המבורג בלי כרטיס טיסה

פגישת עבודה בנס-ציונה באחד הימים האחרונים, היתה הזדמנות מצויינת להגיע אל המבורג. לא, לא העיר, אלא המסעדה, השוכנת בכניסה לפארק המדע של רחובות. כבר שנתיים שהמסעדה מציעה תפריט בשר ואלכוהול לתושבי האזור, אך כידוע, לתל-אביבי קשה לצאת מהעיר הגדולה בשביל המבורגר

פגישת עבודה בנס-ציונה באחד הימים האחרונים, היתה הזדמנות מצויינת להגיע אל המבורג. לא, לא העיר, אלא המסעדה, השוכנת בכניסה לפארק המדע של רחובות. כבר שנתיים שהמסעדה מציעה תפריט בשר ואלכוהול לתושבי האזור, אך כידוע, לתל-אביבי קשה לצאת מהעיר הגדולה בשביל המבורגר.

כך הצלחתי לשלב עבודה עם הנאה – הדרך טובה ביותר להגדיר את הארוחה בהמבורג. המסעדה הגדולה, היכולה להכיל כ-145 איש במקביל, מעוצבת באופן שמזמין לשבת לארוחות ארוכות, במקביל לבר הגדול עם תפריט אלכוהול מגוון במיוחד. תפריט האוכל מציע כמובן שורה של המבורגרים בצורת שונת, מנות ראשונות, סלטים, כריכים, ואפילו סטיק אחד.

את הארוחה התחלתי עם מבחר של מנות ראשונות. סיגרים עם בצל כבש וצנוברים (27 ש"ח) היא מנה הכוללת קערה עמוקה ובה הרבה טחינה, שני סיגרים חצויים כל אחד לשניים, כך שמקבלים ארבעה חלקי סיגרים חתוכים, ומעט נבטי חמניה לקישוט. הסיגרים עשויים היטב, עם יחס נכון בין הבצק לבין הבשר הטעים ועם כמות יפה של צנוברים. הטחינה מצויינת, במרקם סמיך אבל במידה הנכונה ועם טעם עשיר; ונבטי חמניה טרנדיים, בריאים וטריים.

במקביל הגיעה לשולחן מנה של נקניקיות מרגז (28 ש"ח). הבסיס של הצלחת הלא גדולה היה סלט עגבניות פיקנטי עם הרבה בצל סגול ופטרוזיליה, וכן שלוש נקניקות דקות, חריפות מעט, עם מרקם קל ללעיסה וטעם של בשר טוב.

מתפריט ההמבורגרים הזמנתי כמובן המבורג (43 ש"ח). מדובר ב-250 גרם של המבורגר המשלב בשר בקר, עגל וכבש גם יחד לכדי קציצה עסיסית. זו נעשתה מדיום כמו שביקשתי, והגיעה בלחמניה טריה ואוורירית. מעט הירקות המתבקשים. תוספת הקטשופ פלפלים והמיונז היו חביבים, רק חבל שהם הגיעו על הלחמניה ולא בצידה. מי שאינו אוהב רוטב על ההמבורגר שלו, כמוני, יגלה במקרה זה שטעם הרוטב מטשטש מדי את טעמו המוצלח של הבשר.
את ההמבורגר אפשר לקבל כמובן עם מגוון של תוספות, דוגמת חזה אווז, גבינות שונות, בצל מטוגן ועוד. אני בחרתי, כתמיד, במנה בפשטותה.

יחד עם ההמבורגר אפשר לקבל תוספת, ואני בחרתי בהום פרייז (19 ש"ח). אלו נעשו היטב בחמאה עם רוטב צ'ילי מתקתק אך פיקנטי מעט. מנה יפה עם הרבה רוטב, שלא יכולתי להפסיק לאכול עד שנגמרה.

עם תה עם נענע (10 ש"ח) קיבלתי אחרי המתנה קלה את הקינוח. אחרי כל מה שאכלתי לא היה הרבה מקום למנה האחרונה, אך לקרמבו קדאיף קשה לי להגיד לא (31 ש"ח). מדובר במוס שוקולד לבן בציפוי שוקולד לבן, המגיע על תחתית של שערות קדאיף. בצד מגיעה כוסית עם שוקולד חלב חמים, המיועד למזיגה מעל ה"קרמבו".
זו מנה מתוקה ומוצלחת, חרף העובדה כי לא ברור מדוע נעשה שימוש בהגדרה מוס, שכן ה"קרמבו" מגיע קפוא, והמרקם שלו דומה יותר לגלידה קפואה מאשר למוס.

בסך הכל היתה הארוחה בהמבורג חוויה מוצלחת. לא צריך לצאת מתל אביב בשבילה – יש מקומות טובים באותה המידה גם כאן, בעיר הגדולה – אך לתושבי האזור זו אופציה שווה בהחלט, שמפחיתה את הצורך להגיע עד לתל-אביב בשביל מנת בשר הגונה.

המבורג
רח' המדע 1 פארק המדע, רחובות
טל. 1700-50-70-73

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר