. הטעימה השנתית גם מעלה על השולחן יינות על ציר הזמן, בין אם קברנה סוביניון או ברברה דרך משחק הזנים

בשני סופי השבוע הקודמים לחג-הפסח, ה- 27-28 למרץ וה- 3-4 לאפריל, ובעיתוי שלא יכול מן הסתם להיות טוב ממנו; חוגגים ביקב כפיר שבגן-יבנה את "החגיגה השנתית".

החגיגה היא למעשה התכנסות ומפגש של הרבה בני משפחה וקרובים של ריטה ומאיר כפיר, בעלי היקב, אבל ואולי יותר מזה, של הרבה מאוד קרובים ואוהבים ושוחרים של יין טוב ושל יקב כפיר, שבאים עם בני המשפחה כדי לפגוש את ריטה ומאיר ולטעום מהיינות.

והאמינו לי, אוהבי היקב רבים מספור, והיצע היינות מגוון. כולם באים לראות ולהראות, ולא להחמיץ את האיש החביב הזה, מאיר כפיר, ואת רעייתו.
וסלח לי מאיר: פשוט איני יכול להחמיץ אף פעם חיבוק ונשיקה של כבוד והערכה על הלחי לאישה שלצדך, הכול כך חמימה והאימהית, מלאת החום ורבת התמיכה.
החל מהשעה 10:00 ועד רדת יום, חניית כלי הרכב בכניסה לרחוב אלעזר בגן יבנה רחוב וילות שקט בדרך כלל, מתמלאת בכלי רכב של אורחים מכל קצוות הארץ שמגיעים לטעום משלל יינות היקב.

השנה מוצעים גם הזוהרה והאביחי 2006, סירה פטיט סירה 2006, קברנה פרנק 2005, קברנה סוביניון מרלו, שיראז, לילות לבנים 2008, טעימה על ציר הזמן של הברברה – כולל אחד ייחודי הנקרא ברברה "אמבר" 2006; מעין הכלאת שם בין אמרונה לברברה, וזאת על שום כך שהיין קיבל איזה טוויסט מתקתק שמזכיר יינות גדולים,

לסיום מוצעים יינות הקינוח כמו ה"צוף 561" שהינו פורט לבן, וה"יערה 452" – גרסה מתקדמת של הקינוח האדום, שמרגע שתרכשו אותו ועד שהוא ייגמר לכם על השולחן, לא תספיקו אפילו להגות את שמו המיוחד של הבקבוק.
יש גם יינות דמויי הפורט – אחד מחוזק וכבד יותר, והשני מחוזק אך קליל יותר ופחות סמיך מרעהו.

בכניסה לבית התמקמו שתי עלמות חן ליד שולחן המכירות והשיווק, אדיבות, מסבירות פנים, והמחירים בהחלט שווים לכל נפש ומתקזזים בהנחה ראויה על קניות מרוכזות של ארגזים.
בעוד אלה עסוקות במכירות ושיווק, עסוקים ריטה ומאיר בהטעמת היינות לצד קוביות גבינה לבנה מלוחה ומעוטרת תבלין, עם ירקות טריים וחתוכים דק ופיסות לחם שמן זית.

מזג האוויר של סוף השבוע בגן יבנה היווה ניגוד לתל-אביב, ושמש חמימה הזמינה את הבאים לשבת על כסאות נמוכים כמעט בגובה הדשא, ללגום יין, ולהביט בזוגות הצעירים שהגיעו לחגוג עם תינוקיהם המחויכים.

כשפניתי למאיר ושאלתי אותו ממה להתחיל, הוא שאל: "אדומים או לבנים"? כשהשבתי "לבנים כמובן לפתיחה", הוא שלח אותי לעמדה הסמוכה, לריטה רעייתו, ואמר: "לך לאישה הכי יקרה לי בעולם". והאמינו לי שאין לי כל כוונה לערער על קביעה זו.

המבחר שמטעים יקב כפיר הוא לא אחת בלתי נתפס במושגים של יקב בוטיק. הטעימה השנתית גם מעלה על השולחן יינות על ציר הזמן, בין אם קברנה סוביניון או ברברה דרך משחק הזנים, ואצל יקב כפיר יש מקום כך, מסתבר, לכולם.

בפירוש ובהחלטה מושכלת לא מתמקד מאיר על טהרת המובן מאליו ב"קברנה סוביניון" או "מרלו". הרעיון שעומד מאחורי קונספט זה מגיע מהעובדה שהיקב קולט ענבים מזנים רבים. מכרמי הגליל מגיעים ענבי סירה, ברברה וגוורצטרמינר, מכרמי המרכז מקבל מאיר את זני הקברנה פרנק והפטיט סירה. מהכרמים בקיבוץ צובה מגיעים ענבי קברנה סוביניון, המרלו, שרדונה וסנג'ובזה.
בשל הבלנדים הרבים קולט מאיר כמויות קטנות יותר של ענבי נביולו וויונייה, יוהנסברג ריזלינג וזינפנדל.

להלן חלק מהיינות על זניהם:
זוהרה – בלנד אדום יבש של שני סוגי קברנה סוביניון, מרלו, שיראז וארגמן. התיישן 18 חודש בחביות עץ אלון צרפתי
אביחי – בלנד אדום יבש של כ- 80% מרלו, קברנה ופטיט סירה, מתיישן כשנה בחביות עץ אלון צרפתי.
גלעד – בלנד אדום יבש של 65% סנג'ובזה , 25% זינפנדל וקצת ברברה ונביולו, מתיישן כשנתיים בחביות.
קברנה פרנק – יין אדום יבש, 100% קברנה פרנק מהגליל, התיישן 12 חודש בחביות עץ אלון צרפתי.
ברברה – יין אדום יבש, 86% ברברה ו- 14% קברנה סוביניון, התיישן 12 חודש בחביות עץ אלון צרפתי .
יערה – יין קינוח אדום, מענבי קברנה סוביניון, מרלו וקברנה פרנק.
סירה פטיט סירה – אדום יבש, 58% סירה, 42% פטיט סירה, התיישן 15 חודש בחביות עץ אלון צרפתי
שרדונה – לבן יבש, 100% שרדונה מהרי יהודה, התיישן 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי
לילות לבנים – יין לבן חצי יבש, 85% גוורצטמינר, 15% יוהנסברג ריזלינג

יקב כפיר
אלעזר 4 גן יבנה
טל. 08-8570354, 054-2277729
[email protected] 
www.kfir-winery.co.il

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר