החודש אירועי מכירת יין עתידי של יקב שורק

האירוע יתקיים כמיטב המסורת בחצר יקב שורק, המשקיפה לכרם ולגבעות יהודה. הטבע בעונה זו במיטבו, והביקור באזור בשיא עונת הפריחה תמיד מלבב

יקב שורק יקיים החודש זו השנה השלישית אירועי מכירת יין עתידי, והפעם בצביון אביבי.
האירוע יתקיים כמיטב המסורת בחצר יקב שורק, המשקיפה לכרם ולגבעות יהודה. ניר שחם, יקב שורקהטבע בעונה זו במיטבו, והביקור באזור בשיא עונת הפריחה תמיד מלבב. לתזכורת: בחודש מרץ מתקיים פסטיבל האוכל של עמותת התיירות יואב יהודה.

אירועי שישי עתידי ביקב שורק: שבת 19/3, ושישבת 25-26/3 בשעות 9:00-14:00.

ניר שחם היינן מספר לנו שהשנה יציג יקב שורק שני יינות:
פטי ורדו כרם מטע (הרי יהודה) בציר 2009 – מתיישן בשתי חביות 225 ליטר. יושק בסדרה ממוספרת של כ- 660 בקבוקים.
שיראז כרם ספסופה (גליל עליון) בציר 2010 – מתיישן בחבית 400 ליטר. יושק בסדרה ממוספרת של כ- 530 בקבוקים.

ניר אומר כי מכירה עתידית הינה חווית רכישה שונה – הקהל טועם את היין בעודו מתיישן בחביות, מזהה את איכותו הנוכחית ובעיקר את הפוטנציאל הגלום ביין. הרכישה נעשית במקום במחיר מוזל, והאיסוף יתבצע רק כאשר היין יהיה מוכן להוצאה. בדרך כלל יש חיסכון של כ 20% מערך היין המוכן, אך הסיבה האמיתית לרכישה היא הבטחת הבעלות על היין היוצא לשוק בכמויות קטנות.

שיראז 2010, סדרה ממוספרת (צפי לכ – 530 בקבוקים)
100% ענבי שיראז. כרם השיראז בבעלות הכורם יוסי סיידא, נמצא על מורדותיה המערביים של רמת דלתון בגובה 890 מטר, בסמוך לחרבת קיומה (הכפר קאיומי). ייחודו של הכרם מתבטא בשילוב נדיר של שלושה סוגי אדמה: בזלת, טרה רוסה וגיר הנמצאים בשכבות בחלקה אחת.
איכות הענבים הגבוהה שמתבטאת בעוצמות צבע, ריכוז חומרים גבוה וחמיצות טבעית נובעת ממכלול גורמים: מבנה האדמה בכרם, גובהו הרב, הקרקע המנוקזת, האקלים הייחודי באזור,שיטות ההשקיה בטכנולוגיה מתקדמת ודישון אורגני.
בתהליך הכנת היין נעשה שימוש בטכנולוגיה במטרה לבטא את אופי זן השיראז ואת ייחודו של הכרם.
מועד בציר מדויק, תסיסה בטמפרטורה של 24 מעלות והשריה של 18 ימים על הקליפות הביאו למיצוי טוב של חומרי טעם וטאנינים, תוך שמירה על פירותיות בולטת.
את ההתיישנות עובר היין בחבית חדשה של 400 ליטר. החבית הגדולה נותנת טעמי עץ במתינות. היין צפוי להתיישן בין שנה לשנה וחצי.
זהו יין בעל צבע ארגמני ה"נצמד" לכוס, מתאפיין בניחוח פרי שחור ובישום פרחוני אופייני, ריכוזיות טעמים בולטת, העץ עוטף את היין ומקנה לו טאניניות נעימה בסיומת.

פטי ורדו כרם מטע 2009, סדרה ממוספרת (צפי ל- 660 בקבוקים)
100% פטי ורדו. כרם מטע, ממוקם בנחל סנסן אשר בהרי יהודה, בבעלות הכורם עמית ניר, מטופל במקצועיות רבה. ניכר באיזון יפה בין צימוח לכמות יבול. שומר מאוד על אופיו המיוחד של הזן ועל חמיצות טבעית. אחידות מרשימה ברמת ההבשלה.
בעוד, ענבי הפטי ורדו מיועדים לשימוש בבלנדים בגלל אופי טעמי הפרי הבולטים, הצבע העז והטאנינים; פטי ורדו כרם מטע 2009 של יקב שורק הינו יין זני , 100% ענבי פטי וורדו.
תהליך הכנת היין: מועד בציר יחסית מוקדם, תסיסה של 21 ימים על הקליפות בטמפרטורה של 24 מעלות. היין מתישן בחביות בנות שנתיים על מנת להבליט את ניחוחות הפרי המייחד את זן הפטי ורדו. צפוי להיכנס ביוני הקרוב לבקבוקים לאחר 18 חודשי יישון.
זהו יין בעל צבע עמוק מתאפיין בניחוח פרי שחור ותיבול ירוק, מתאפיין בריכוז טעמי פרי בולט הבא לביטוי בחלק הראשון של הטעימה ובטעם מסיים התאפיין בנוכחות בולטת וטאנינים בשלים. יין אינטנסיבי ואנרגטי שלא מאפשר להישאר אדישים אליו.

פרטים באתר היקב ובטלפון 08-9450844

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר