המהפכה של יקב רוזמונט

באירוע הוצג קו חדש מודרני ומצודד עין של בקבוקי יין מהיקב. מעתה לא יותר בקבוק טיפוסי עגול בעל מבנה צר או ארוך, בעל כתף גבוהה או נמוכה עם פקק שעם וחבק פלסטי לראשו, אלא בקבוקים בעלי מבנה וצורה ייחודית של יהלום, ובראש הבקבוק כסטנדרט פקק הברגה ולא פקק שעם קונבנציונלי

קבוצת צרפת ישראל ליינות איכות, ערכה ב"ליקר–בר" שברחוב דיזנגוף בתל-אביב בצהרי היום, אירוע אותו היא מכנה "השקת המהפכה של יקב רוזמונט", שהינו אחד היקבים המובילים באוסטרליה מאז שנת 1976.

באירוע הוצג קו חדש מודרני ומצודד עין של בקבוקי יין מהיקב. מעתה לא יותר בקבוק טיפוסי עגול בעל מבנה צר או ארוך, בעל כתף גבוהה או נמוכה עם פקק שעם וחבק פלסטי לראשו, אלא בקבוקים בעלי מבנה וצורה ייחודית של יהלום, ובראש הבקבוק כסטנדרט פקק הברגה ולא פקק שעם קונבנציונלי.

המעבר מפקק השעם המסורתי אל פקק הברגה מתכתי, אף הוא בגדר מהפכה העוברת עכשיו בעולם היין כולו, ומושכת דעות של מצדדים או מקטרגים מכאן ולכאן. לטענת אנשי הפיתוח והשיווק של יקב רוזמונט, הפקק הסינטטי פנימה והמתכתי בחוץ, מבטיח אטימה טובה הרבה יותר מאשר פקק השעם, מניעת זיהומו של היין, אטימה מעולה כנגד חמצון, מניעת חדירה של ריחות חיצוניים לבקבוק, אפשרות אחסון של בקבוקים לתקופה ממושכת יותר, ובינינו – אפילו גם שינוי בקונספציית סידור הבקבוקים במקרר היין, ללא צורך להשכיבם יותר.

הפקק המתכתי מביא עימו חיסכון וגם תסכול של משווקים ולקוחות כאחד, שאיבדו בעבר כ- 10% מבקבוקי היין שלהם, לרבות טובים ומובחרים, בגלל מחלות הקשורות בפקק השעם ובתהליכי חמצון כאלה ואחרים.
הבקבוק בעל עיצוב היהלום, הוא היחיד מסוגו בתחום היין, ויש לו צורה רעננה ומאתגרת. יש בעיצוב הבקבוק אמירה והכרזה ומראה, שבהחלט יוצרים עבור הבקבוק בידול – אפילו ברמת המישוש והעין העצומה, ובזאת כבר יש הישג.

והכותרת למהפכה היא ללא פשרות, ללא יומרות, ללא מקום לטעות. בהיסטוריה של יקב רוזמונט קשורים כרמים המגיעים מאזורי גידול יין ידועי שם באוסטרליה ובעולם, כמו עמק האנטר – HUNTER VALLEY המזוהה ומתאים לגידול זנים מיוחדים של שרדונה, סמיליון ושיראז; ועמק מקלארן – MCLAREN VALE שבאוסטרליה הדרומית, עם גישה לגפנים מבוגרות ומשובחות ביותר, שם מיוצר כיום יין סירה מיוחד BALMORAL SYRAH אחד מיינות הדגל של היקב.
אזורי גידול נוספים נמצאים במאדג'י ניו סאות' ויילס, הרי אדלייד, לנגהורן קריק, קונאוורה, ומארי דארלינג, ויקטוריה ניו סאות' ויילס.
אין ספק שהמושג יין של רוזמונט מלכד בתוכו עולם של של זני ענבים, מיקום כרמים ומבחר יינות מרשים ביותר, בטווח מחירים הנע בארץ מאזור ה- 56 ₪ ועד 323 ₪.

שני הייננים המובילים את עשיית היין ביקב רוזמונט הם צ'ארלס וויש, יינן בכיר בעמק מקלארן, ומאט קוך, יינן בכיר בעמק האנטר.
"אנו ממשיכים כל העת להרחיב את מבחר היקבים האיכותיים שאנו מייצגים, ואת מגוון היינות שאנו מציעים, תוך שמירה על כלל היסוד שלנו: איכות ללא פשרות. אנו מייבאים יינות בקשת רחבה של מחירים, דבר אשר מאפשר ללקוחותינו להתאים את היין לטעמם האישי ותקציבם. אנו מציעים מגוון רחב של יינות מעולים, ובו בזמן מאפשרים לאלה החפצים בכך לרכוש יינות "גדולים" באמת. אנו מאמינים שהצרכן הישראלי הוא בעל ידע והבנה בסוגי היין השונים וברמות האיכות השונות, והוא בעל טעם אישי מפותח ודרישות גבוהות מהיין שהוא קונה. נאמנים לאמונה זו ולעקרונותינו הצלחנו לחשוף את הצרכן הישראלי לא רק ליינות איכות מארצות היין הקלאסיות כמו צרפת ואיטליה, ספרד ופורטוגל, אלא גם ליינות משובחים מהעולם החדש – ארה"ב ואוסטרליה". זה המסר של אריק סגל, מנכ"ל קבוצת צרפת ישראל ליינות איכות.

וכך, לצד מבחר מענג של גבינות עיזים משובחות של חוות משק קורנמל, אותן הביאה עמה מהדרום הרחוק ענת קורנמל בכבודה ובעצמה, מזנון בופה עשיר סמי–בראנץ' המגיע מה-"קופי–בר" ברחוב יד חרוצים בתל-אביב, שכלל סלט עלי חסה רענן עם רוטב סמיך וקרוטונים מטוגנים, סלט כבד קצוץ בצד מלפפונים חמוצים וקוביות קצוצות של בצל סגול, פיסות דג סלמון מעוטרות בעלי שמיר, משולשי לימון וצלפים, מבחר מרשים של סוגי לחם כפרי טרי, פרושוטו מבשר בקר טוב חתוך לפרוסות דקות כנייר, מעוטר בעלי בייבי ועלי גבינת פרמז'ן; הוטעמהו שורה של בקבוקי יין משל היקב, משנות הבציר 2005 – 2006.

בקבוקים אלה הנם סדרת אמצע בינונית של יינות קלילים ולא מחייבים, הנעים בטווח מחירים הנע מ- 56 ₪ ועד 85 ₪. היו בהם שני יינות לבנים שהוגשו מקוררים ומצוננים היטב:
שרדונה – יין בעל גוון קש צהוב וניחוח רענן של פרי הדר. טעם מלא ורך של פירות טרופיים בשלים, עם רמזים של חמאה, מבנה נפלא וסיום ארוך במיוחד.
סמיון שרדונה – יין בגוון צהוב לימון, עם ניחוחות של מלון ומנדרינות על רקע חמאתי של אלון, טעמים בשלים של שרדונה, וסיום לימון ותבלינים.
אהבתי את הקלילות עם הרמז המדומה ליין לבן חצי יבש ורעננות של קיץ.
יינות אדומים:
שירז קברנה – גוון אדום דובדבן, ניחוח של שזיף בשל, ריח תבלין, ליקוריץ ותות שחור.
קברנה מרלו – יין אדום בעל גוון אדום-שזיף, עם גוונים סגולים.
שיראז – יין בעל גוון סגול של שזיפים, פירותי מאד, ליקוריץ, ותות בר. ארומה בולטת של אלון וקוקוס, שאחריה מתגלה ניחוח תבלינים ורמז של אלון מעושן ברקע.
פינו נואר – יין אדום כהה עם ניחוח של תבלינים, שזיפים ודומדמניות, ורמזים של אשוח וטבק, טעם רענן של תפוחים אדומים ותותים, וסיום ארוך.
מרלו – יין שמשקף טעמים זניים קלאסיים, בעל צבע עמוק, טעם בשל ומלא, עם ניחוח עשיר של שזיפים ותפוחים וטעם דובדבנים כהה, על רקע של אלון וטאנינים בשלים, עם סיום ארוך וחלק.


קבוצת צרפת ישראל ליינות איכות
טל. 03-5408387

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר