הטרנדים שישפיעו על טיולים בעולם ב-2019

מחילופים תרבותיים ואקטיביזם אקולוגי עד סוכנים וירטואליים וגישת 'פחות זה יותר' – אלה הטרנדים החמים של עולם הטיולים לשנה הבאה כפי ש- Booking.comרואה אותם

ב-2019 יתפתח הקונספט של חיפוש חופשה עם משמעות. צילום pixabay

Booking.com, חברת הזמנות שהייה ולינות במקומות אירוח ברחבי העולם, חוקרת כל הזמן את הנתונים הנאספים מתוך יותר מ-163 מיליון חוות דעת מאומתות של אורחים וכן  21,500 מטיילים מ-29 מדינות. מנתונים אלה בוקינג מפיקה תובנות, וכך היא מציגה שמונה טרנדים אפשריים לעולם הטיולים של שנת 2019, מה שיכול לתת למטיילים זוויות חדשות ורעיונות לנסיעותיהם בעולם.

התנדבות בחוות שיקום חיות בר בדרום אפריקה. צילום GeoCo
התנדבות בחוות שיקום חיות בר בדרום אפריקה. צילום GeoCo

לטייל וללמוד

לפי בוקינג, 2019 מייצגת סוג חדש של משמעות למושג 'הגשמה עצמית', ונראה בה התמקדות במטיילים שעושים בחירות בעלות חשיבות מיוחדת, תוך רצון להוסיף יותר משמעות לטיולים שלהם. יותר מחצי (56%) מהמטיילים ברחבי העולם מסכימים שטיולים לימדו אותם כישורי חיים יקרי ערך, וב-2019 נוכל לראות עלייה ברצונם של אנשים ללמוד משהו חדש במהלך שהייתם, כמו גם עלייה חוצת-דורות בחופשות מבוססות כישורים והתנדבות.

בנוסף, בני דור ה-Z יבחנו יותר ויותר את ערכם של תארים אקדמיים יקרים מול ערכם של כישורי החיים והניסיון המעשי שניתן לרכוש דרך טיולים, במיוחד כשחוויות המתרחשות מחוץ לקירות המשרד או הכיתה ממשיכות להיות יותר ויותר אטרקטיביות אצל מועמדים לעבודה בעיניהן של חברות רבות. כשמסתכלים על הסוגים הפופולריים ביותר של טיולים עם משמעות, 68% מהמטיילים ברחבי העולם ישקלו להשתתף בחילופים תרבותיים על מנת לרכוש מיומנות חדשה, כאשר אחריהם ברשימה נמצאים טיולי התנדבות (54%) ושיבוצי עבודה בינלאומיים (52%).

רובוט שירות חדרים במלון בסינגפור. צילום scmp
רובוט שירות חדרים במלון בסינגפור. צילום scmp

לא פשוט להיות פשוט

בשנת 2019, המילה 'קלות' תהיה המדד לפיו ייבחנו חידושים טכנולוגיים בתחום התיירות. בשנים האחרונות, הדיבור החם בקרב מטיילים היה סביב בינה מלאכותית (AI), מציאות מדומה (VR) וזיהוי קולי; בשנה הקרובה, החידושים המנצחים יהיו אלה שיצליחו להציע למטיילים את הטכנולוגיות כפתרונות מעשיים, כמו כניסה לחדר ללא מפתח – באמצעות הסמארטפון, טיפים מותאמים אישית לטיול, או קונסיירז' רובוטי במלון שמסוגל לתקשר עם אורחים בשפת האם שלהם.

החידושים שבאמת ילהיבו לא יהיו העתידניים או האקזוטיים ביותר. נראה שהמטיילים מתלהבים יותר מחידושים כמו מעקב אחר מזוודות בזמן אמת באמצעות אפליקציה (57%), או גישה לאפליקציה אחת שתרכז את כל התוכניות, ההזמנות וצרכי הטיול שלהם (57%), מאשר האפשרות לנסוע בתחבורה אוטונומית ביעד שלהם (40%). המורכבות המסובכת תביא את הפשטות הנוחה לרמות חדשות לגמרי של גמישות וביטחון במהלך הנסיעה. ב- 2019 נראה לפי בוקינג עוד חידושים טכנולוגיים המיועדים לתכנון הטיול ושלב החיפוש והמחקר. כמעט שליש (31%) מהמטיילים ברחבי העולם אוהבים את הרעיון של 'סוכן נסיעות וירטואלי' בבית, העושה שימוש בפקודות קוליות כדי לענות על שאלות הקשורות לטיול, ואחד מתוך חמישה מטיילים רוצה לראות טכנולוגיה דוגמת מציאות רבודה (AR) , שמאפשרת להכיר את יעד הטיול לפני שמגיעים אליו.

מעבר לכל דמיון – אזורים לא מוכרים

נאס"א תתחיל לבנות את תחנת החלל סובבת הירח שלה בשנת 2019 (תשוגר בשנת 2022), ובוקינג אומרת כי אנו נמשיך לראות השקעה בולטת בטיסות חלל מסלוליות. ב-2019 ואילך יימתחו הגבולות של יעדי הטיול שלנו, ויחד עם התפתחות בטכנולוגיות, הרעיון של תיירות חלל כבר לא ייראה רחוק כל כך. חברות טיולים וחברות מוצרי צריכה אחרות ישקיעו במבחנים על כדור הארץ, שמטרתם להתכונן לעתיד בחלל ולענות על רצון הצרכנים לחצות את הגבול החדש. ארבעה מתוך עשרה מטיילים (40%) אומרים שהם מתלהבים מהרעיון של טיול לחלל בעתיד, וייתכן שירצו לחוות זאת בעצמם (38%). עד אז יתמקדו הנוסעים בטיולים המאפשרים לגלות אזורים לא מוכרים בכדור הארץ. כך, ששישה מתוך עשרה מטיילים (60%) אומרים שהיו רוצים לשהות במקום אירוח מתחת לפני הים. כנראה שב-2019 נראה  סוגים חדשים של יחידות אירוח ומלונות, שנראו בלתי אפשריים לכאורה.

מדריכי ערים מבוססי בינה מלאכותית. צילום Chatbots Life
מדריכי ערים מבוססי בינה מלאכותית. צילום Chatbots Life

בגובה העיניים

ב-2019 אנו צפויים לראות התפתחויות מהירות בדרך שבה צורכים ומשתמשים במידע למטיילים. ספרי הטיולים הכלליים והמקיפים של העבר, מפנים את הדרך לתוכן קצר, רלוונטי ומותאם אישית, שמונגש בסמארטפון או הטאבלט של המטיילים. שליש מהם (34%) רוצים שמישהו או משהו יעשה את העבודה הקשה בשבילם וייתן להם המלצות, וכ-41% מהמטיילים רוצים שמותגי תיירות ישתמשו בטכנולוגיות כמו בינה מלאכותית (AI) למתן המלצות לטיול על סמך חוויות קודמות. מעל חצי מהמטיילים (52%) רוצים חידושים טכנולוגיים בתחום התיירות, כמו מדריך טיולים דיגיטלי שיעניק להם חוויה מותאמת אישית באמת, כשהדגש על המלצות אישיות ומותאמות להפקת המיטב מכל טיול. ניתן לצפות שספקים של תוכן תיירות עשיר ומקצועי, ימצאו דרכים טובות להפיץ אותו באמצעות בינה מלאכותית (AI) במהלך השנה הקרובה.

לטייל עם מצפון

בהתאם לעניין העולמי הגובר בנושאים חברתיים כמו זכויות אדם, שוויון ותנאי העסקה, ב-2019 נראה יותר מטיילים בעלי מודעות, החוקרים שאלות לגבי סוגיות חברתיות, פוליטיות וסביבתיות ביעדי הטיול האפשריים, לפני שהם מחליטים לאן לנסוע. נכון להיום, כמעט חצי (49%) מהמטיילים מרגישים שלנושאים חברתיים ביעדים אפשריים לטיול, יש חשיבות גבוהה בבחירה לאן לנסוע. מעל חצי מהמטיילים (58%) יבחרו לא לנסוע ליעד מסוים, אם ירגישו שתהיה לכך השפעה שלילית על האנשים שחיים במקום.

יחד עם הביקוש הגדל של מטיילים לחוויות חדשות ואותנטיות, הם גם רוצים להיות בטוחים שהם יכולים לטייל בבטחה, ללא קשר למגדר, מוצא או הנטייה המינית שלהם. פלטפורמות כמו 'יעד גאה' (Destination Pride) רותמות את כוחם של מספר מקורות נתונים כדי לספק למטיילים דירוג של כמה יעד הנסיעה שלהם ידידותי לקהילת הלהט"ב, כמו גם יעדים וארגונים שמגבירים את התמיכה שלהם בנשים שמטיילות לבדן. הנתונים של Booking.com חושפים שכמעט אחד מכל חמישה מטיילים (19%) מתכנן לבקר במצעד גאווה ב-2019, במיוחד מטיילים צעירים – כמעט שליש (30%) מתוך הנשאלים בגילאי 18 עד 34.

נכונות לאסוף אשפה ופלסטיק מחופים או אטרקציות תיירותיות. צילום pixabay
נכונות לאסוף אשפה ופלסטיק מחופים או אטרקציות תיירותיות. צילום pixabay

שומרים על הסביבה

סוגיית הפלסטיק החד-פעמי תמשיך להיות נושא חם, וב-2019 יהפכו דאגות אקולוגיות לפעולות אקולוגיות. מטיילים ילידי דור Y ו -Z יחפשו חוויות בנות קיימא ביעד שלהם, בעוד שספקי מקומות אירוח ישאפו לצמצם את השימוש בפלסטיק ולהגדיל את המיומנויות האקולוגיות שלהם. רובם המכריע  של מטיילים מכל העולם (86%), טוענים שיסכימו לפנות זמן לפעילויות שיצמצמו את ההשפעה הסביבתית של שהייתם, ומעל שליש (37%) הראו נכונות לאסוף אשפה ופלסטיק מחופים או אטרקציות תיירותיות אחרות.

יחד עם החקר המעמיק של מטיילים על המנהגים האקולוגיים במקום האירוח שלהם, הנובע מהרצון שלהם לטייל עם מצפון, ניתן לצפות שמספר סטארט-אפים הקשורים לטיולים ויזמים פרטיים המחויבים לעיצוב עתיד חדש עבור כדור הארץ, יקומו בשנה הקרובה, עם טכנולוגיות יאפשרו זאת.

להרגיש כמו ילדים. צילום pixabay
להרגיש כמו ילדים. צילום pixabay

טיולים מלאי חוויות

טיולים סובבי חוויות היו אחד מהטרנדים הבולטים של עולם התיירות ב-2018, אבל 2019 תיקח זאת צעד אחד קדימה. 'לעשות' יהיה שווה ערך ל'לנסוע', אם לא יותר, בכל הנוגע להשקפה לגבי טיולים, כשעבור כמעט שני שליש מהמטיילים (60%) לחוויות יש ערך גבוה יותר מאשר לרכוש פיזי. ב-2019 נראה מטיילים אוספים חוויות רבות ומגוונות, החל מהמקומות בהם הם אוכלים וישנים, עד הדרך בה הם עושים קניות וצופים בענף הספורט האהוב עליהם, עם דגש על יצירת רגעים שייזכרו וישפיעו עליהם גם הרבה לאחר הטיול.

ב-2019 מתכננים 42% מהמטיילים לבקר ביעד שגורם להם להרגיש שוב כמו ילדים. אנו נראה מקומות אירוח מוסיפים נגיעות שובבות וילדותיות כמו בריכות כדורים וטירות מתנפחות למבוגרים, כדי לענות על רצונם של בני דור Y ו- Z, הקבוצות הגדולות ביותר שמטיילות, כדי להרגיש שוב כמו ילדים.

קפיצה קטנה לסנטוריני. צילום pixabay
קפיצה קטנה לסנטוריני. צילום pixabay

להוציא את המקסימום מהמינימום

יותר מחצי מהמטיילים ברחבי העולם (53%), מדווחים שהם מתכננים לצאת ליותר טיולי סוף שבוע ב-2019. בשנה הקרובה צפויה להתגבר התופעה של טיולים קצרצרים ומותאמים אישית, עם יותר תוכניות מדויקות הנדחסות לפרקי זמן קצרים.

יחד עם התקדמות החידושים בתחום התחבורה, החל מיותר מסלולי טיסות, חברות תעופה לואו-קוסט, ועד השכרת רכב שיתופית ופשוטה, כמו גם עדכוני תחבורה ציבורית בזמן אמת המונגשים למבקרים באופן ישיר, טיול המיקרו יהפוך ליותר מגוון ומותאם אישית, ויהפוך את הטיולים הקצרים ליותר אישיים ומתגמלים. אנו צפויים לראות גם עלייה מתמשכת בביקוש לשהייה בסוגי מקומות אירוח מיוחדים ויוצאי דופן, מה שנותן הזדמנות ליהנות מחוויית טיול ייחודית אפילו בחופשה הקצרה ביותר.

 






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה