החודש פסטיבל טבע אקשן במועצה האזורית מגידו

החודש מתקיים פסטיבל אקשן ידידותי לסביבה במועצה האזורית מגידו. בין האירועים הבולטים בפסטיבל: אולטרא מרתון – ריצה של 60 ק"מ לרגל שנת ה-60 למדינה, תחרות ניווט אתגרי ע"ש ארז הרפז, מתחם סוסים נוסח המערב הפרוע וה'וולבו צ'אלנג' – מסע זוגות אתגרי באופני הרים

החודש מתקיים פסטיבל אקשן ידידותי לסביבה במועצה האזורית מגידו. בין האירועים הבולטים בפסטיבל: אולטרא מרתון – ריצה של 60 ק"מ לרגל שנת ה-60 למדינה, תחרות ניווט אתגרי ע"ש ארז הרפז, מתחם סוסים נוסח המערב הפרוע וה'וולבו צ'אלנג' – מסע זוגות אתגרי באופני הרים.

במקביל יתקיימו סיורים בבתי עשרות אמנים במושבה יקנעם. אירוע התרבות המרכזי של הפסטיבל יהיה המופע 'שירים במדים' – הצדעה לשירי הלהקות הצבאיות של פעם בהשתתפות ירדנה ארזי, עידן יניב, אפרת גוש, רן דנקר ועילי בוטנר. בנוסף יועלו ההצגה 'פלונטר' של תיאטרון הקאמרי, המופע 'מקס' של להקת בת שבע והצגת הילדים 'סינדרלה'.

הפסטיבל מתקיים זו השנה החמישית בשטחו של פארק רמת מנשה, מהריאות הירוקות החשובות בישראל המוכרז כ'שמורה ביוספרית' (שמורת טבע בקרבת מגורי אדם). הפארק ממוקם במרחק שעה נסיעה מת"א ו-35 דקות מחיפה, ובו יערות, מטעים, פלגים זורמים בכל השנה ומרבדי פריחה המגיעים לשיאם במרץ.

במהלך הפסטיבל יוצעו מסלולי טיול ייחודיים: צילום בטבע עם טל גליק, בישול בטבע עם ניסים קריספיל, סיור בעקבות הבז האדום המקנן באזור וטיול מזמר, המלווה בשירים.

• טיול בישול – עם ניסים קריספיל: סיור חווייתי הכולל סדנת בישול מצמחי בר, בדגש על צמחי מרפא, תבלין ותועלת של ארץ ישראל. את הסיור מדריך ניסים קריספיל, אנתרופולוג ומומחה לצמחי מרפא של ארץ ישראל. על המשתתפים להצטייד במצרכים (קמח וביצים) ולהביא עימם כלי בישול. מדי יום שישי. עלות לילד: 40 ₪, עלות למבוגר: 60 ₪.

• הצילום כחוויה חושית – עם טל גליק: מסע בנופי רמת מנשה עם צלם 'מסע אחר', טל גליק. הזדמנות לפתוח חלון אל החוויה שבין העין והלב. הסדנא מתאימה לצלמים חובבים ומקצועיים ויש להצטייד במצלמה. מידי שישי ושבת. מחיר למשתתף: 50 ₪.

• אוטובוס עברי מזמר – עם טלי ואיתן: סיור חווייתי לכל המשפחה, המשלב סיפורי מקום ושירי ארץ ישראל בלוויית גיטרה. הסיור בהדרכת אנשי דרך השיר, איתן וטלי, מורי דרך, זמרים ושחקנים. המשתתפים מקבלים שירונים. ימי שישי. עלות לילד: 40 ₪, עלות למבוגר: 60 ₪.

• סיור בעקבות הבז האדום – עם מנחם אדר: הבז האדום הוא דורס נדיר הנמצא בסכנת הכחדה. המשתתפים מוזמנים לצפות בבזים בשיא עונת החיזור, כשהם מקננים בגגות בתים, וכן ללמוד על הבעיות המסכנות את קיומם, כמו גם על פעולות ההצלה הננקטות למענם. שישי/שבת 28/29 במרץ. עלות לילד: 40 ₪, עלות למבוגר: 60 ₪.
• מסלול הגבורה – עם ישע עקרון: הסיור מציין 60 שנים לקרב על משמר העמק. המסלול כולל את 'הר הגעש', אנדרטת הקיבוצים, בקתת היער ומערת הפלמ"ח. במערת הפלמ"ח יצפו המשתתפים בסרט ויאזינו לסיפורן של המחלקות המיוחדות. שבת 15.3.08 עלות לילד: 40 ₪, עלות למבוגר: 60 ₪.

• מסלולי טבע ופריחות: סיור ברכבים פרטיים, בפארק רמת מנשה עם דני אשכרי או עם רובי שי.


מוקד המידע: 04-6070708
www.teva-action.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר