הנמל 24 – אהובת הספן

לא כל יום יוצא לכם להתאהב במסעדה, וזה בדיוק מה שקרה לרענן רוגל בעסקית צהרים ב"הנמל 24" החיפאית, ביום חורפי שהיה הקדמה ליום הסוער שאחריו

ברחוב חיפאי של מחסנים ובניינים נטושים ובחלקם, פיזמתי לי: "הנשאי ספינה ושוטי – מה רבים הכיסופים, לי נערה יש ושמה רותי, המצפה באלה החופים" (נתן אלתרמן, כמובן), והמשכתי עם: "הוא לא ידע איך היא קינאה בספינות, הוא לא ידע איך היא חיכתה בלילות" (ראש הממשלה לעתיד, יאיר לפיד). כן, יצאתי ממסעדת הנמל 24 עם שיר בלב על השפתיים.

לא כל יום יוצא לכם להתאהב במסעדה, וזה בדיוק מה שקרה לי בעסקית צהרים ביום חורפי שהיה הקדמה ליום הסוער שאחריו.
הנמל 24 של השותפים גיא אביטל והשף המוכשר רן ראש ממוקמת במדרחוב מתהווה. אסור לחנות שם כל שעות היממה. כך קובע שלט האזהרה על דלת המסעדה, אז כמה מטרים משם ממוקם חניון הנמל שהכניסה אליו על-יד מועדון גמלאי הספנות, איזה שם יפה.

אל המסעדה עולים במדרגות רבות (מה עם נגישות לנכים, זקנים, או סתם שבורי רגל ומתקשים בטיפוס?), ונכנסים לעולם קסום.
אתם יודעים מה? המסעדה היפה ביותר בארץ, עם חלוקת חדרים ועיצובים שלוקחים אתכם לא בספינה אלא במטוס היישר למחוזות אחרים של איטליה, צרפת, ספרד. עליתם במדרגות – ועברתם ארץ.

ברקע מוזיקה נעימה בווליום נכון, שמוסיפה ולא מאפילה על השיחה.
גם המלצרית לא מפה: ג'סיקה, שבדית, שנה וחצי בארץ, ושנה וחצי בנמל 24. מקצועיות, חביבות וקסם אישי שיוסיפו לכם לתחושת חו"ל, רק בעברית עם מבטא מקסים. ככה זה באהבה ממבט ראשון: הכל מעורר ריגוש והתלהבות.

זה נמשך עם לחמי הבית המיוחדים (3 ₪ לסועד, ויחדשו לכם אותם), טריים, חמים, מעין גריסיני רכים יותר ומחודדי קצוות, עם שלישיית מטבלים מסוגננים (חציל מעושן, פלפל לימוני, איולי עשבי תיבול).

מחיר הארוחה העסקית, כמו במסעדות רבות, נקבע לפי המנה העיקרית, אבל העסקית של הנמל 24 מרחיקה לכת – ובמחיר המנה העיקרית תקבלו לא רק מנה ראשונה ועיקרית, כמו במרבית המסעדות, אלא גם מנת פתיחה.

כמו בשיר, גם לאורחת שלי לארוחה קוראים רותי, וגם היא שייכת למחוזות רחוקים, לפריז של לפני שנים רבות בנעורינו.
שנינו בחרנו לפתוח עם מרק היום. לשולחן הגיעו שתי צלחות מהבילות של מרק בטטה עם קציפת הדרים. מרק מעולה, כשקציפת ההדרים מוסיפה מתיקות חמצמצה נעימה.

למנה ראשונה הזמנו סלט של ראשי קלמרי צרובים על ירקות שורש, פלחי הדרים וקציפת עירית.
כבר בשתי המנות הראשונות רואים שהשף ראש אוהב לתת טוויסט למנות עם קציפה מוסיפת טעם – פעם הדרים ופעם עירית, ובכלל ההדרים מייצגים את העונה – ועושים זאת היטב.
ראשי הקלמרי בסלט בילו על הפלנצ'ה, ושם קיבלו את הטעם המעושן הטוב הזה.

הגיע תורו של סורבה פטל קטן להפרדה בין המנות – מתוק מדי כסורבה מפריד, יותר מתאים לקינוח. במקור הסורבה מגיע עם וודקה , שאולי מפיגה מהמתיקות, אך אני ביקשתי ללא וודקה (כשנוהגים לחיפה ובחזרה לא שותים – רק מים שהוגשו חופשי לאורך הארוחה, ובת זוגי קיבלה מיץ תפוזים שחודש בכוס).

אם ייצא לכם לקבל מהשף רן ראש את מתכון רצועות פרגית ברוזמרין ושמנת על מצע גרטן תפוחי אדמה ובטטה (79 ₪) – הקפידו כמוהו על זמן ההכנה המדויק, ותראו איך ניתן להפוך נתחי עוף המכונים בארצנו "פרגית" למעדן, בהשוואה למרבית המסעדות בהן פשוט הורגים את הפרגית פעם נוספת. יש לבשל בקדרה האישית בדיוק במשך הזמן שצריך – וזה פחות מכפי שאתם עושים בבית או אוכלים בחוץ.

מנה של תחי פילה לבן עם בייקון, פירה ערמונים, קרם אפונה, פטריות, שמן כמהין (99 ₪) היא מנה מנצחת. סימפוניה של טעמים, ותרצו לנגב כל טיפה מהפירה והקרם שישארו על הצלחת. הטענה היחידה היא לחוסר אחידות בצליית נתחי הפילה הלבן – שרובם היו רכים ומצויינים, ושניים–שלושה מהם היו עשויים מעט יתר על המידה.

ויתרנו על קינוחים והסתפקנו בחליטת נענע. נהנינו לראות את המסעדה מתמלאת, כאשר החלוקה לחדרים מבטלת כל תחושת צפיפות, והיחס האישי של ג'סיקה מלווה אותנו עד היציאה.

רותי שמחה לראות שלמרות האזהרה היא לא קיבלה דוח על שמשת מכוניתה שחנתה ממש מול הנמל 24. אני צעדתי למכונית שלי בחניון עם "לי כל גל נושא מזכרת" ו"אהובת הספן"
(13 ₪ לשעתיים חניה).

בבית ראיתי על החשבונית שלג'סיקה יש שם משפחה – פטסון, וגם שהשותפים גיא אביטל ורן ראש נתנו לחברה שלהם בעלת המסעדה את השם "שניים שאוהבים".
אתם יודעים מה? לא רק שניים אוהבים את הנמל 24. מסעדה מומלצת.

הנמל 24
רח' הנמל 24 חיפה
טל. 04-8628899
[email protected]
לתפריט המסעדה המלא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר