היום בו התאהבתי בתל אביב

האירוח החם, האנשים, האוכל הטוב, העיצוב במסעדת עדנה – כל אלו גרמו להדר רז לחשוב קצת אחרת על תל אביב. אני מודה, שכשיצאתי החוצה, לרגע הסתכלתי על הרחוב, וחשבתי לעצמי "איזה רחוב יפה, ממש כמו בחו"ל"… אני לא יודעת אם הייתי שיכורה מהאוכל, אבל מה שבטוח – לפחות לשעתיים, התאהבתי בתל אביב

אפתח בוידוי: אני לא אוהבת את תל אביב. כשהבנתי שאצטרך לנסוע לתל אביב כדי לבקר בעדנה, מסעדה חדשה שממוקמת בלב תל אביב, לא ממש התלהבתי.

ובכל זאת, כשהגעתי למסעדת עדנה, שכחתי שאני בתל אביב. האירוח החם, האנשים, האוכל הטוב, העיצוב – כל אלו גרמו לי לחשוב קצת אחרת. אני מודה, שכשיצאתי החוצה, לרגע הסתכלתי על הרחוב, וחשבתי לעצמי "איזה רחוב יפה, ממש כמו בחו"ל"… אני לא יודעת אם הייתי שיכורה מהאוכל, אבל מה שבטוח – לפחות לשעתיים, התאהבתי בתל אביב.

איילה ומירונה הן בעלות המקום, כאשר החלוקה ברורה – איילה מופקדת על האוכל, ומירונה- על ניהול המסעדה. איילה, 32, למדה בקורדון בלו בצרפת ועבדה במשך 5 שנים במסעדות צרפתיות אותנטיות.

עם ידע וניסיון רב, החליטו הבנות לפתוח ביסטרו ישראלי. המסעדה נפתחה לפני כארבעה חודשים, והיא נקראת על שמה של אמא של איילה – עדנה ז"ל, אשר השרישה בבתה את אהבתה לאוכל ולמטבח.

התפריט העשיר במנות מגוונות מציע לסועד חוויה גסטרונומית רחבה, ואין ספק שכל אחד יוכל למצוא מענה לטעמו האישי במגוון הרחב שנמצא בתפריט המסעדה.

חשוב לציין שאת כל המנות והחומרים, איילה מכינה בעצמה – החל מהחמוצים והמיונז, ועד המאזטים, העיקריות ושאר המנות. איילה מתרוצצת כל הזמן בין המטבח לשולחנות – בודקת, מתאימה את המנות ומתעניינת בשלומם של האורחים.

ולארוחה… התחלנו במאזטים שונים (5 עד 7 שקל), מהם נהננו לצד כבד קצוץ מדהים (15 שקל) ופילו במילוי גבינת עזים וריבת בצל (18 שקל). אני חייבת להתעכב על הפילו, כי באמת שהרבה זמן לא אכלתי משהו כה מוצלח. השילוב של גבינת העזים וריבת הבצל הם תענוג מושלם לחך ואסור לוותר עליו. עם פתיחה כזו מוצלחת, ידענו שמכאן אי אפשר להתאכזב.

האמת שטעמנו הרבה מאוד מנות עיקריות (קבבוני טלה, קוסקוס, צלי בשר ועוד) והכל היה מוצלח, אבל מאחר שאכלנו את הדובדבן שבקפצת, אני חייבת להתמקד ולהתעכב על המנה המושלמת מכולן – כבדי עוף בשזיפים ויין (36 ₪). אי אפשר לתאר את הטעם המושלם של המנה – החל ממידת העשייה של הכבד, האיכות, המרקם, הרוטב… אני עדיין מרגישה את הטעם הנפלא של, ללא לספק, ה-כבד ה-כי טוב שאכלתי (רק שאמא שלי לא תעלב…)

שיהיה ברור, בשלב הזה של הארוחה כבר רציתי להפסיק. ממש לא רציתי להעביר את הטעם… אבל עם האירוח המדהים של איילה, היה ברור שחייבים להמשיך.

גם את הקינוחים, כמו את שאר המנות, איילה מכינה בעצמה. הקרם ברולה מצוין, הקרמבל תפוחים ורום עם כדור גלידה היה מוצלח, ושייסלח לי המוס שוקולד הבלגי – כי כשהגענו אליו כבר לא היה לנו יותר מקום. מחירם של הקינוחים הוא כ- 15 שקל בממוצע.

אני יכולה לציין הרבה יתרונות במסעדה. האוכל המצוין, המחירים הזולים, המסעדה הקטנה והשקטה. אבל ללא ספק, כשאחזור לעדנה, זה יהיה בעיקר בגלל האירוח המדהים של איילה ומירונה.
יש לא מעט מסעדות טובות, אבל כבר הרבה זמן לא הייתי במסעדה בה הרגשתי כל כך נוח.

בסופו של דבר, אני לא בטוחה שהתאהבתי בתל אביב, אבל בטוח שהתאהבתי ב"עדנה".

עדנה ביסטרו ישראלי
לילנבלום 18 תל אביב
טלפון: 03-5107878
שעות פתיחה: 11:00 -18:00, מה- 1 בפברואר 2007, המסעדה תהיה פתוחה גם בערב ועד הלקוח האחרון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר