החוויה של אמטיסט בעין הים

אמטיסט זה אוכל מהטבון ותנורי העישון והמטבח הפתוח הגדול: פוקצ'ות מעוטרות בזעתר, עופות, דגים ובשרים מעושנים, סלטים ותבשילים. ויש גם מרכז הטיפולים והספא במרתף

על אלי לביא וגם על אורית רעייתו כתבתי כבר מספר פעמים בעבר – על אלי שזכה בשנה שעברה בתואר אלוף כובשי הזיתים, ועל האירוח המיוחד בביתם של אורית ואלי בשכונת עין הים בחוף חדרה – גבעת אולגה; עם אוכל מהטבון ותנורי העישון והמטבח הפתוח הגדול: פוקצ'ות מעוטרות בזעתר, עופות, דגים ובשרים מעושנים, סלטים ותבשילים. ויש גם מרכז הטיפולים והספא במרתף הבית – באחריותה ובידיה האמונות של אורית.

הפעם הגענו אל אורית ואלי ואל פעילותם המכונה בשם המסחרי "אמטיסט", עם חבורה של 21 אורחות ואורחים מחוג המתכנס אחת לרבעון – והפעם לראשונה קיים את המפגש עם בנות ובני זוג. היינו הכוח הדומיננטי באירוע גדול יותר בו השתתפו גם מארגנות ומארגני אירועים ומפיקים, אותם הזמינו אורית ואלי כדי להציג את האפשרויות הרבות הטמונות בביתם – ואלה אכן רבות ומרשימות: החל מאירועים פרטיים מצומצמים, דרך אירועים משפחתיים חבריים ועסקיים עד לכ- 120 אורחים ברחבי הבית, בחצר המרווחת, ובבריכת השחייה הצמודה.

את הערב התחלנו עם הפוקצ'ות המפורסמות של אלי האופה אותן בטבון בחצר, מעטר בזעתר ושמן זית, וקוצץ עם גיליוטינה לחתיכות הנטרפות מיידית,יחד עם זיתים כבושים מעשה ידיו וסלט ירקות המונח על אבן בזלת על רגליות ברזל שהפכה לקערה לצורך העניין.

בקבוקי יין רוזה שהבאנו איתנו – של יקב תבור (זוכה אשכול הזהב 2007) ושל יקבי כרמל, היו בני לוויה טובים לפוקאצ'ות בערב אביב-קייצי שהפך בהמשך ללח עקב הקרבה לים; שהרי אמטיסט הנו הבית הקרוב ביותר לים בשכונת עין הים.

ומה היה לנו בתפריט המיוחד אותו הכינו אורית ואלי לערב זה?
* תבשיל קדירה של בשר עגל ברוטב עגבניות ותבלינים.
* ממולאים מדהימים שזכו להצלחה ונחטפו: סלק, תאנה, קישוא – ממולאים בבורגול עם קומקווט מסוכר ותבלינים ברוטב עגבניות.
* תבשיל הודי של פאפאיה מהעץ בחצר, בטטה ותפוחי אדמה – עוד להיט.
* פרגית מוקפצת בבצל ותפוחי עץ מקורמלים, שזיפים מיובשים ויין מרסלה.
* סלט עגבניות וצ'אטני פאפאיה.
* סלט ירוק.
* סלט חצילים בלימון, שום ושמן זית.
* אורז מקלובה עם ירקות ותבלינים, שהתבשלו שעות על האש.
* בשרים מעושנים מדהימים שנזללו, יצאה עוד כמות, ושוב נזללו: שדרות כבש, אסאדו עגל, ופרגיות. מדהים.
* מנה מיוחדת של חצילים בבסיס, בטטה למעלה, ובשר עגל באמצע – הופ, נגמר!

לסיום הוכנה קדירה ענקית עם תה מתובל, ואלי חזר לטבון, והפעם לפוקצ'ות עליהן מרח מנה נכבדת של ריבת תפוחים ריחנית גדושת חתיכות פרי – מעשה בית, ואגוזי מלך קלויים. מי היה מאמין שהפוקצ'ה הופכת גם לקינוח….

שני בקבוקי יין קינוח לבנים של כרמל ויקב ויתקין התאימו בהחלט לסיומה של הארוחה המעולה.
אני מכיר 21 אנשים שהנסיעה שלהם הביתה משכונת עין הים הביתה באותו לילה, לוותה באנחות תענוג בעקבות הארוחה אצל אורית ואלי לביא בבית אמטיסט.


אמטיסט
רח' הכרמל 2
עין הים – חוף גבעת אולגה/חדרה
אורית: 050-5405839
אלי: 050-5323423
www.amatist.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר