הסוכה הלבנה – השילוב של דגים, פירות ים ורוחב יד

המסעדה ממוקמת באולם ענקי ומרשים הצמוד לחנות קסטרו, והכי כיף זה לשבת במרפסת הקרובה לים (נצלו את הזמן עד החורף), ואם זו מתמלאת – במרפסת הצמודה למסעדה

הסוכה הלבנה, אחת המסעדות הוותיקות (מ- 1983) והמיתולוגיות של יפו, החליטה להרחיב את פעילותה והגיעה למתחם נמל תל-אביב התוסס.
המסעדה ממוקמת באולם ענקי ומרשים הצמוד לחנות קסטרו, והכי כיף זה לשבת במרפסת הקרובה לים (נצלו את הזמן עד החורף), ואם זו מתמלאת – במרפסת הצמודה למסעדה.
בערב ביקורנו התקיים אירוע פרטי באולם המסעדה, ומסתבר שזו מגמה של המקום – לקיים אירועים משפחתיים, אז אנו התיישבנו ליד הים.

אחמד המלצר מסביר הפנים והאדיב, תקף אותנו עם מערכת סלטי פתיחה מרשימה המיוצרים כולם במקום, ממש כמו הפיתות הלבנוניות הנאפות עם ובלי זעתר בטאבון המסעדה ע"י אופה מיוחד – יבוא ממזרח ירושלים.

כל אלה הגיעו לשולחן: מטבוחה, חציל יווני, ציזיקי, כרוב עם מיונז, גזר מרוקאי חריף, חציל במיונז, חציל פיקנטי, פלפלים קלויים, מטיאס, איקרה, סלק, זיתים דפוקים, ירקות כבושים (טורשי), טחינה ירוקה, חומוס. רגע, זה לא הכל במתקפה מסיבית זו של מאזטים, ומגיעות גם קציצות דג חריפות (חריימה), ומה שאחמד קורא לו חצילים מטוגנים בטעם פלאפל.
שימו לב שאם תאכלו רק מנה זאת – ומובטח לכם שתהיו שבעים ממנה עם הפיתות ועם הנכונות למלא מחדש את צלחות הסלטים, תשלמו 30 ₪ לאדם. לאוכלי הארוחה המלאה – כל סלטי הפתיחה ללא תשלום.

אנחנו שואלים את בעל המסעדה המצטרף אלינו, למה להפגיז בכל כך הרבה לפני האוכל – והוא אומר שככה זה, מהבית ביפו. מסורת, מה לעשות… והוא מספר לנו בגעגועים על הימים בהם היה צד דגים גדולים בצילצל, ואיך לימדה אותו אימו למכור דגים לשכנות.
ממנות הפתיחה הסכמנו לטעימות מפטריות פורטבלו, גבינת חלומי מטוגנת, פטריות ממולאות ברוקפור, וקונוס סלמון וגבינת שמנת. מחיר כל אחת ממנות הפתיחה של הסוכה הלבנה – 45 ₪.

מובסים למדי הגענו למנות העיקריות: דג סיבאס במלית פירות ים עם שמנת ופטריות (95 ₪); ועוגת דניס במילוי שרימפס ומולים (95 ₪).
המנות העיקריות מעולות, ומהוות שדרוג של מנות דגים ופירות ים מקובלות.
למשל: עוגת הדניס, בה פילה דניס עוטף פירה תפוחי אדמה המונח על תשתית בטטות, עם עיטור עגבניות שרי, שרימפס מצוינים ומולים קטנים. גם הסיבאס עם פירות הים (שרימפס, קלמרי, מולים) זכה לשבחים לא פחות נלהבים.
הקינוחים נעשים כולם במקום ע"י השף שמכין את הסלטים, ומחיר כל אחד מהם 30 ₪.

הסוכה הלבנה בנמל תל-אביב היא מקום שנעים וטעים להיות בו.
אם אתם רוצים לאכול טוב, ליהנות ולא להתמלא יתר על המידה, אני מציע לכם לוותר על סלטי הפתיחה ולהסתפק בארוחה ממוקדת מתוך התפריט. אם אתם מגיעים עם רעב אדיר וכושר קיבול גדול, הסוכה הלבנה היא באמת המקום בשבילכם.


הסוכה הלבנה
האנגר 4 נמל תל-אביב
רח' יורדי הסירה
טל. 03-5464747


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר